۰
plusresetminus
روشنايي معابر در شب يکي از مسائل مهم و عمده اي است که در هر شهر و دياري بايد رعايت شود چرا که نبود آن مشکلات فراواني را براي اهالي و مردم ايجاد مي کند.
روشنايي معابر در شب آرزوي شهروندان لردگاني/ تامين روشنايي معابر به عهده کيست؟ + عکس
به گزارش جهانبین نیوز؛به نقل از خبرنگار سلام لردگان؛ روشنايي معابر و ميادين، يکي از عناصر مبلمان شهري محسوب مي شود و از جايگاه ويژه اي در معماري و شهرسازي برخوردار و در طراحي شهري بسيار حائز اهميت است.

تصاويري که ملاحظه مي کنيد مربوط به وضعيت نا به سامان  روشنايي در جلوي ستاد نيروي انتظامي و فلکه آزادگان شهر لردگان است.
 
 
امروزه نورپردازي،تعريف کننده هويت و سيماي شبانه شهر است و طراحي روشنايي شهري نه تنها موضوعي صرفا تزئيني نيست، بلکه روشي در جهت تامين امنيت و آرامش بيشتر محيط است  و روشنايي مناسب کوچه ها،معابر وخيابان ها باعث ارتقاي امنيت و رضايتمندي شهروندان مي شود.

تاريکي هميشه براي آدمي هراس آور بوده است و در مقابل، استفاده از نور براي روشنايي در فضاهاي ناايمن (فضاهاي بي‌دفاع) شهري موجب افزايش امنيت شهروندان در فضاي شهر مي‌شود.اما تاريکي بخشي از خيابان‌ها و کوچه‌هاي شهر لردگان اين روزها نارضايتي شهروندان را در پي داشته است.
 
 
بايد بدين نکته مهم توجه داشت کمبود روشنايي در شهرها و کوچه‌ها، علاوه بر وقوع تصادفات رانندگي، زمينه حضور بي‌دغدغه مجرمان و سارقان را فراهم مي‌آورد، اگر مسوولان شهري براي صرفه‌جويي در مصرف برق چنين تصميمي گرفته‌اند بايد به عواقب خطرناک چنين اقدامي نيز بي‌توجه نباشند، که همين مساله به ظاهر کوچک (نبود روشنايي کافي در معابر) مي تواند در کاهش امنيت و به تعبير کارشناسان احساس امنيت در جامعه بسيار تاثيرگذار باشد.
 



به هر صورت آنچه مهم است اين که توجه به درخواست هاي مردمي براي داشتن لردگاني با روشنايي مطلوب، امري است ضروري که بايد اين مطالبه به حق از سوي مسئولان و نيز مجموعه مديريت شهري برآورده گردد.
 
 
انتهاي پیام1026ج /630ل
مرجع : سایت خبری سلام لردگان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۸:۵۹:۰۰

27 Dec 2019