۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۴
کد مطلب : ۱۹۱۵۳
با صد و نود و هفت رأی موافق

مجلس سکّان وزارت علوم را به "فرهادی" سپرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به محمد فرهادی برای تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعتماد کردند.
مجلس سکّان وزارت علوم را به "فرهادی" سپرد
به گزارش جهان بین نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز خود برنامه‌های "محمد فرهادی" را مورد بررسی قرار دادند و در نهایت به این وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعتماد کردند.

بدین ترتیب، وزیر پیشنهادی علوم توانست با کسب ۱۹۷ رأی موافق، ۲۸ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۵ رأی مأخوذه، عضو کابینه یازدهم شود.

بهارستان‌نشینان با برگزاری جلسه علنی صبح امروز، صلاحیت و برنامه‌های پنجمین گزینه پیشنهادی دولت یازدهم برای تصدی وزارت علوم را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام روحانی رئیس‌جمهور کشورمان روز چهارشنبه ۲۸ آبان‌ماه در نامه‌ای به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی «محمد فرهادی» را به‌‌عنوان پنجمین وزیر پیشنهادی خود برای تصدی سکان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به‌منظور کسب رأی اعتماد به مجلس معرفی کرد.

رئیس‌جمهور پیش از این «جعفر میلی منفرد»، «رضا فرجی دانا»، «محمود نیلی احمدآبادی» و «فخرالدین احمدی دانش آشتیانی» را به‌عنوان وزرای پیشنهادی علوم به مجلس معرفی کرده بود که میلی منفرد نتوانست از پارلمان رأی اعتماد بگیرد، اما فرجی دانا پس از کسب رأی اعتماد مجلس در آبان‌ماه سال گذشته تنها ۱۰ ماه سکاندار این وزارتخانه بود، چراکه وکلای ملت مردادماه سال جاری به‌دلیل انتصابات وی و عملکرد نادرستش در این وزارتخانه، رأی اعتماد خود را پس گرفتند.

پس از استیضاح فرجی دانا، رئیس‌جمهور «نیلی احمدآبادی» را به پارلمان معرفی کرد که جلسه رأی اعتماد به وی ۲۰ روز پیش یعنی ۷ آبان در صحن علنی برگزار شد و نیلی احمدآبادی تنها موفق به کسب ۷۹ رأی موافق در مقابل ۱۶۰ رأی مخالف شد و نتوانست از بهارستان، وزارت بگیرد.

فخر‌الدین احمدی‌ دانش‌آشتیانی دیگر گزینه پیشنهادی دولت برای این وزارتخانه نیز، با ۱۷۱ رأی مخالف، ۷۰ رأی موافق و ۱۳ رأی ممتنع موفق به کسب رأی اعتماد از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نشد.

انتهای پیام/م الف
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۰۹:۰۸

31 Dec 2019