۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳
کد مطلب : ۲۲۶۶۳
رئیس بنیاد نخبگان استان چهارمحال و بختیاری:

نیاز امروز کشور رهایی از اقتصاد نفتی با تکیه بر اقتصاد دانش بنیان است

رئیس بنیاد نخبگان استان گفت: نیاز امروز کشور ما رهایی از اقتصاد نفتی و تنها راه آن تکیه بر اقتصاد دانش بنیان است که پرچمدار این اقتصاد، نخبگان این مرز بوم می باشند.
نیاز امروز کشور رهایی از اقتصاد نفتی با تکیه بر اقتصاد دانش بنیان است
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز دکتر مجتبی بنیادیان رئیس بنیاد نخبگان استان با اشاره به اینکه، نیروهای انسانی مجرب، کارآمد و ایده پرداز مهمترین منبع در مدیریت اجرای یک کشور می باشند افزود: پول، نیروی انسانی، مدیریت و زمان از سرمایه های اصلی مدیریت هر کشور می باشند که نیروی انسانی و مدیر کار آمد مهم ترین سرمایه می باشد.

بنیادیان گفت: بطوری که اگر نیروی انسانی که نیروی انسانی کار آمد و نخبه استفاده شود با حداقل منابع مانند پول و زمان می توان نتایج موثری کسب نمود و بر عکس در صورتی که کارآمدان و نخبگان به کار گرفته نشود سایر منابع در اختیار نیز از دست خواهد رفت، بطوری که فردوسی بزرگ فرموده اند که : سر ناسزایان برافراشتن وزیشان امید بهی داشتن ، سر رشته خویش گم کردن است به جیب اندرون مار پروردن است

وی، اظهار کرد: امروزه در کشورهای پیشرفته به این امر مهم توجه ویژه ای شده و با شناسایی و هدایت استعدادهای برتر، مسیر را آنگونه فراهم می کنند تا این استعدادها شکوفا شده و به نخبگی برسند و سپس این افراد برگزیده را در جایگاه مناسب بر حسب نوع تخصص به کار می گیرند.

وی، با بیان اینکه کشور ما هم از قاعده نخبه پروری مستثنی نیست افزود: استعداد های برتر، نخبگان و اندیشمندان زیادی را این مرز وبوم پرورش داده که در طول تاریخ خدمات شایانی را به کشور خود یا جامعه جهانی ارائه نموده اند.

بنیادیان در ادامه افزود: پتانسیل بالقوه ای در مردم این سرزمین وجود دارد که باید این پتانسیل ها کشف، پرورش و هدایت شده و در نهایت امور کشور به دست آنها سپرده شود.

رئیس بنیاد نخبگان گفت: اگر نیاز امروز کشور ما رهایی از اقتصاد نفتی است تنها راه تکیه بر اقتصاد دانش بنیان است که پرچمدار این اقتصاد، نخبگان این مرز بوم می باشند.

وی در ادامه گفت: توجه ویژه به این امر از طرف کلیه نهادهای آموزشی، پژوهشی و اجرایی در شناسایی و حمایت و هدایت نخبگان و سپردن امور بدست این افراد باعث تحول شگفتی در مدیریت و اقتصاد کشور خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: با ترغیب نخبگان به حضور فعال آنها در شرکتهای دانش بنیان و ایجاد فرهنگ نخبه پروری در جامعه و هموار کردن راه پیشرفت این شرکتها از جمله راهکارهای اصلی برون رفت از مشکلات کشور عزیزمان ایران می باشد.

وی در پایان گفت: خوشبختانه با تاسیس بنیاد ملی نخبگان شناسای و هدایت استعدادهای برتر و نخبگان کشور شتاب بیشتری گرفت و امید است با حمایتهای سایر دستگاهای اجرایی بتوانیم شاهد شکوفای نخبگان کشور در حوزه علم تا عمل و نهایتا پیشرفت روز افزون میهن ایران اسلامیمان با شیم.



انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۰۸:۲۱

29 Dec 2019