۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱
کد مطلب : ۳۹۶۵۶

انجام 30 هزار جراحی تعویض زانو در کشور/ خطر بروز آرتروز زنان را تهدیبد می کند

سالانه حدود 30 هزار جراحی تعویض زانو در کشور انجام می شود.
انجام 30 هزار جراحی تعویض زانو در کشور/ خطر بروز آرتروز زنان را تهدیبد می کند
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از؛ حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید محمد جواد مرتضوی، استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران در ارتباط با جراحی تعویض مفصل زانو اظهار کرد: مهمترین مسئله ای که در این زمینه وجود دارد نبود آمار دقیق است و در این زمینه ضعف داریم، ولی به طور کلی پیش بینی می‌شود سالانه حدود۳۰ هزار مورد جراحی تعویض مفصل زانو در کشور انجام شود.

وی افزود: مهمترین علتی که افراد را نیازمند به تعویض مفصل زانو می‌کنند، آرتروز و از بین رفتن غضروف مفصلی به دلایل مختلف است که برخی افراد به دلایل نامشخص می‌توانند مستعد ابتلا به آرتروز باشند همچنین با افزایش سن مفاصل دچار آرتروز می‌شود و زنان نسبت به مردان چندین برابر احتمال ابتلا به آرتروز زانو دارند.

خطر بروز آرتروز در افراد با زانوی ضربدری و پرانتزی
فوق تخصص جراحی زانو و لگن ادامه داد: از علل دیگری که مفصل را خراب می‌کنند اختلال امتداد اندام به دلایلی همچون زانو پرانتزی و ضربدری است که اگر شدت آن زیاد شود سبب آرتروز و نهایت منجر به تعویض مفصل زانو می‌شود.

مرتضوی بیان کرد: شکستگی و تروما نیز سبب آرتروز می‌تواند شود چرا که به دلیل بد جوش خوردن مفصل و استخوان، این مشکل برای فرد ایجاد خواهد شد همچنین بیماری‌های روماتیسمی اگر درمان آن خوب نباشد می‌تواند منجر به آرتروز و در نهایت تعویض مفصل شود.

این جراح ارتوپدی اظهار کرد: عفونتی که مفصل را درگیر کند هم می تواند سبب آرتروز شود و تعویض مفصل در این موقع را با شرایط خاص به همراه داشته باشد همچنین بیماری نقرس می‌تواند سبب تخریب غضروف مفصلی و نیاز بیمار به عمل تعویض مفصل شود.

دبیر انجمن جراحان ارتوپدی ایران با بیان اینکه اختلالات مادرزادی نیز می‌تواند آسیب غضروف را به همراه داشته باشد و سبب ارتروز شود گفت: ایجاد مشکل انحراف در امتداد اندام تا تشکیل غضروف یا برخی از تومور‌های خوش‌خیم از مشکلات مادرزادی بوده که در نهایت می‌تواند سبب آرتروز شود.

دبیر انجمن ارتوپدی ایران بیان کرد: درمان همه این موارد که منجر به آرتروز و آسیب مفصل زانو شده است جراحی تعویض مفصل خواهد بود که امروزه این عمل در کشور با موفقیت‌های خوبی همراه است.

انتهای پیام/1024ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۱ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۵۵:۲۷

31 Jan 2020