۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
کد مطلب : ۳۳۵۵۳
یادداشت

چهارشنبه آخر سال؛ از هوشياري تا سلامت

استفاده‌كنندگان از مواد محترقه و منفجره و تماشاچيان رفتارهاي پرخطر، دو گروه اصلي آسيب‌پذير در اين حوادث هولناك و ناگوار ‏ هستند.
چهارشنبه آخر سال؛ از هوشياري تا سلامت
به گزارش جهانبین نیوز؛ چهارشنبه آخر سال پيش روست و رسانه‌هاي جمعي دست در دست يكديگر تلاش مي‌كنند تا با اطلاع‌رساني و انعكاس مطلوب و به موقع آموزش‌ها، هشدارها و توصيه‌هاي دلسوزانه و جدي نيروهاي انتظامي و امدادي، مانع از غم‌زدگي و داغ‌دار شدن خانواده‌ها در روزهاي پاياني سال و هنگام استقبال از بهاري زيبا و با طراوت شوند.

اما هنوز هم صداي انفجارهاي مهيب مواد محترقه و نارنجك‌هاي دست‌ساز كه گاهي چشمان زيباي فرزندان‌مان را براي هميشه بي‌فروغ مي‌كند، آزارمان مي‌دهد.

براي توجه بيشتر خانواده‌ها به خطرات جدي آتش‌بازي و هشدار‌ به افرادي كه اين خطر را فقط براي ديگران مي‌بينند و خودشان از عمق فاجعه دردناك مرگ‌هاي ناشي از سوختگي، و انفجار مواد محترقه در چهارشنبه آخر سال غافل هستند، گزارش زير را مرور مي‌كنيم.

بررسي‌هاي پزشكي قانوني حاكي از آن است كه اصلي‌ترين علت مرگ افراد در اين حوادث، موج انفجار و از بين رفتن بافت‌هاي بدن و وجود شن و سنگريزه‌هايي است كه متعاقب انفجار به بدن نفود مي‌كنند؛ همچنين بررسي بيشتر اجساد سوخته، نشان‌دهنده اين واقعيت است كه آسيب ارگان‌هاي حياتي شامل ريه، قلب و احشاء شكمي، از ديگر عوامل مهم در مرگ افرادي است كه در معرض انفجار قرار داشته‌اند.

بنابر گزارش سازمان پزشكي قانوني، در حالي كه انفجار مواد، بخشي از علت فوت قربانيان است، در مواردي نيز شاهد مرگ‌هاي ناشي از سكته در طول شب چهارشنبه آخر سال هستيم كه قرار گرفتن در معرض صداي شديد، موجب تسريع در وقوع سكته قلبي شده است.

براساس مطالعات انجام شده، تعدادي از حوادث چهارشنبه آخر سال كه اغلب با سر و صداي بسيار شديد همراه است، موجب استرس و تحريك عصبي بيماران قلبي شده و آنان را در معرض سكته قرار مي‌دهد؛ جاي بسي تأمل است كه تفريح گروهي از افراد، مرگ گروهي ديگر را به همراه دارد.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۶:۵۳:۰۱

30 Dec 2019