۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۲
کد مطلب : ۱۶۶۰۶
امام جمعه بن:

فطر، عيد بخشش هاي بي پايان خداست

فطر، عيد بخشش هاي بي پايان خداست، بخشش هايي که سرشار از رحمت هستند و ما را از دروازه هاي سوزان جهنم و اسارت نفس رها مي کنند.
فطر، عيد بخشش هاي بي پايان خداست
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از زنگ خبر ، حجت السلام غضنفري در خطبه‌های عید سعید فطر شهرستان بن گفت: اميرالمؤمنين فرمود: «انّما هو عيد لمن قبل اللَّه صيامه و شكر قيامه»؛ عيد فطر، عيد است براى كسى كه خدا روزه‌ى او را مورد قبول قرار دهد و نماز و عبادت او را مورد شكر و سپاس خود قرار دهد. آن روزى كه من و شما اين توفيق را پيدا كنيم كه هيچ معصيتى از ما سر نزند، روز عيد و شادمانى است.

وی افزود: فرا رسيدن عيد فطر فقط نشانه پايان ماه صيام نيست، بلکه اين روز بزرگ نشانه رستاخيزي نو در ساحت جان ماست، جاني که از سر غفلت ناخواسته درگير آلودگي هاي بدعملي و گناه شده بود و در بيقراري عطشناک دوري هاي گاه و بيگاه از خدا دست و پا مي زد.

امام جمعه بن افزود: ماه رمضاني ديگر بر عمرمان گذشت و در کوره روزه داري و عبوديت گناهان مان ذوب شد، فطرت هايمان را پاک نگه داريم و اجازه ندهيم اين همه غرور ديني و ماليدن بيني شيطان رجيم برخاک که حاصل از دينداري و عبوديت رمضان است، به سادگي از دست برود.

وي با اشاره به معناي فطر اظهار کرد: فطر؛ از فطرت‌هاي ما حکايت دارد، فطرت هايي که براي خدايي شدن روزهاي گرم تابستان را در جدال با شيطان طي کردند و حال آنکه مي توانستند به دنبال نفس دنيا طلب رفع تشنگي کنند، اما براي خدا و رضاي او صبر و استقامت کردند.

وي خاطر نشان کرد: ماه رمضان، ماه خودسازي بود، ماهي که درون ما را صيقل داد و حال زيباتر از پيش تکرار اين کلمات شيرين خواهد بود که روز عيد فطر همه با هم بگوييم: ا... اکبر، ا... اکبر، لا اله الا ا... و ا... اکبر ولله الحمد والحمدلله علي ما هدانا وله الشکرعلي ما اولانا...

غضنفري در پايان گفت: عيد فطر نويد بخش تحولات گسترده روحاني براي همه اهل ايمان و معرفت است، اميد که زندگي هايمان پس از پايان ماه خدا؛ نوراني و جهان فطرت هايمان براي درک بهتر فيوضات الهي آماده و هموار بماند.

انتهاي پيام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۳:۲۷:۵۶

8 Feb 2020