۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۰
کد مطلب : ۳۴۰۹۳

گردشگاه سياسرد در تسخير دود قليان/صداي قل قل مرگ به گوش مي رسد+تصاوير

گسترش شيوع قليان در تفريح گاه سياسرد را بايد در کمبود برنامه هاي فرهنگي، ورزشي و هنري جستجو کرد زيرا با فراهم شدن چنين ظرفيت هاي تمايل مصرف قليان تا حد بسياري کاهش مي يابد.
گردشگاه سياسرد در تسخير دود قليان/صداي قل قل مرگ به گوش مي رسد+تصاوير
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کلار، همزمان با آغاز فصل بهار که استفاده از طبيعت براي افراد مهيا شده است متاسفانه به جاي اين که هواي مطبوع در گردشگاه سياسرد احساس شود بوي انواع تنباکوي قليان به مشام مي رسد.

اين روزها هنگام ورود به تفريح گاه سياسرد چيزي که بيشتر از همه جلب توجه مي کند شيشه هاي قلياني است که صداي قل قل آن فضا را پرکرده است.

اعضاي خانواده اي که به بهانه تفريح يا مسافرت در گردشگاه سياسرد به دور هم جمع مي شوند در سبد وسايل آنها شيشه هاي قليان خود نمايي مي کند گويي در برنامه تفريحي آنها هميشه جاي خاصي دارد.
روزهاي تعطيل در هر جايي از اين گردشگاه قدم مي گذاري بوي تنباکو و شيشه هاي قليان در اندازه هاي مختلف پاي ثابت محافل است و جوانان و اعضاي هر خانواده اي را به خود سرگرم کرده است.

در برخي از محافل که يک قليان پاسخ گوي نيازشان نيست شيشه هاي بيشتري همراه مي آورند تا مبادا کسي از قل قل و دود قليان بي نصيب بماند.
شيوع قليان در گردشگاه سياسرد آنچنان شدت يافته که حتي منقل هاي کبابي نيز به تسخير زغال هاي قليان ها در آمده تا حدي که بوي تنباکوي قليان آنچنان فضا را آکنده ساخته که بويي از کباب احساس نمي شود.

فاجعه قليان امروز هواي مطبوع و خنک گردشگاه سياسرد را آنچنان تغيير داده که به جرات مي توان گفت اين تفريحگاه امروز به فضاي قهوه خانه ها بيشتر شبيه است تا يک مکان تفريحي.

برخي ها بدون توجه به مضرات و غافل از آن که صداي قل قل و دود قليان آب محافل آنها را آلوده ساخته است با جمع شدن در فضايي آلوده از دود عکس سلفي مي گيرند تا به زعم خود خاطره اي خوش رقم بزنند.
 
پزشکان معتقدند مصرف‌کنندگان قليان به اين دليل در بين انواع دخانيات موجود در بازار به قليان روي آورده‌اند که آن را کم‌خطرترين نوع مواد دخاني مي‌دانند، غافل از اين‌که آنچه کشيدن قليان با مصرف‌کنندگان آن مي‌کند به مراتب ناگوارتر از سيگار است.
نتايج تحقيقات پزشکان نشان مي‌دهد ۱۲ درصد بيماري‌هاي قلبي و عروقي، ۶۶ درصد برونشيت و سرطان ريه و ۳۸ درصد بيماري‌هاي حاد تنفسي در جهان به مصرف دخانيات اختصاص دارد.

پزشکان مي گويند مصرف‌کنندگان قليان و اطرافيان آنها که در معرض دود تحميلي آن قرار دارند مانند مصرف‌کنندگان سيگار مبتلا به انواع سرطان‌ها، بيماري‌هاي قلبي، عروقي و تنفسي خواهند شد.
 
پايگاه خبري تحليليع کلار معتقد است گسترش شيوع قليان در تفريح گاه سياسرد را بايد در کمبود برنامه هاي فرهنگي، ورزشي و هنري جستجو کرد زيرا با فراهم شدن چنين ظرفيت هاي تمايل مصرف قليان تا حد بسياري کاهش مي يابد.

قطعا با ايجاد ظرفيت هاي ورزشي و فرهنگي در گردشگاه سياسرد اوقات فراغت در روزهاي تعطيل معطوف به برنامه هاي جذاب و مطلوب شده و جاي خود را به قليان در سبد برنامه خانواده ها مي دهد.

مسئولان بهداشتي شهرستان بروجن نيز با اتخاذ تصميمات لازم و اقدمات برخوردي مي توانند نقش بسيار تعيين کننده اي در پاکسازي گردشگاه نمونه استان از معزل قليان داشته باشند.
گسترش استعمال قليان امروز تبديل به معضل بزرگ نه تنها در اين گردشگاه بلکه در جامعه ما شده است که اگر چاره اي براي آن انديشيده نشود و اين زنگ خطر در گوش همه دستگاه هاي ذيربط به صدا درنيايد جبران خساراتش در آينده به مراتب پر هزينه تر خواهد بود!!!

انتهاي پيام1026ج /۵۴۰ ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۵۲:۱۹

27 Dec 2019