۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷
کد مطلب : ۳۷۸۸۳
سلام لردگان گزارش مي دهد

بحران آب آشاميدني در لردگان/ 75 درصد منابع آب روستايي شهرستان لردگان خشک شدند

خشک شدن منابع آب زير زميني در شهرستان لردگان موجب شده است حدود 120 روستاي اين شهرستان با مشکل کمبود آب آشاميدني مواجه شوند ...
بحران آب آشاميدني در لردگان/ 75 درصد منابع آب روستايي شهرستان لردگان خشک شدند
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از خبرنگار سلام لردگان؛ استان چهارمحال و بختياري اگرچه به استان آب خيز کشور مشهور شده است اما هم اکنون خشکسالي و بارش هاي کم اين استان را به استاني کم آب تبديل کرده است؛ و اکثر روستاهاي اين استان به خصوص شهرستان لردگان با کمبود آب مواجه شده اند.

با وجود منابع آبي کافي در شهرستان لردگان، حدود 70 هزار نفر از جمعيت روستايي اين شهرستان با بحران کم آبي شديد مواجه هستند.

اين خانوارهاي روستايي که ماه هاي گرم امسال را با تنش آبي سپري کردند، چشم انتظار تخصيص اعتبار از سوي مسوولان براي اجراي طرح هاي آبرساني و رفع مشکلات آب شرب شان هستند.

شهر سردشت نيز يکي از شهرهاي گردشگري شهرستان لردگان است و در کنار آن آبشار آتشگاه  قرار دارد که مردم آن با بيش از سه هزار خانوار با مشکل بحران آب مواجه هستند.

خشکسالی در لردگان به يک بحران تبديل شده است

يکي از اهالي بخش رودشت لردگان گفت: در حوزه کشاورزي بسياري از مزارع به واسطه نبود آب، ديگر کشت نمي شوند.

مردم بخش خانميرزا نيز در خصوص بحران آب مي گويند: هم اکنون خشک شدن منابع آب زيرزميني مانند چاه ها، چشمه ها و قنات ها، آب را در اين شهرستان به يک بحران تبديل کرده است که اين مهم مشکلات بسياري را براي مردم ايجاده کرده است و هر روز در اميد حل مشکل آب روستاهاي خود هستند.

برهان حسين پور آقائي سرپرست فرمانداري لردگان در گفتگو با خبرنگار سلام لردگان، ضمن ارائه مشکلات روستاهاي شهرستان لردگان در زمينه تامين آب شرب مصرفي گفت: 50 درصد جمعيت روستايي استان در شهرستان لردگان قرار دارد و به دليل خشکسالي هاي به وجود آمده متاسفانه بعضي از روستاهاي شهرستان لردگان در زمينه تامين آب شرب مصرفي خود با مشکلات بسياري دست و پنجه نرم مي کنند و لازم است جهت رفع اين مشکلات برنامه ريزي هاي لازم صورت بپذيرد.

بايد مديريت مصرف آب در دستور کار قرار بگيرد و از مصرف بي رويه آب جلوگيري شود

تورج احمدپور مدير عامل شرکت آب و فاضلاب روستائي استان چهارمحال و بختياري گفت: با توجه به خشکسالي هاي به وجود آمده بايد مديريت مصرف آب در دستور کار قرار بگيرد و از مصرف بي رويه آب جلوگيري شود.

وي افزود: در زمان دولت تدبير و اميد حدود 50 ميليارد تومان جهت تامين آب شرب براي روستائيان شهرستان لردگان هزينه شده است.

مدير عامل آب روستائي استان گفت: پروژه هاي بسياري براي آبرساني به روستائيان شهرستان لردگان در حال اجرا مي باشد که خيلي از آنها به بهره برداري رسيده و تعداي از آنها نيز حدود 70 تا 80 درصد پيشرفت فيزيکي داشته و تا پايان سال مالي به بهره برداري مي رسند.

احمدپور در ادامه گفت: آبرساني به منطقه خانميرزا از طريق چاله گاه براي 30 هزار نفر جمعيت در دستور کار قرار گرفت و با پيگيري هاي انجام شده از طرف استانداري، نماينده مردم لردگان در مجلس شوراي اسلامي و شرکت آب روستائي الحمدالله به نتيجه رسيد و اکنون آبگيري آن تمام شده و خط انتقال تمام شد و براي آن از رديف ملي اعتبار پيش بيني گرديد که تاکنون 6 ميليارد تومان هزينه شد و براي تکميل اين پروژه بزرگ نزديکبه  4 ميليارد تومان اعتبار نياز است. که هم اکنون تا روستاي ده علي انتقال آب انجام گرفت و لازم است براي مسيرهاي جوانمردي و مرادان بخشدار خانميرزا و فرمانداري همکاري لازم را داشته باشند.

براي انتقال آب آتشگاه 4 ميليارد تومان بودجه اختصاص داده شد

در ادامه قدرت‌الله بيگلري مديرعامل شرکت آب و فاضلاب شهري استان گفت: شهر سردشت با مشکل کمبود آب شرب مواجه است و منبع تامين آب فعلا وجود ندارد لذا لازم است تا مراحل انتقال آب آتشگاه بخواهد براي اين شهر آماده شود به طور موقت از منابع آب موجود استفاده شود.

وي گفت: براي انتقال آب آتشگاه 4 ميليارد تومان بودجه اختصاص داده شده است که در مرحله مزايده و انتخاب پيمانکار جهت شروع به کار هستيم.

انتهاي خبر1026ج /630ل

 
مرجع : پایگاه خبری سلام لردگان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۱۱:۵۵

1 Jan 2020