۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۸
کد مطلب : ۲۱۰۳۳

توافق هسته ای پایان کار نیست/ موضوعات مهم باقی مانده!

رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا، با بررسی بزرگترین تهدیدهای پیش روی آمریکا، به موضوع ایران پرداخت.
توافق هسته ای پایان کار نیست/ موضوعات مهم باقی مانده!
به گزارش جهانبین نیوز، پایگاه اطلاع رسانی وزارت دفاع آمریکا (DoDnews)، طی گزارشی به انتشار اظهارات ژنرال "مارتین دمپسی" رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا در مورد تهدیدهای پیش روی آمریکا پرداخت. در این اظهارات به برنامه هسته ای ایران نیز اشاره شده است.

بر اساس این گزارش، "دمپسی"، در یک کنفرانس دانشجویی، از ایران و کره شمالی به عنوان قدرت های میان وزن یاد کرده و گفته است: «آمریکا به همراه متحدانش در حال تلاش برای قانع کردن ایران جهت دستیابی به راه حلی دیپلماتیک در برنامه هسته ای این کشور است.»

پایگاه اطلاع رسانی وزارت دفاع آمریکا نوشت: «دولت های غربی می گویند ایران به دنبال سلاح هسته ای است در حالی که تهران ادعا می کند برنامه هسته ای این کشور در راستای اهداف صلح آمیز است.»

در این نوشتار به نقل از رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا آمده است: «ما به سختی کار می کنیم تا به راه حلی بر پایه مذاکره، در برنامه هسته ای آن ها دست یابیم. اما فراموش نمی کنیم موضوعات دیگری نیز که باعث نگرانی در مورد ایران است وجود دارد.»

ژنرال دمپسی، "روسیه، تروریسم، و تهدید سایبری" را از بزرگترین تهدیدهای پیش روی آمریکا خوانده است.

بر اساس این گزارش رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا، در بیان نگرانی های ایالات متحده در رابطه با ایران گفته است: «یکی از نگرانی های ما این است که ایران، کشوری حامی تروریسم است.»

به دنبال گرم شدن مباحث مربوط به مذاکرات هسته ای در چند سال اخیر، آنچه نباید هیچ گاه از آن غافل شد، مسئله ای است که رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید کرده اند: «اینکه گفته شود، تحریم ها و فشارها هزینه دستاوردهای هسته ای است، موضوع صحیحی نیست؛ زیرا اگر موضوع هسته ای هم نبود، آنها بهانه دیگری می گرفتند.»

مروری بر مواضع آشکار مقامات آمریکایی نشان می دهد که آن ها یک استراتژی چند لایه و گام به گام را در قبال جمهوری اسلامی در پیش گرفته اند که در این استراتژی، با توجه به شرایط میدان بازی، هر بار جبهه ای جدید علیه ایران گشوده می شود.

اکنون برنامه هسته ای در راس موضع گیری آمریکا در قبال ایران قرار دارد. اما قطعا حتی با وجود رسیدن به توافق در این موضوع، بهانه های بسیاری برای ادامه دشمنی با مردم ایران وجود خواهد داشت؛ که طبق اظهارات اخیر ژنرال دمپسی، "حمایت ایران از تروریسم"، یکی از این بهانه ها خواهد بود؛ همانطور که حقوق بشر، یکی از اصلی ترین حربه های آنان برای اعمال فشار به ملت ایران است.

انتهای خبر/۱۰۲۴ج
مرجع : پایگاه خبری جام نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۲۸:۱۴

26 Dec 2019