۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۴
کد مطلب : ۳۵۲۳۶
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

ضرورت گسترش محافل قرآنی خانگی در چهارمحال و بختیاری/باید ساخت یک مرکز قرآنی بزرگ در استان در دستور کار قرار گیرد

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری بر ضرورت گسترش و ترویج محافل قرآنی خانگی و تبدیل شدن این مجالس خانگی به فرهنگی عمومی در استان تاکید کرد و گفت: ساخت یک مرکز بزرگ قرآنی در استان را ضروری و بسیار مهم است.
ضرورت گسترش محافل قرآنی خانگی در چهارمحال و بختیاری/باید ساخت یک مرکز قرآنی بزرگ در استان در دستور کار قرار گیرد
به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری در پانزدهمین جلسه شورای هماهنگی، توسعه و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان که با حضور مسئولان فرهنگی و قرآنی استان برگزار شد، رصد، نظارت و ارزیابی فعالیت‌های قرآنی موسسات و مجموعه‌های قرآنی را در پیش‌برد فعالیت‌های قرآنی بسیار مهم و ضروری خواند و گفت: صرفاً به گزارش‌ها و آمارها در حوزه فعالیت‌های قرآنی نباید اکتفا کرده بلکه باید فعالیت‌ها و اقدامات از نزدیک توسط گروهی رصد و ارزیابی شود.

امام جمعه شهرکرد بر ضرورت گسترش و ترویج محافل قرآنی خانگی و تبدیل شدن این مجالس خانگی به فرهنگی عمومی در استان تاکید کرد و گفت: با افزایش برنامه‌های قرآنی در استان باید شاهد گسترش فرهنگ عمومی انس با قرآن و جلسات قرآنی در شهرها و روستاهای استان باشیم.

رئیس شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی چهارمحال و بختیاری هدف از مصوبه پوشش جلسات قرآنی خانگی توسط صدا و سیما را نیز ایجاد انگیزه در جامعه برای تشکیل محافل قرآنی در تمام شهرها و روستاها بیان کرد و افزود: انتظار این است که صدا و سیمای استان با هدف ایجاد انگیزه در جامعه برای انس با قرآن و تشکیل محافل خانگی و گسترش برنامه‌های قرآنی در سطح استان و تبدیل کردن تشکیل محافل خانگی انس با قرآن به یک فرهنگ عمومی در کل استان، گزارش‌ها و مستندهای ویژه‌ای را تدارک ببیند.

خوداتکایی در فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی مطاله جدی و همیشگی از مسئولین

حجت‌الاسلام نكونام در ادامه خوداتکایی در انجام فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی را یکی از مطالبات جدی و همیشگی از مسئولان فرهنگی استان دانست و گفت: آن چه که ما درپی آن هستیم و بارها در جلسات مختلف فرهنگی استان بر آن تاکیدکرده‌ایم عبارت است از این که ما باید تلاش کنیم خودمان برای استان یک برنامه کابردی و حساب شده و و دارای خروجی تدوین و عملیاتی کنیم و اصطلاح دست ما به زانوی خودمان باشد و کارها را پیش ببریم و به صرف نشستن در این جلسات و بیان برخی دغدغه‌ها و مطالبات قانع نباشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به گذشت ۱۵ جلسه از سلسه جلسات شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی از بدو راه‌اندازی تاکنون تصریح کرد: پانزده جلسه از جلسات شورا می‌گذرد که از بعد از گذشت این تعداد از جلسات جا دارد بررسی و ارزیابی کنیم که تصمیماتی که از ابتدا جلسات شورا تاکنون برای توسعه و ارتقاء جایگاه قرآن در استان گرفته‌ایم چقدر تأثیرگذار بوده و آیا توانسته اقبال به قرآن را در جامعه افزایش بدهد و امکانات و ظرفیت‌های قرآنی را در استان افزایش بدهد و یا خدایی نخواسته فقط وقت ما در این جلسات تلف شده است.

حجت‌الاسلام نكونام یکی از فلسفه‌های اصلی تشکیل شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی را ارتباط مستمر تمامی مؤسسات و مجموعه‌های قرآنی با این شورا خواند و تاکید کرد: شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی باید تمام موسسات قرآنی را رصد، توسعه و تشویق کند و ارتباط مستمر با آنان داشته باشد.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به درخواست برخی از مدیران مؤسسات قرآنی استان به سرکشی از فعالیت‌های قرآنی مؤسسات قرآن تصریح کرد: گروهی پنج نفره به نمایندگی از شورای گسترش فعالیت‌های قرآنی استان از مؤسسات و خانه‌های قرآن سرکشی کرده و ضمن تفقد و قدردانی از زحمات آنان، مشکلات این مؤسسات را در جلسات شورا مطرح کنند.

ساخت مرکز بزرگ قرآنی در چهارمحال و بختیاری ضروری است

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان در ادامه ساخت یک مرکز بزرگ قرآنی در استان را ضروری و بسیار مهم خواند و گفت: هر چه به جلوتر می رویم و فعالیت های قرآنی را رصد می کنیم به ضرورت و اهمیت اولیه ساخت مرکز بزرگ قرآنی که در جلسه اول شورای توسعه فعالیت قرآنی تصویب شد پی می بریم که نباید این مسئله را رها کرد و مسئولان به شکل جدی باید پیگیر این مسئله باشند.

حجت‌الاسلام نكونام تاکیدکرد: در استان نیازمند یک مرکز بزرگ قرآنی هستیم که هم پشتیبان و تغذیه‌کننده مجموعه‌های قرآنی باشد و هم به معنای واقعی کلمه در همه ابعاد بتواند مطالبات و نیازهای جامعه قرآنی را جوابگو باشد و جهت‌دهنده تمام عیار به فعالیت‌های قرآنی در استان باشد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: مکان ساخت این مرکز بسیار ارزشمند و ماندگار با تشکیل گروهی، برنامه‌ریزی و معرفی گردد و حتی در صورت نیاز ردیف ویژه‌ای از اعتبارات استانی به این مرکز اختصاص یابد تا هرچه سریع‌تر این امر مهم محقق شود.

در ادامه این جلسه رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری در گزارشی به تشریح اقدامات و فعالی‌های قرآنی این مجموعه در ماه مبارک رمضان پرداخت و گفت: برگزاری مراسم باشکوه جزء‌خوانی طی ماه مبارک رمضان در مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد، برگزاری پنج محفل انس با قرآن با حضور قاریان و حافظان بین‌المللی با عنوان سفیران نور در شهرکرد، هفشجان، شوراب صغیر، دستنا و پل زمانخان شهرستان سامان، برگزاری محافل انس با قرآن در تمامی شهرستان‌ها به صورت خانگی و سازمان‌یافته و برگزاری طرح قرآنی ۱۴۵۱ با محوریت سوره ملک از مهم ترین برنامه‌ها در ماه رمضان بشمار می‌رود.

درادامه دیگر اعضای جلسه به بیان دیدگاه ها، نظرات و مطالبات و دغدغه های خود پرداختند.

همچنین در پایان این جلسه مصوب شد گروهی به نمایندگی از شورا از تمامی موسسات قرآنی سرکشی داشته و گزارش نظارت به شورا ارسال شود همچنین مقرر شد گزارش تکمیلی سند راهبردی قرآن توسط دانشگاه شهرکرد تکمیل و به دبیرخانه شورا ارسال شود.


انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۴۳:۰۸

29 Dec 2019