۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸
کد مطلب : ۴۰۱۱۳
بازخورد سالگرد کودتای 28 مرداد در فضای مجازی؛

هشتگ "دشمن_قدیمی" ترند اول توئیتر فارسی شد/ بازخوانی بدعهدی‌های آمریکا در قبال ملت‌ها توسط کاربران شبکه های اجتماعی +تصاویر

«دشمن قدیمی» در شرایطی به ترند اول توئیتر فارسی تبدیل شده است که عده ای در شرایط اقتصادی فعلس سعی می کنند فضا را برای مذاکره مجدد با آمریکا و دادن امتیازات بیشتر فراهم کنند اما ترند شدن دشمنی های آمریکا با ایران برای چند هفته متوالی حاکی از آن است که افکار عمومی و بخش نخبگان جامعه همچنان آمریکا را دشمن درجه یک جمهوری اسلامی می دانند
هشتگ "دشمن_قدیمی" ترند اول توئیتر فارسی شد/ بازخوانی بدعهدی‌های آمریکا در قبال ملت‌ها توسط کاربران شبکه های اجتماعی +تصاویر
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بعد از بدعهدی‌های اخیر آمریکا در قبال ایران و با نزدیک شدن به سالروز کودتای ۲۸ مرداد، کاربران فضای مجازی به بازخوانی بدعهدی های آمریکا در قبال ایران و سایر ملت ها در چند سال گذشته پرداخته اند.

در همین راستا بیشتر کاربران توئیتر دشمنی دیرینه آمریکا با کشور و مردم ایران را بازخوانی کرده و در توئیت های مختلف به ضرر سنگینی که از این ناحیه ایران متحمل شده است اشاره کرده اند.

ایالات‌ متحده تا قبل از ملی شدن صنعت نفت در ایران، نفوذ چندانی در ایران نداشت. در صورتی که بریتانیا از نفوذ بسیار بالایی در امور ایران برخوردار بود. دولت آمریکا از سلطه انحصاری بریتانیا در ایران ناراضی بود. دولت بریتانیا از طریق شرکت نفت توانسته بود در تمام مسائل سیاسی و اقتصادی ایران دخالت کند. دولت آمریکا همواره سعی می‌کرد به انگلیسی‌ها گوشزد کند که در قبال خواسته‌های دولت ایران انعطاف بیشتری نشان دهند؛ اما دولت انگلیس حاضر نبود از مواضع خود عقب‌نشینی کند. با ملی شدن صنعت نفت در ایران به سلطه انحصاری دولت بریتانیا بر منابع نفتی ایران پایان داده شد.

با روی کار آمدن "آیزنهاور" و "والس" (رییس سازمان سیا) در آمریکا دولت این کشور نسبت به نهضت ملی ایران خیانت و توطئه‌چینی و همراهی کامل با انگلیس‌ها را برای سرنگون کردن دولت مصدق را پیشه خود ساخت. مقدمات این چرخش از اسفند ۱۳۳۱ مارس/ ۱۹۵۳ با سفر "ایدن" به واشنگتن و تشکیل کنفرانسی مرکب از وزرای خارجه دو کشور و مشاوران آن‌ها آغاز شد و نتیجه کنفرانس چیزی جز سقوط دولت مصدق نبود.

در این زمان دکتر "مصدق" تصمیم گرفت که بیش از پیش دولت آمریکا را نگران اوضاع ایران کند. مصدق به منظور جلب کمک‌های اقتصادی از سوی دولت آمریکا با ارسال نامه‌ای به "آیزنهاور" رییس‌جمهوری آمریکا خاطر نشان کرد که اگر کمک‌های اقتصادی ایالات‌متحده به ایران نرسد ممکن است ایران به دامن کمونیست بیفتد؛ اما آیرنهاور در دام استدلال‌های پیچیده مصدق نیفتاد و این تاکتیک از سوی مصدق نه تنها منجر به دادن کمک از سوی آمریکا نشد، بلکه آن دسته از طراحان سیاست خارجی آمریکا را که با انگلیسی‌ها موافق بودند و تنها راه حل واقع‌بینانه را مداخله و سرنگونی مصدق می‌دانستند را مصمم‌تر کرد.

در همین راستا کاربران فضای مجازی به اعترافات دولتمردان آمریکایی در نقش داشتن دولت آمریکا در کودتای ۲۸ مرداد اشاراتی داشته و به بازخوانی این استاد پرداخته اند؛ بامری یکی از فعالان توئیتری در همین راستا نوشته است: ۴۰سال رویکردخصمانه آمریکاعلیه مردم ایران نشان می دهد،برخلاف تمام اقدامات مداخله جویانه علیه مردم ایران ازکودتای۲۸مرداد ۳۲تا حمایت از صدام، زدن هواپیمای کشورمان،حمایت ازگروه های تروریستی،برهم زدن برجام و توسعه تروریسم،هرگونه تهدید و تحریم بامقاومت مردمی ایران مواجه شده است.



یکی دیگر از کاربران فضای مجازی در این راستا نوشته است: چه ساده اند آنهاییکه سالیان سال دشمنی این #دشمن_قدیمی را دیده اند و هنوز دلخوش به نشستن پای میز مذاکره با اویند.


حمیدرضا زندی یکی از کارشناسان فضای مجازی در همین راستا نوشته است: «هرچند آمریکادرتلاش است‌که با تشکیل‌کارگروه اقدام ایران اینگونه القا کندکه درمقابله باایران مصمم است اما نفس تشکیل این کارگروه نشان از وجودیک چالش جدی درآمریکا برای برخورد با ایران است. بزرگترین طنز تاریخ این است که همه طرحهای ضدایرانی این #دشمن_قدیمی طی۴۰سال اخیر شکست خورده است.»


فعال دیگری در فضای مجازی در توئیت خود اینگونه به دشمنی قدیمی آمریکا با ایران اشاره کرده و نوشته است: همه تهدیدات روانه شده از سوی امریکاییها تنها یک هدف را نشانه رفته اند و آن بزدلان داخلیست والا خود آمریکا و ایادیش به خوبی میدانند که آمریکا هیچ غلطی در برابر این نمیتواند بکند #دشمن_قدیمی خیلی پیرتر از دهه شصت است که بتواند با جوان برومندی چون ایران سرشاخ شود.



کاربر دیگری سابقه های دشمنی آمریکا با ایران را به صورت تیتر وار آورده و در توئیتی همه اتفاقات ناخوشایندی که آمریکا برای ایران رقم زد را نوشته است:


رسول شکری نیا یکی از کاربران فضای مجازی در توئیتی نوشت: نامه ۱۱صفحه ای #قالیباف به مسئولان کشور حاوی نکات مهم و کاربردی #اقتصادی است که عمل به آن در این شرایط به دولت و سایر قوا برای حل مشکلات مردم کمک جدی خواهد کرد. فارغ از همه گرایشات سیاسی به این نامه فقط با نگاه اقتصادی، کارشناسی و مدیریتی بنگرید.


یکی دیگر از کاربران فضای مجازی هم به ضرب المثلی اشاره کرده و نوشته است: از دوست جدیدت رازت را پنهان کن و از #دشمن_قدیمی که طرح دوستی دوباره ریخته خنجرت را, چون اولی باورت را نشانه میگیرد و دومی قلبت را.




یکی دیگر از کاربران فضای مجازی در توئیت خود به اعتراض بازیگران آمریکایی نسبت به سیاست های دولت خود اشاره و نوشته است: حتی خود آمریکایی ها هم نمیتونن توی فیلم های هالیوودیشون از حیله گری سیاست مدارهاشون نگن اما عده ای در کشور ما آمریکا آمریکا از دهنشون نمی افته و به طرف اونها غش می کنند.




یکی دیگر از کاربران شبکه توئیتری در توئیت خود به جمله معروف رهبر انقلاب درباره آمریکا که بارها در طول مذاکرات از سمت ایشان عنوان شد اشاره و گفته است: هیچ گاه به دوستی با آمریکا خوشبین نباشید!


کاربر دیگری در توئیتر به دشمنی آمریکا با همه کشورها اعم از اسلام یو غیر اسلامی اشاره کرده و در توئیتی نوشته است: وقتی میگیم #دشمن_قدیمی یعنی از کشتار ۱۰۰ میلیون سرخ پوست آمریکایی تا فاجعه هیروشیما و ناکازاکی، کشتار ۳ میلیون ویتنامی با مشارکت آمریکا،کشتار مردم کره در سال ۱۹۵۰و... گرفته تا همدستی با رژیم بعث عراق در هشت سال جنگ تحمیلی و نسل کشی ایرانیان... اساسا مریضی دشمنی دارن.




یکی دیگر از کاربران در توئیتر نیز به سخنی از رهبر انقلاب اشاره کرده و به نقل از ایشان نوشته است: خطر آمریکا به حدی است که اگر کوچکترین غفلتی کنید، نابود می شوید. هر دو ابرقدرت، کمر به نابودی ملل مستضعف بسته اند و ما باید از مستضعفین جهان پشتیبانی کنیم. آمریکا و شوروی در کمین نشسته اند و تا نابودی کاملتان از شما دست بر نخواهند داشت.




«دشمن قدیمی» در شرایطی به ترند اول توئیتر فارسی تبدیل شده است که عده ای در شرایط اقتصادی فعلس سعی می کنند فضا را برای مذاکره مجدد با آمریکا و دادن امتیازات بیشتر فراهم کنند اما ترند شدن دشمنی های آمریکا با ایران برای چند هفته متوالی حاکی از آن است که افکار عمومی و بخش نخبگان جامعه همچنان آمریکا را دشمن درجه یک جمهوری اسلامی می دانند.

دشمن قدیمی ۲۴ ساعت است که به ترند اول تبدیل شده و پیش از این نیز هشتگ تراژدی اعتماد به آمریکا چند روز به عنوان هشتگ اول توئیتر فارسی قرار گرفته بود.

وقتی مردم زیر بار مذاکره با آمریکا نروند قطعاً جریان وابسته به غرب دست از تبلیغات خود بر نمی دارند و سعی می کنند حل مشکلات داخلی را در گرو مذاکره و برقراری ارتباط با آمریکا بدانند؛ اقدامی که در چند سال گذشته توسط عده ای در کشور با همراهی رسانه ها صورت گرفت و ذائقه مردم را تغییر داد. اما در نهایت خروج آمریکا از برجام نشان داد آمریکا همان آمریکای ۲۸ مرداد سال ۴۲ بوده و تغییری در ماهیت استعماری آن به وجود نیامده است.

اننتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۹:۴۴:۰۴

27 Dec 2019