۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴
کد مطلب : ۳۹۲۹۶
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری:

فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با عضویت در سامانه کارورزی با محیط کار آشنا می‌شوند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: دولت برای رفع بیکاری، ایجاد اشتغال و حفظ اشتغال موجود اعتبار بیشتری را به این استان داده است، در همین راستا برای ایجاد تجربه کاری و آشنایی با کار عملی در بین فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اقدام به راه‌اندازی سامانه‌های کارورزی و بنگاه‌هایی که نیاز به تخصص این افراد دارند شده است.
فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با عضویت در سامانه کارورزی با محیط کار آشنا می‌شوند
به گزارش جهانبین نیوز؛ حفیظ‌الله فاضلی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نیمه دوم سال ۹۶ و امسال دولت برای ایجاد اشتغال دو برنامه را در دستور کار خود قرار داده است.

وی ایجاد اشتغال و کاهش فقر در جامعه را به‌عنوان برنامه‌های در دستور کار دولت معرفی و خاطرنشان کرد: در راستای کاهش فقر ۸۰۰ هزار خانوار توسط وزارت کار شناسایی و تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار گرفتند.

فاضلی ادامه داد: طبق آمار سرشماری نفوس و مسکن درحال حاضر ۳۱۲ هزار نفر نیروی فعال در سطح استان وجود دارد و از این تعداد ۶۳ هزار نفر بیکار هستند و بیشتر این آمار مربوط به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری افزود: دولت برای رفع بیکاری، ایجاد اشتغال و حفظ اشتغال موجود اعتبار بیشتری را به این استان داده است، در همین راستا برای ایجاد تجربه کاری و آشنایی با کار عملی در بین فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اقدام به راه‌اندازی سامانه‌های کارورزی و بنگاه‌هایی که نیاز به تخصص این افراد دارند شده است.

وی اضافه کرد: افرادی که در سامانه کارورزی ثبت‌نام می‌کنند به مدت چهار تا ۶ ماه در فعال شده و صاحبان کار هیچ بار بیمه‌ایی متحمل نمی‌شوند و فعالان یک سوم حقوق‌شان را از اداره کار دریافت خواهند کرد و بعد از طی دوره کاورزی اگر کارفرما با این افرد قرارداد ببندد، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تا دو سال حق بیمه را پرداخت خواهد کرد.

فاضلی حمایت از فعالان مشاغل خانگی را یکی دیگر از طرح‌های حمایتی عنوان و اضافه کرد: دولت به‌منظور توانمندسازی افرادی که مشکل دارند ۲۲ میلیارد تومان با نرخ بهره چهار درصد و بازپرداخت پنج ساله درنظر گرفته است تا افراد بتوانند در خانه کار کنند و تولید داشته باشند، که تاکنون ۱۱ میلیارد تومان از آن را در اختیار متقاضیان قرار داده‌ایم.

وی ادامه داد: اختصاص ۱۵۱ میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال روستایی با نرخ بهره ۶ درصد یکی دیگر از برنامه‌ها برای کاهش بیکاری در استان است که از ۲ هزار و ۷۱۴ نفر متقاضی ۲۷۹ طرح در کمیته‌های شهرستانی تصویب شده که ۱۵۹ طرح آن در کمیته استانی مطرح و به تصویب رسیده است به این ترتیب زمینه اشتغال یک هزار و ۹۸ نفر را فراهم می‌سازد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به بحث اشتغال فراگیر افزود: این موضوع بیشتر مربوط به شهرها و شهرک‌های صنعتی است، در همین راستا ۱۱ رسته شغلی و ۶۷۶ متقاضی در سامانه کارا ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۲۷ طرح کاملا تصویب و ۵/۴۱ میلیارد را پوشش می‌دهد و ۸۴۵ نفر شغل ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: نرخ بهره این تسهیلات ۱۸ درصد است و اگر اشتغال مورد نظر را ایجاد کند پنج درصد از آن به متقاضی بازگردانده می‎شود.

فاضلی رسالت اصلی تعاون، کار و رفاه اجتماعی را صیانت از نیروی کار عنوان و بیان داشت: در سال گذشته در این راستا ۶ هزار بازرسی از کارگاه‌ها انجام شد و ۴۰۰ کارگاه در استان مشمول قانون اداره کار هستند.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد تشکل‌های تعاونی به منظور جمع‌آوری و انجام مشارکت مشاغل خورد و افزایش روحیه کارآفرینی است اضافه کرد: سال گذشته در چهارمحال و بختیاری ۱۷۷ تعاونی تشکیل و امسال بنا بر این است که ۲۰۰ تعاونی با مشارکت جوانان شکل بگیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: سال گذشته از بین ۲۳ هزار کارگر در کشور کارگر نمونه از استان چهارمحال و بختیاری انتخاب شد.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۹

ساعت:

۰۴:۲۹:۱۰

29 Mar 2020