۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳
کد مطلب : ۳۴۲۴۶

زباله هاي بيمارستاني، تهديدي جدي براي طبيعت و انسان+ تصاوير

سال هاست در سايه سکوت، طبيعت هاي زيباي لردگان، ميزبان اين زباله هاي خطرناک شده است، زباله هايي که مانند زباله هاي عادي، معمولا بدون کوچکترين تغيير با زباله هاي ديگر دفن مي شوند و دل اين جنگل ها و طبيعت بکر را خراشيده اند.
زباله هاي بيمارستاني، تهديدي جدي براي طبيعت و انسان+ تصاوير
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از خبرنگار سلام لردگان؛ با روي کار آمدن دولت تدبير و اميد، بيشترين توجه به ارتقاء سلامت و طرح تحول نظام سلامت معطوف شد و وزارت بهداشت به سراغ کاهش هزينه هاي درماني و افزايش کيفيت خدمات رفت تا رضايت بيماران و جامعه را بدست آورد. اما در حاشيه سکوت و غفلت ها، اين بمب هاي ميکروبي هستند که در دامان طبيعت دفن مي گردند و آينده نامشخصي را نشان مي دهند.


با وجود روش هاي نوين جهاني امحاء پسماندهاي بيمارستاني، در بسياري از مناطق كشور، اين پسماندهاي خطرناك همچنان به روش سنتي "دفن " مي گردنند. دفن پسماندهاي بيمارستاني، علاوه بر آلودگي‌هاي زيست محيطي و آب هاي زيرزميني، خطر گسترش برخي از بيماري ها را در پي دارد و ادامه شيوه هاي كنوني در كشور مي تواند عواقب وپيامدهاي جبران ناپذيري بدنبال داشته باشد.


 
افزايش بيماري هاي عفوني و تهديد ايمني غذايي شايد به يک دهه نرسد که گريبان شهروندان را در گوشه و کنار کشور بگيرد، آنچه که امروز نيز کم و بيش شنيده مي شود و معطوف به آب هاي آلوده در توليد محصولات کشاورزي است در آينده خاک، هوا و آب هاي زيرزميني را نيز درگير خواهد کرد.

بيمارستان ها، مطب ها، کلينيک ها و درمانگاه ها زباله هاي خود را به کجا مي برند؟ چگونه آن را بي خطر مي کنند؟ روزانه چند تن از زباله هاي عفوني در شهر و استان جا بجا مي شوند؟ اصلا چه کسي مسئول مديريت اين پسماندهاي خطـرناک است؟ اين ها شايد سوالاتي باشد که ذهن شما را هم درگير کرده باشد و بايد براي يافتن جواب تلاش کرد.
 

اکنون زمان آن رسيده تا اين معضل دامن گير را دنبال کرد و آنچه که امروز با هزينه کمتر قابل پيشگيري و کنترل است، آينده فرزندان ما را از مخاطرات ناشي از آن دور نمايد.

اطلاع رساني و شفاف سازي هميشه کليد حل مشکلات و اعتماد ملت بوده و در اين سال با گام هاي استوار و مديريت بحران آرامش و امنيت سلامت خانواده ها را محقق کرد.









انتهاي پيام1026ج /630 ل

 
مرجع : سایت خبری سلام لردگان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۶:۳۰:۳۶

30 Dec 2019