۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۱
کد مطلب : ۳۹۷۶۴
در خطبه های این هفته نماز جمعه مطرح شد:

عمل کردن به اقتصاد مقاومتی عللی بر محکم کردن پایه های اقتصادی کشور

اگر ما به اقتصاد مقاومتی عمل و پایه‌های اقتصادی کشور را محکم می‌کردیم با مشکل روبه‌رو نمی‌شدیم.
عمل کردن به اقتصاد مقاومتی عللی بر محکم کردن پایه های اقتصادی کشور
به گزارش جهانبین نیوز ؛ حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه شهرکرد با اشاره به اینکه با جنگ روانی از سوی دشمن روبه‌رو هستیم، گفت: دشمن در تلاش است در جامعه القا کند که نظام در حال فروپاشی است؛ این دروغ محض است، پایه‌های نظام اسلامی مستحکم و پابرجاست.

وی تصریح کرد: مردم نظام جمهوری اسلامی را به‌راحتی به دست نیاورده‌اند، برای آن ایثار و فداکاری کرده و خون داده‌اند؛ پایه‌های نظام اسلامی در دنیا جایگاهی ویژه دارد.

وی عنوان کرد: دولت‌مردان به یک سری از کارها باید زودتر می‌پرداختند، ما داریم از آن نواحی آسیب می‌بینیم..

خطیب نمازجمعه شهرکرد با اشاره به اینکه پایه‌های نظام را باید از درون محکم کرد، گفت: ما با آسیب رو‌به‌رو هستیم اما این دلیل نمی‌شود که پایه‌های انقلاب متزلزل است.

وی با بیان اینکه مطالبات مردم به حق است و باید آن‌ها را مطرح کنند، گفت: مردم پای نظام ایستاده‌اند.

نکونام با بیان اینکه امروز آمریکا در حال اضمحلال است و روز به روز جایگاه خود را از دست می‌دهد، عنوان کرد: این امری کاملا طبیعی است زیرا آمریکا در برابر انقلاب اسلامی قرار گرفته که در جهان بیداری ایجاد کرده است و حرکات مستبدانه و مستکبرانه آمریکا را به سمت فروپاشی می‌برد.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به آغاز هفته حج، گفت: حج یک عرصه مهم عبادی و سیاسی است.

وی همچنین به سالروز تأسیس شورای نگهبان اشاره کرد و افزود: شورای نگهبان علی‌رغم هجمه‌های فراوان همیشه در دفاع از اسلام فارغ از افکار سیاسی با نگاه تقواگونه عمل کرده است.

نکونام یادآور شد: طرح تقویت مبانی اعتقادی از فردا در استان آغاز می‌شود و بیست‌ و سه روز ادامه دارد،که یک کار فرهنگی عظیم در کشور است.

صرفه جويي در مصرف آب و برق ضروري است

امام جمعه لردگان گفت: با توجه به افزايش دما و وجود گرما، نياز است همگي در مصرف انرژي صرفه جويي کرده و با رعايت الگوي صحيح مصرف شاهد قطعي آب و برق نباشيم.

حجت الاسلام سيد مهدي تاج زاد امام جمعه لردگان گفت: همانطور که حضرت علي (ع) فرمودند: دو نوع تقوا داريم، تقواي ظاهري که باعث سربلندي انسان در دنيا مي شود و انسان در اين دنيا احترام خواهد داشت و تقواي باطني که اين نوع تقوا باعث سربلندي انسان در دنيا و آخرت خواهد شد پس چه بهتر و نيکوتر که ما تقواي باطني داشته باشيم تا در دنيا و آخرت سربلند باشيم.

وي گفت: عذاب قبر عذابي قطعي خواهد بود اما ما مي توانيم با انجام يک سري از اعمال اين عذاب را کم تر و راحت تر نماييم و تا حدودي از عذاب قبر نجات پيدا کنيم که از جمله مهم ترين اين عوامل قران خواندن است و از عوامل ديگر مي توان به خواندن نماز شب، شهادت، تبليغ معارف ديني، محبت پيغمبر اسلام به انسان، صلوات زياد فرستادن، خواندن به موقع نماز، زکات دادن، کمک به ديگران، چهار بار حج رفتن، رکوع خوب و مناسب به جا آوردن اشاره نمود.

تاج زاد گفت: با توجه به کمبود بارش ها نياز است همه در صرفه جويي نعمت هاي الهي کوشا باشيم و به درستي مديريت نماييم تا دچار مشکل نشويم اما متاسفانه طبق اعلام نظرات کارشناسان ميزان مصرف برق و آب در کشور ما بسيار زياد است و اين اصلا مناسب نيست و اوضاع را روز به روز مشکل تر خواهد کرد و مطمئن باشيد اگر مردم ما ۱۰ درصد در مصرف انرژي صرفه جويي نمايند مشکلي پيش نخواهد آمد اما متاسفانه ۳ برابر مردم جهان آب و برق مصرف مي کنيم.

وي به ۲۴ تير ماه ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر اشاره نمود و از ادارات اوقاف، ارشاد اسلامي و سازمان تبليغات خواست تا در زمينه برگزار مراسم خاص اين روز و معرفي سيره و روش آن معصوم به دختران اهتمام ويژه داشته باشند و جشن در شان آن حضرت برگزار نمايند.

وي همچنين به ۲۵ تير روز بهزيستي و تامين اجتماعي اشاره نمود و گفت: اين دو نهاد حمايتي در زمينه کمک به افراد کم تر برخوردار فعال هستند که اين روز را به آنها تبريک مي گوييم.

امام جمعه لردگان ضمن تشکر از حضور وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي و نماينده مردم شهرستان در مجلس شوراي اسلامي بابت حضور در شهرستان گفت: اميدواريم حضور ايشان در استان و به خصوص در شهرستان لردگان مايه خير و برکت و پيشرفت باشد و از مسئولين شهرستاني خواست تا قول هاي را که وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي پذيرفتند را پيگير باشند و زمينه ايجاد آن را در شهرستان فراهم آورند.

وي گفت: با پيگيري نماينده مردم شهرستان لردگان در مجلس شوراي اسلامي و با توجه به اينکه تعداد بيماران و نيازمندان در شهرستان زياد مي باشد وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي قول دادند که سهميه شهرستان را در اين زمينه زياد نمايند تا بيمار و نيازمندي در صف و منتظر نباشد.

وي در پايان به ۲۶ تير سالروز تاسيس شوراي نگهبان اشاره نمود و اين روز را به آنها تبريک گفت.

آمريكا عهدشکن و دروغ‌گوست و اعتمادى به گفتگو و مذاكره با آن‏ها نيست


امام‌جمعه فارسان گفت: امروز همه‏ى کساني که روزگارى امضاى مسئولان آمريكايى را تضمين مى‏دانستند مجبور به اعتراف شده‏اند كه آمريكا عهدشکن و مزدور و دروغ‌گوست و اعتمادى به گفتگو و مذاكره با آن‏ها نيست.

حجت‌الاسلام محسن ملک پور امام‌جمعه فارسان در خطبه‌هاي نماز جمعه فارسان گفت:۲۳ تير، روز گفتگو و تعامل سازنده با دنيا نام‌گذاري شده اين مناسبت سه سال است كه در تقويم ملى كشور ثبت‌شده است و وجه‌تسميه ثبت آن به مذاكرات هسته‏اى دولت يازدهم و توافق اين دولت با ۱+۵ بر سر موضوع هسته‏اى كه بانام برجام شناخته شد، برمي‌گردد.

وي افزود: قبلاً هم ملت ايران با چنين نام‏هايى آشنا بودند. آنجا كه در شروع دولت دوم خرداد، رييس‌جمهور وقت ايران در اجلاس سازمان ملل متحد سخن از گفتگوى تمدن‏ها گفت و سازمان ملل نيز سالى را به اين نام، نام‌گذاري نمود ولى بلافاصله پس از حادثه ۱۱ سپتامبر، بوش رييس‌جمهور آمريكا ايران را محور شرارت ناميد.

وي تصريح کرد: امروز نيز هرچند دولت يازدهم و دوازدهم، سخن از تعامل سازنده با دنيا را مطرح مى‏كند و بر همين مبنا، سند برجام را با همه محدوديت‏ها امضا و اجرا كرده است، اما در كمتر از سه سال از امضاى اين سند و طرح تعامل سازنده با دنيا شاهد خروج آمريكا از برجام و زير پا گذاشتن هر نوع تعامل سازنده‏اى هستيم.

وي اظهار داشت:جمهورى اسلامى اهل منطق و گفتگوست‏ جمهورى اسلامى به ديپلماسى‏ نگاه مثبت دارد اما دنيا فقط مستكبران غربى نيستند و يك حقيقت تلخ و يك واقعيت دنياى كنونى است كه تعامل با مستكبران دنيا تعاملى سازنده نيست. مستكبران دنيا در رابطه‏ى خود با ديگران اصل برابرى و احترام متقابل را رعايت نمى‏كنند. به‌طورمعمول آمريكا و چند كشور اروپايى مانند انگليس و فرانسه تصور مى‏كنند كه بايد به روابط استعمارى سابق خود با كشورها ادامه دهند و نکته مهم لازم است از تجربيات گذشته خود درس و عبرت بگيريم‏.

حجت‌الاسلام ملک پور افزود: ملت ايران به‏ خوبى به ياد دارد كه وقتى دستگاه اجرايى كشورمان در طول سال‏هاى ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۴ با تأكيد بر گفتگوى تمدن‏ها حاضر شد در برابر آمريكا نرمشى از خود نشان دهد و در مسئله حمله آمريكا به افغانستان با آن‏ها گفتگوهايى داشته باشد، چگونه آمريكاى مستكبر و زياده‏خواه همان مسئولان كشور را در همان زمان محور شرارت خواند و از لزوم براندازى جمهورى اسلامى ايران سخن گفت

وي افزود: درس عبرت ديگرى كه بايد در تاريخ ثبت كنيم و مراقب باشيم كه دوباره به اين تجربه‏ى تلخ دست نزنيم مذاكرات سال‏هاى ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۴ با اروپايى‏هاست. در آن سال‏ها ايران با حسن نيت در مسئله هسته‏اى با سه كشور اروپايى وارد مذاكره شد اما آن‏ها با زياده‏خواهى خواهان ريشه‏كن كردن انرژى هسته‏اى در ايران شدند.

امروز همه‏ کساني که روزگارى امضاى مسئولان آمريكايى را تضمين مى‏دانستند مجبور به اعتراف شده‏اند كه آمريكا عهدشکن و مزدور و دروغ‌گوست و اعتمادى به گفتگو و مذاكره با آن‏ها نيست. آمريكايى‏ها نشان دادند كه گفتگو با مستكبران سازنده نبوده و تعامل با آن‏ها مفيد نيست؛ و اميدواريم اين را فراموش نکنند.

مناسبت‌هاي ديگر روز يکشنبه هفته آينده ماه ذي‌القعده شروع خواهد شد و بايد به تعبير رهبر معظم انقلاب براي کسب معنويت در اين ماه تلاش کنيم.


حضرت معصومه (س) الگوي نمونه براي دختران /ترويج بي حجابي حربه دشمن براي نابودي اسلامي است

امام جمعه شهر اردل گفت:ترويج بي حجابي از مهمترين توطئه هاي دشمنان است که آن را راهي براي مبارزه با اسلام مي دانند.

حجت الاسلام مهرداد بهرامي امام جمعه شهر اردل در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته شهر اردل ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقواي الهي با اشاره به يکي از فرمايشات حضرت علي (ع)خطاب به کميل "اي کميل همانا زبان از قلب مايه مي گيرد برزبان ها خبري که در دل وقلب هست جاري مي شود" سپس مي فرمايد:قواي قلب به غذا است پس توجه داشته باش که جان وتنت راچگونه تغذيه مي کني.

حجت الاسلام بهرامي اظهار کرد:مضمون اين فرمايش امير المومنين روزي حلال است يعني هرگاه تغذيه جسم از راه حلال نباشد خداي متعال شکر وتسبيح تورا نخواهدپذيرفت.

وی افزود: کسب و کار حلال تضمین کننده سلامت فردی و اجتماعی مسلمانان خواهد بود و باید مسلمانان نسبت به این مهم توجه ویژه داشته باشند. پرهیز از ربا و معاملات خلاف موازین اسلامی ازجمله اموری است که باید مسلمانان همواره آن را مدنظر داشته باشند.

حضرت معصومه (س) الگوي نمونه براي دختران /ترويج بي حجابي حربه دشمن براي نابودي اسلامي است

امام جمعه شهر اردل در بخش ديگر خطبه هاي نماز جمعه اين هفته شهر اردل ضمن تبريک ولادت حضرت فاطمه معصومه (س)، اظهار داشت: ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) به عنوان روز دختر نام‌گذاري شده و حضرت معصومه (س) الگوي کاملي براي دختران جامعه محسوب مي‌شود.

بهرامي با بيان اينکه الگوبرداري از سيره و ابعاد شخصيتي حضرت معصومه (س) براي نسل جوان به ويژه دختران بايد مورد توجه قرار گيرد، ادامه داد: دختران جامعه در ابعاد مختلف عفاف و حجاب، پارسايي، پاکدامني، استقامت و... از حضرت معصومه (س) الگوبرداري کنند.

وي با بيان اينکه ترويج بي حجابي حربه دشمن براي نابودي اسلامي است افزود:برخلاف تبليغات وسيع دشمنان تا زماني که زنان ودختران ماعفت ،وقار،شان وجايگاه حقيقي خودشان راحفظ نکنند نمي توانند موثر،مفيد،محترم وتاثيرگذار باشند ونمي خواهند زن مسلمان آن نقش بلند واساسي خودش را ايفاء کند لذا باتمام توان در تخريب زنان وبه لجن کشيدن جامعه بانوان ما تلاش مي کنند،حجاب رامي زنند،بي عفتي راترويج مي کنند.

امام جمعه شهر اردل گفت:بايدمراقب بود در دنياي غرب زن تربيت شده ي غربي تقريبا هيچ نقش جدي در اجتماع ندارد جز براي هرزه گري مردان هوس ران وابزاري براي سودجوئي وسود آوري سرمايه داران نقش ديگري ندارد به همه ي زنان ودختران مان توصيه مي کنم اين بانوي پاک مجلل ،عالمه و با کمالات رامقايسه کنند با زناني که دنياي غرب وتمدن فاسد غربي تبليغ مي کند ،در فيلمها ورسانه هاي خود نشان مي دهند زناني که برده ي هوسهاي مردان شده اند فکر کنيد فريب نخوريم آن عصمت ونجابت وپاکي خودتان راباتمسک به حضرت معصومه حفظ کنيد.

بهرامي با تبريک ۲۶ تيرماه روز تشکيل شوراي نگهبان به فرمان حضرت امام (ره) اظهار کرد: نهادها و تشکلاتي مانند شوراي نگهبان که در ابتداي انقلاب اسلامي شکل گرفتند موجب تداوم اين انقلاب شدند.

وي بيان کرد:اصطلاح شوراي نگهبان دربسياري از کشورهاي جهان که قانون اساسي دارند به اسمها واسماء مختلف وجود دارد وبه عنوان نهادي که صيانت مي کند از قانون اساسي مورد تائيد عقل وپذيرش عقلاء است.

خطيب جمعه شهر اردل در پايان با اشاره به سفر وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي به شهرستان اردل و کلنگ زني درمانگاه تامين اجتماعي گفت: اميدواريم اين پروژه در مدت زماني که وعده داده شد به بهره برداري برسدوهمچنين مطالبات ديگري که مسئولان شهرستان داشتند وارائه کردند تحقق پيداکند.

انتهای پیام/


ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۴ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۲۰:۵۴

24 Jan 2020