۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴
کد مطلب : ۳۶۵۲۳
نائب رئیس شورای اسلام شهر شهرکرد:

اعتمادبه‌نفس را به معلولان برگردانیم

نائب رئیس شورای اسلام شهر شهرکرد گفت: به نظر من، برای ترغیب مشارکت این عزیزان به حضور در اجتماع و ایفای نقش اجتماعی، ابتدا باید اعتماد به نفس را به آنان برگرداند زیرا معلولان بیش از سایر افراد در معرض آسیب‌های اجتماعی و مشکلات روحی روانی هستند.
اعتمادبه‌نفس را به معلولان برگردانیم
به گزارش جهانبین نیوز؛ حیدر علی‌پور نائب رئیس شورای اسلام شهر شهرکرد در جمع معلولان و خانواده‌های‌شان اظهار کرد: حقوق شهروندی از جمله حقوقی است که برای تمامی افراد جامعه باید به‌صورت یکسان در نظر گرفته شود تا همه اقشار مختلف جامعه بتوانند از این حقوق بهره‌مند شوند؛ با این حال، برخی از اقشار جامعه به علت موقعیت اجتماعی و یا شرایط جسمی و ذهنی‌شان کمتر از سایرین از این حقوق بهره می‌برند.

وی بیان داشت: معلولان جسمی و ذهنی از این دست افراد هستند که با وجود در نظر گرفتن برخی امتیازها، هنوز هم کمتر از سایر افراد جامعه از امکانات بهره‌مند می‌شوند.

علی‌پور با اشاره به این‌که معلولان جسمی و ذهنی نیز همانند سایر شهروندان حقوقی دارند که متاسفانه در لابه‌لای قوانین عصر رقابتی امروز تا حدودی نادیده گرفته می‌شوند، خاطرنشان کرد: به نظر من، برای ترغیب مشارکت این عزیزان به حضور در اجتماع و ایفای نقش اجتماعی، ابتدا باید اعتماد به نفس را به آنان برگرداند زیرا معلولان بیش از سایر افراد در معرض آسیب‌های اجتماعی و مشکلات روحی روانی هستند.

وی در پایان با بیان این‌که مسئولان در همه سازمان‌ها و نهادهای اجتماعی، فرهنگی و هنری باید با تمام امکاناتی که در اختیار داریم، شرایط را به‌گونه‌ای فراهم کنیم که این عزیزان نیز مانند سایر افراد از امکانات عمومی در جامعه بهره‌مندی لازم را ببرند.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۱۰:۵۹

2 Feb 2020