۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱
کد مطلب : ۳۶۱۶۳
کارشناس نرم افزار و رايانه:

"نهنگ آبي" تمريني براي مرگ/دولت هاي غربي حامي تفکرات الحادي هستند

محمد نوروزي کارشناس نرم افزار و رايانه گفت: آنچه واضح است اين چالش ها و بازي‌ها عموما از سوي افرادي ايجاد و ترويج مي‌شود که تفکر الحادي و بي ديني دارند، خلقت جهان را بيهوده ميدانند و ارزشي براي انسان قائل نيستند.
"نهنگ آبي" تمريني براي مرگ/دولت هاي غربي حامي تفکرات الحادي هستند
به گزارش جهانبین نیوز، محمد نوروزي در گفتگو با کلار، اظهار داشت: بازي نهنگ آبي يا Blue Whale در اصل يک چالش است و در واقع کاربران با يک فايل نصب و يک بازي ويدويي مواجه نيستند و معمولاً فرد با يک لينک در شبکه‌هاي اجتماعي به مديران چالش متصل مي شود ولي در نگاه عموم به عنوان بازي رواج يافته که شايد از جهاتي شبيه باشد اما در اصل يک چالش است.

وي با بيان اين که منشاء بازي نهنگ آبي يک شرکت يا گروه رسمي نمي تواند باشد، گفت: آن طور که گفته مي شود "فليپ بودکين" دانشجوي اخراجي رشته روانشناسي اهل روسيه مدعي اختراع بازي است که دستگير شده اما بازي همچنان ادامه يافته که احتمالاً نشان دهنده ي تعدد سازندگان است يا کساني که تقليد کرده و آن را ادامه مي دهند.

نوروزي به ماهيت بازي نهنگ آبي اشاره کرد و گفت: اين چالش ۵۰ مرحله‌اي که توسط مدير به فرد ابلاغ مي‌شود هر روز از فرد ميخواهد کار هاي غير عقلاني انجام دهد و گزارش انجام آن را با عکس و فيلم ارسال کند؛ ظاهراً مراحل بازي براي افراد مختلف متفاوت است ولي ماهيت مشترک دارند.

نهنگ آبي تمريني براي مرگ

وي ادامه داد: در بازي تمرين مرگ از فرد خواسته مي شود عکس يا عبارتي را روي دست با تيغ حک کند، سوزن را در بدن خود فرو کند و يا لبه يک ساختمان بلند راه برود و در مرحله ي آخر خودکشي کند که احتمالاً مدير در طول اين مراحل فرد را براي خودکشي آماده مي کند.

نوروزي گفت: "فليپ بودکين" هدف از اين بازي را از بين بردن افرادي مي داند که فکر ميکنند ارزشي ندارند "زباله هاي زيستي"اند که جهان بايد از لوث وجودشان پاک شود! البته واضح است که گردانندگان به بازي کننده صريحاً زباله زيستي نمي گويند.

وي جامعه هدف چالش نهنگ آبي را همه افراد دانست و گفت: نوجوانان، افراد داراي مشکلات روحي، رواني و شخصيتي و همچنين کساني که به مسائل و آرمان‌هاي ديني بي توجهي مي کنند بيشتر احتمال مي‌رود گرفتار اين بازي شوند.

دولت هاي غربي حامي تفکرات الحادي هستند

نوروزي با استناد به شواهد احتمال سازمان يافته بودن اين بازي را به خاطر اين که هر کشوري را مي تواند درگير خود سازد بعيد دانست و گفت: اما در رواج اين بازي توسط افراد بيمار يا شيطان‌صفت شکي نيست که بايد جلوي آن گرفته شود.

وي اضافه کرد: آنچه که واضح است اين چالش ها و بازي‌ها عموما از سوي افرادي ايجاد و ترويج مي‌شود که تفکر الحادي و بي ديني دارند، خلقت جهان را بيهوده ميدانند و ارزشي براي انسان قائل نيستند و معمولا هم بين اين افراد رواج مي يابد؛ متاسفانه دولت هاي غربي هم حامي اين تفکرات هستند مثل سکولاريزم.

نوروزي ضمن بيان اين که در اديان الهي بويژه اسلام آسيب رساندن به خود و ديگران نهي و خودکشي شديدا محکوم شده است، تاکيد کرد: دين سد محکمي در مقابل اين بازي و موارد مشابه است که بايد از آن استفاده کرد.

وي مراقبت والدين از فرزندان در فضاي مجازي را بسيار موثر دانست و گفت: افراد مطلع به‌ خصوص حقوق دانان بايد گردانندگان و تبليغ کنندگان اين امور را نسبت به عواقب حقوقي آن مطلع کنند بنابر اين اطلاع از عواقب جرايم ميتواند در افراد بازدارنده باشد.

نوروزي گفت‌وگوي آرام و باز با نوجوانان را بهترين راه دانست و گفت: از طريق چنين گفت‌وگويي مي توان عامل تغيير رفتار نوجوانان را شناخت و نگراني آنها را برطرف کرد؛ حمايت روحي و عاطفي از نوجوانان و اطمينان دادن به آنها از سوي والدين اهميت فوق‌العاده زيادي دارد.

انتهاي پيام1026ج /۵۴۰ ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۳۶:۴۹

9 Jan 2020