۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹
کد مطلب : ۲۶۶۹۶
معاون برنامه‎‎ريزي و هماهنگي معاونت امور زنان و بانوان رئیس جمهور:

کاهش ازدواج و آمار روبه رشد طلاق در دهه گذشته کشور یک بحران جدی است

معاون برنامه‎‎ريزي و هماهنگي معاونت امور زنان و بانوان رياست جمهوري گفت: در ايران تغييرات نشان از افزايش روبه رشد طلاق و کاهش ازدواج در يک دهه گذشته دارد.
کاهش ازدواج و آمار روبه رشد طلاق در  دهه گذشته کشور یک بحران جدی است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از مشکات برین، دکتر اطهره نژادي، معاون برنامه‎‎ريزي و هماهنگي معاونت امور زنان و بانوان رياست جمهوري در حاشيه اولين همايش تخصصي خانواده متعادل و توسعه پايدار چهارمحال وبختياري در گفت‌وگو با خبرنگار مشکات برين در خصوص روند بررسي وضعيت خانواده و توسعه پايدار در خانواده، اظهار کرد: در کشور ما روند تغييرات نشان از افزايش روبه رشد طلاق و کاهش ازدواج در يک دهه گذشته دارد.

وي افزود: در سند چشم‌انداز آينده ما به دنبال خانواده تحکيم يافته هستيم بنابراين لازم است به بحث در امور زنان و خانواده بپردازيم.

نژادي با اشاره به برنامه‌هاي انجام شده توسط امور زنان و بانوان رياست جمهوري گفت: در امور زنان و بانوان رياست جمهوري به دنبال تغيير نگاه برنامه‌ريزي براي مردم به جاي آن برنامه‌ريزي با مردم براي مردم هستيم.

معاون برنامه‎‎ريزي و هماهنگي معاونت امور زنان و بانوان بيان کرد: آسيب‌هاي طلاق و ازدواج در خانواده ناشي از عواملي است که علاوه‌بر مشترک بودن در کليه استان‌ها شامل مسائل خاصي هم درهر استان است که بايد بررسي و حل شود.

وي ادامه داد: در امور زنان و بانوان رياست جمهوري مسائل دنياي امروز ايران در حوزه خانواده بررسي شد و فهميديم که نبايد از يک منظر به آن نگاه کرد به همين خاطر با وزارت بهداشت طي تفاهم‌نامه‌اي پيگير حل مشکلات هستيم.

نژادي بيان کرد: کلينيک سلامت خانواده براي حل اين معظل راه‌اندازي شده که تا کنون ۹ کلينيک در ۹ مرکز استان مشغول فعاليت است.

وي گفت: اين کلينيک‌ها قرار است در مراکز دانشگاه علوم‌پزشکي مستقر شوند تا مردم با آرامش و امنيت بيشتري بتوانند براي حل مشکلات خود مراجعه کنند.

معاون برنامه‎‎ريزي و هماهنگي معاونت امور زنان و بانوان رياست جمهوري براي نگه داشته شدن خانواده‌ها در مرحله پيشگيري، گفت: در کلينک‌هاي سلامت خانواده روانپزشک، روانشناس و مشاوره شرعي وجود دارد تا خانواده‌ها در فاز پيشگيري نگه داشته شوند.

وي با اشاره به قرار گرفتن خانواده‌ها درتغييرات پرشتاب فرهنگي گفت: ايران هم شامل اين تغييرات است به خصوص در بحث فضاي مجازي اين شتاب سرعت بيشتري دارد.

نژادي با اشاره به سامانه مشاوره خانواده‌ها که توسط امور زنان و بانوان رياست جمهوري راه‌اندازي شده است بيان کرد: اين سامانه حدود ۵ ماه است که افتتاح شده و با تحليل محتواي پيامک‌ها متوجه شده اين که خانواده‌ها با دو مشکل اقتصاد خانواده و ناآگاهي زنان و مردان به حقوق خود و تکاليف اجتماعي مبتلا هستند.

معاون برنامه‎‎ريزي و هماهنگي معاونت امور زنان و بانوان رياست جمهوري ادامه داد: بايد همه دستگاه‌ها و نهادها کمک کنند تا مهمترين بنيادي که به نظم و انسجام جامعه کمک مي‌کند ياري برسانند.

وي با اشاره به فضاي مجازي گفت: در اين فضا که بچه‌ها وقت زيادي را صرف مي‌کنند و کمتر بهره‌اي عايد آنها مي‌شود امور زنان و بانوان رياست جمهوري با محتواي که در نظر گرفته است براي حل معظل فضاي مجازي به آموزش و ارتقا آگاهي خانواده‌ها مي‌پردازد تا خانواده‌اي به دور از آسيب داشته باشيم.

نژادي در پايان خاطرنشان کرد: برگزاري اين همايش‌ها باعث به کارگيري برنامه‌هاي مکملي در انجام کارهاي اجرايي است که مي‌تواند مفيد فايد باشد.

لازم به ذکر است، سفر شهين‌دخت مولاوردي، معاون رييس جمهور در امور زنان و خانواده به دليل همزماني جلسه فوق‌العاده دولت براي حضور در اولين همايش تخصصي خانواده متعادل و توسعه پايدار چهارمحال و بختياري لغو شد و اطهره نژادي، معاون برنامه‎‎ريزي و هماهنگي معاونت امور زنان و بانوان رياست جمهوري به همراهي موحدي،مشاور معاون وزير در امور بانوان و خانواده نهاد رياست جمهوري در اين همايش حاضر شدند.

انتهاي پيام/۵۳۰م
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۳۵:۲۹

31 Dec 2019