۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴
کد مطلب : ۲۹۴۱۳
امام جمعه شلمزار:

هيچ؛ دستآورد يکساله برجام

امام جمعه شلمزار گفت: ۲۳تير ۱۳۹۴مذاکرات بين ايران و کشور هاي ۵+۱به پايان رسيد و برنامه جامع اقدام مشترک به امضاء طرفين رسيد و امروز يک سال و دو روز از زمان امضاء اين توافق نامه مي گذرد و هيچ؛ دستآورد يکساله برجام است.
هيچ؛ دستآورد يکساله برجام
گزارش جهانبین به نقل از  پايگاه خبري تحليلي کيار بيدار:حجت الاسلام بازيار در خطبه اول نماز جمعه شلمزار به موضوع کنترل زبان اشاره کرد و گفت: مومنان بايد بدانند که هر سخن جايي و هر نکته مکاني دارد، بسياري از اظهار نظر ها نبايد انجام شود و چه بسا بسياري از عکس العمل ها حرام است و از سويي ديگر در بسياري از موارد و مواقع بايد سکوت پيشه کرد و چه بسا گاهي سکوت بسيار کارگشا تر از سخن و اظهار نظر باشد.

امام جمعه شلمزار در خطبه دوم نماز جمعه شلمزار در خصوص سه موضوع ايراد سخن کرد.

حجت الاسلام بازيار در سالگرد يک سالگي برجام گفت: ۲۳تير ۱۳۹۴مذاکرات بين ايران و کشور هاي ۵+۱به پايان رسيد و برنامه جامع اقدام مشترک به امضاء طرفين رسيد و امروز يک سال و دو روز از زمان امضاء اين توافق نامه مي گذرد.

وي افزود: رئيس جمهور در آغازين روزهاي توافق برجام را به خورشيد تابان تشبيه کرد و امروز سخن از آن مي گويد که هر کدام از طرفين که برجام را نقض کند شکست خورده سياسي است که هيچکدام از اين سخنان به واقعيت نزديک نيست.

امام جمعه شلمزار به مطلب مندرج در روزنامه نيويورک تايمز اشاره کرد و گفت: روزنامه معتبر آمريکايي به مناسبت سالروز توافق ايران و کشورهاي ۵+۱ به صراحت بيان کرده است که با وجود اينکه ايران تمام تعهدات خود در توافق را انجام داده است اما هنوز طعم لغو تحريم هاي آمريکا را نچشيده است!
حجت الاسلام بازيار در اين باره افزود: با توجه به اذعان خود آمريکايي ها و عدم تعهد آنها به توافق شاهد آن هستيم که نه تنها شکست نخورده اند که گستاخ تر از قبل هم شده اند.

در ادامه خطيب جمعه شلمزار به سالروز تاسيس شوراي نگهبان اشاره کرد و گفت: در کشوري که کارگزاران آن مردم هستند بايد نهادي و فيلتري وجود داشته باشد تا افراد شايسته و صالح را بر اساس قوانين کشور و قانون اساسي براي انتخاب مردم معرفي کند و اين نهاد که در کشور ما شوراي نگهبان قانون اساسي در ديگر کشورهاي داراي حکومت دمکراسي با عناويني ديگر همچون دادگاه قانون اساسي و ...فعاليت مي کند.

سومين موضع مطرح شده در خطبه دوم نماز جمعه شلمزار به حقوق مردم در خصوص فعاليت شرکت يرنگ و کارخانه اشي مشي در حاشيه درياچه شلمزار بود که امام جمعه خواستار پيگيري و ارائه گزارش شوراي اسلامي شلمزار در اين زمينه به مردم شد.

وي در اين خصوص گفت: کارخانه اشيش مشي در خصوص حقوق مردم در زمينه آب و خاک و راه يا مرتکب تخلف شده است يا نشده است. اگر اين کارخانه تخلفي نداشته باشد که هيچ ولي اگر تخلف داشته باشد و شوراي اسلامي پيگيري نکرده باشد باعث ايجاد شائبه در ذهن مردم مي شود که لازم است اعضاي شوراي اسلامي شهر شلمزار در اسرع وقت نسبت به ارائه گزارش به مردم اقدام نمايند و تريبون نماز جمعه
هم در اختيار آنان است.
انتهاي پيام/۵۸۰ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۵۶:۵۸

6 Jan 2020