۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷
کد مطلب : ۳۴۵۴۳
مسئول کمیته مبارزه با مفاسد اقتصادی در بسیج دانشجویی کشور:

آنچه در دولت آقاي روحاني مي بينيم شتابزدگي و واقع نبيني بود

مسئول کمیته مبارزه با مفاسد اقتصادی در بسیج دانشجویی کشور گفت: مسئولين دولتي دارند آمار فروش نفت را دارند به جاي رشد اقتصادي جلوه مي دهند که اين يک آمار غلط است؛ چرا که باز هم ايران نمي تواند پول نفت را دريافت کند و به جاي آن بايد واردات داشته باشد که باز هم تأثيري در ايجاد شغل ندارد.
آنچه در دولت آقاي روحاني مي بينيم شتابزدگي و واقع نبيني بود
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از منطقه آزاد؛ مجتبی احمدی، مسئول کمیته مبارزه با مفاسد اقتصادی در بسیج دانشجویی کشور در دانشگاه آزاد شهرکرد ضمن بیان تاریخچه ای از وضعیت اقتصادی کشور قبل و بعد از انقلاب گفت: ما بعد از انقلاب تئوري اقتصادي نداشتيم و اين بسيار جاي تأسف دارد البته قبل از انقلاب هم نداشتيم.

وی ابراز داشت: امام (ره) فرموند؛ "پس از جنگ اقتصاد را هم بايد مردم بسازند ولي برخي از افراد آمدند و الگوي اقتصاد غربي را وارد کشور کردند".

احمدی بیان داشت: خرداد سال ۱۳۷۱ سه سال پس از فوت امام (ره) تورم بسيار شديد در کشور ايجاد شد؛ اين درحالي است که دولت بايد سبب تسهيل توسعه کشور شود. در آن زمان يک سيکل بد شروع شد. در دولت آقاي خاتمي اولويت به سياست داده شد نه به اقتصاد، بعد از گذشت اين همه سال با شروع دولت دهم، شاکله اقتصادي و مديريت اقتصادي به دست افرادي افتاده بود که پول بازي مي کردند و رانت خيلي جدي شکل گرفته بود.

این کارشناس اقتصادی با ابراز تأسف از اینکه در دولت دهم نظام بانکي اصلاح نشد و قبل از آنکه نظام بانکی را اصلاح کند به سراغ اصلاح و هدفمندي يارانه ها رفت؛ تصریح کرد: و اما آنچه در دولت آقاي روحاني مي بينيم شتابزدگي و واقع نبيني بود، آقاي روحاني الگوي غلطي را پيش گرفت، اگر در برجام دستش پر بود روي ديوارکشي و نبات دادن و... تکيه نمي‌کرد، مسئولين دولتي دارند آمار فروش نفت را دارند به جاي رشد اقتصادي جلوه مي دهند که اين يک آمار غلط است؛ چراکه باز هم ايران نمي تواند پول نفت را دريافت کند و به جاي آن بايد واردات داشته باشد که باز هم تأثيري در ايجاد شغل ندارد. شکست بد آقاي روحاني در رأي آوردن ترامپ بود.

مجتبی احمدی افزود: در تعريف تورم بايد بگويم تورم يعني پول ورم کرده؛ پول زياد شده و توليد کاهش پيدا کرده، پول هم در اختيار قشر خاصي است؛ اين بود که شکاف طبقاتي بوجود آمد.

نميدانم آقاي رئيسي متوجه اين ريسک است يا نه که مصيبت هاي وارده توسط دولت را چگونه مي خواهد بپذيرد ولی دو اتفاق در آينده در کشور بايد رخ بدهد:

۱) اصلاح نظام بانکي
۲) اصلاح ساختار بودجه اي

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۰۸:۱۳

30 Dec 2019