۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۲
کد مطلب : ۱۷۳۲۶
مدیر تاسیس انجمن نخبگان جهان اسلام:

اقتصاد مقاومتی، نیاز اصلی کشور است/ اصلاح سبک زندگی و رفتار مردم، رسالت رسانه ها

عضو شورای بین الملل پژوهشگاه فرهنگ و اندشه اسلامی، در جمع پایوران سپاه قمر بنی هاشم علیه السلام، گفت: اقتصاد مقاومتی، نیاز اصلی کشور است و اگر محقق نشود، اقتصاد ریاضتی اجتناب ناپذیر می شود.
اقتصاد مقاومتی، نیاز اصلی کشور است/ اصلاح سبک زندگی و رفتار مردم، رسالت رسانه ها
به گزارش جهانبین نیوز، دکتر محمدحسن قدیری ابیانه، در گردهمایی کارکنان ستاد فرماندهی سپاه حضرت قمر بنی هاشم علیه السلام در حسینیه آیت الله بهاءالدینی، با اشاره به وضعیت اقتصاد کشور و مقایسه درآمدها و هزینه های کشور، مشکلات سبک اقتصادی و فرهنگی را تبیین کرد.

کارشناس عالی امور استراتژیک وزارت امور خارجه، اظهار کرد: مردم ما در زمینه درآمدهای نفت دچار توهم هستند و همه از توزیع عادلانه منابع و ثروت و درآمد صحبت می کنند؛ در حالی که کسی از نقش خود در تولید ثروت سخنی نمی گوید.

دکتر قدیری ابیانه، افزود: همه به دنبال سهم خود از درآمدهای نفتی هستند؛ ولی هیچ کس نمی گوید نقش وی در تولید چیست؟

مؤلف کتاب توهم نفتی و اقتصاد استراحتی؛ تصریح کرد: اختصاص عادلانه بودجه عمومی واجب است؛ ولی کافی نیست. باید به تولید ثروت روی آورد.

مدیر تاسیس انجمن نخبگان جهان اسلام، با انتقاد از رویکرد دولت در ارائه سبد کالا ، (در حالی که این کار وظیفه نهادهایی حمایتی همچون کمیته امداد و بهزیستی است) و همچنین استمرار توزیع یارانه نقدی به عموم متقاضیان، به تشریح آثار توهم نفتی پرداخت.

دکتر قدیری ابیانه، گفت: توقع از دولت، مطالبه ای است که برآورده نمی شود و در نتیجه نارضایتی، بی اعتمادی، تنبلی اجتماعی، امید به غیرخود بستن، متوسل شدن به معجزه، در انتظار شانس نشستن، امید به خارج بستن و عقب افتادگی را به دنبال دارد و همه اینها نتایج توهم نفتی در جامعه است.

وی، افزود: برخی فکر می کنند، اگر با آمریکا رابطه داشته باشیم، مشکلات اقتصادی حل می شود؛ در حالی که ۵۰میلیون نفر در آمریکا زیر خط فقر زندگی می کنند و اگر آمریکا می توانست معجزه کند، مشکل این افراد را حل می کرد.

کارشناس عالی امور استراتژیک وزارت امور خارجه، با اشاره به برخی عوامل مؤثر در وضعیت اقتصادی کشور، گفت: پایین بودن ساعات کار مفید در روز، بالابودن تعطیلات سالانه، اسراف و امید داشتن برای حل مشکلات از سوی دیگران ، برخی از عوامل مؤثر در وضعیت اقتصادی کشور است.

دکتر قدیری ابیانه، اقتصاد مقاومتی را اصلی ترین نیاز کشور دانست و گفت: اگر اقتصاد مقاومتی محقق نشود، اقتصاد ریاضتی اجتناب ناپذیر خواهد بود.

وی، تأکید کرد: افزایش تولید سرانه کشور در امر ثروت و خدمت از راهکارهای افزایش سطح عمومی حقوق ها، درآمدها و قدرت خرید است.

مدیر تاسیس انجمن نخبگان جهان اسلام در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری نیز پیرامون نقش رسانه ها در تحقق اقتصاد مقاومتی، تأکید کرد: رسانه ها به وظیفه خود تاکنون به خوبی عمل نکرده اند و همه می گویند رسالت ما این است که صدای مردم را به گوش مسئولین برسانیم در صورتی که اصلاح سبک زندگی و سبک رفتار مردم از رسالت آنها در تحقق شعار سال می باشد.

انتهای پیام / خ ز/
مرجع : بسیج نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۴۰:۱۱

1 Feb 2020