۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۴
کد مطلب : ۲۲۸۴۳
معاون دانشجويي دانشگاه آزاد اسلامي شهرکرد:

براي حل مشکلات فرهنگي دانشگاه آزاد، بايد برخورد فرهنگي صورت گيرد/ حراست حق دخالت ندارد

دکتر خسروي گفت: حل مشکلات فرهنگي دانشگاه بايد زير نظر حوزه ي معاونت دانشجويي، معاونت فرهنگي و با نظارت نهاد رهبري دانشگاه صورت بگيرد.
براي حل مشکلات فرهنگي دانشگاه آزاد، بايد برخورد فرهنگي صورت گيرد/ حراست حق دخالت ندارد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از منطقه آزاد، با توجه به وضعيت خوابگاه هاي دانشجويي، مصاحبه اي با دکتر خسروي، معاون دانشجويي دانشگاه آزاد شهرکرد ترتيب داده ايم که به شرح ذيل است:

منطقه آزاد: در دانشگاه هاي آزاد کشور چه کسي مسئول نظارت بر خوابگاه هاي دانشجويي است؟

دکتر خسروي: يکي از مهمترين تشکيلات دانشگاه هاي آزاد، معاونت دانشجويي دانشگاه هاست. که حوزه ي معاونت دانشجويي، بخش هاي مختلفي از جمله، صندوق رفاه، خوابگاه هاي دانشجويي، اياب و ذهاب، مشاوره و راهنمايي و . . . را شامل مي شود.

منطقه آزاد: نظارت بر خوابگاه ها ي دانشجويي را چگونه ارزيابي مي کنيد؟

دکتر خسروي: در دانشگاه آزاد اسلامي شهرکرد، بالغ بر چهار خوابگاه، که دوتاي از آنها متعلق به خواهران با جمعيت ۷۰۰ نفر و بقيه متعلق به برادران با جمعيت نزديک به ۳۰۰ نفر دانشجو مي باشد. هر کدام از خوابگاهاي دانشجويي مسئوليني دارند که به صورت مستقيم بر خوابگاه ها نظارت مي کنند. همه ي اين مسئولين که به صورت شيفتي مشغول به کار هستند، زير نظر رئيس امور دانشجويي دانشگاه اداره مي شوند و دستور العمل اين خوابگاه ها از اين حوزه به آنها ابلاغ مي شود. بيشتر از اين مقدار نظارت امکان پذير نيست ولي اينکه ما تصور کنيم در حوزه ي خوابگاه هاي ما نقص نيست، اشتباه است. ما امروزه مشکلات فراواني در خوابگاه ها داريم. برخي از مشکلات و نارسايي هاي خوابگاه هاي ما از ناتوان بودن خود دانشگاه است. البته ما به دنبال تجديد نظر در حوزه ي نظارت بر خوابگاه هاي دانشجويي هستيم. همه ي تلاش ما بر اين است که بتوانيم بسياري از اين مشکلات را به شکل نسبي حل کنيم ولي باز هم، وضعيت براي خود ما هم رضايت بخش نيست.

منطقه آزاد: افزايش قيمت خوابگاه ها از مهر ۹۴ چگونه خواهد بود؟

دکتر خسروي: افزايش قيمت خوابگاه ها فقط در مهر ۹۳ بود و در بهمن ماه ۹۳ افزايش قيمت نداشتيم. هنوز در رابطه با مهر ۹۴ هيچ تصميمي گرفته نشده است.

منطقه آزاد: آيا خوابگاه هاي دانشگاه آزاد اسلامي شهرکرد از استاندارد و امکانات اوليه برخودار هستند؟

دکتر خسروي: خوابگاه هاي دخترانه ي ما بله ولي خوابگاه هاي پسرانه نه. زيرا ساختمان هايي که در دانشگاه، براي خوابگاه هاي پسرانه در نظر گرفته شدند، کاربري به عنوان خوابگاه ندارند.

منطقه آزاد: يکي از مهمترين و هميشگي ترين مشکلات خوابگاه هاي دانشجويي، (با توجه به گلايه مند بودن خود دانشجويان) موضوع بهداشت و همچنين مشکلات فرهنگي و ناسازگاري هاي اجتماعي دانشجويان است، با توجه به اينکه با افزايش کيفيت و امکانات خوابگاه ها، دانشجويان رغبت بيشتري براي حضور در اين خوابگاه ها پيدا مي کنند که اين خود باعث مي شود تا بسياري از آسيب ها رخ ندهد. نظرتان راجع به اين مشکلات چيست؟

دکتر خسروي: در خصوص مشکلات بهداشتي تا آنجايي که امکانات آن را داشته باشيم و اين کمبود ها از سمت خود خوابگاه ها اعلام شود، نهايت تلاشمان را براي جبران و تأمين اين مشکلات خواهيم کرد. اما نبود بعضي از اين امکانات، نياز به تغيير فضاي ساختماني خود خوابگاه دارد، که دانشگاه هنوز به اين سمت نرفته است. خود من از شرايط رفاهي دانشجويان خوابگاهي راضي نيستم و اين شرايط در خور دانشجويان ما نيست ولي تلاش مي کنيم روز به روز وضعيت را مطلوب تر کنيم.

مشکلات فرهنگي، مشکلاتي نيستند که صد در صد قابل حل باشند چون در آن تضارب آراء، تضارب فرهنگ اقوام مختلف، تبليغات دشمن، تبليغات ضد دين و . . . وجود دارد. ولي با اتخاذ سياست هايي، مي توان به صورت نسبي آن ها را حل کرد. در سياست دانشگاه آزاد، برخورد با فرهنگ بايد به شکل فرهنگي صورت بگيرد. يعني حوزه ي حراست حق دخالت در اين مشکلات فرهنگي را ندارد. حل مشکلات فرهنگي دانشگاه بايد زير نظر حوزه ي معاونت دانشجويي، معاونت فرهنگي و با نظارت نهاد رهبري دانشگاه صورت بگيرد. در اين خصوص يکي از کارهايي که آغاز کرديم، پر کردن اوقات فراغت دانشجويان با کارهاي فرهنگي است. از جمله برگزاري کلاس هاي خطاطي، سفالگري، ورزشي و ... . البته براي حل اين مشکلات، هر چند وقت يک بار جلساتي با حضور رياست نهاد رهبري، حوزه ي دانشجويي و حراست دانشگاه برگزار مي شود. در خصوص بحث ناسازگاري هاي اجتماعي ، خوشبختانه مسئولين دانشگاه ما، با ارتباط خوب و موثري که با دانشجويان برقرار مي کنند، بسياري از اين مشکلات با مراجعه ي خود دانشجويان و پيگيري مسئولين قابل حل است.

انتهاي پيام/۱۰۲۴ج/۵۶۰ م
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۴:۴۷:۰۸

28 Dec 2019