۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷
کد مطلب : ۲۹۵۹۴
شهرستان فارسان

کسب رتبه شهرستان برتر در اجراي برنامه‌هاي قرآني

رئيس اداره امور قرآني استان از کسب رتبه شهرستان برتر در اجراي برنامه‌هاي قرآني ماه مبارک رمضان توسط شهرستان فارسان خبر داد.
کسب رتبه شهرستان برتر در اجراي برنامه‌هاي قرآني
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از پايگاه خبري تحليلي پيرغار، در ديدار رئيس و کارشناسان قرآني اداره امور قرآني استان با حجت‌الاسلام و المسلمين حسين جمالي‌زاده، امام جمعه فارسان ابتدا حجت‌الاسلام و المسلمين سيد محمد ميربد، رئيس تبليغات اسلامي فارسان، گفت: در چارت سازماني ادارات تبليغات اسلامي شهرستان‌ها چهار پست سازماني در نظر گرفته شده است که کارشناس قرآني يکي از اين پست‌هاست که برنامه‌ريزي و اجراي برنامه‌هاي قرآني در سطح شهرستان‌ها را برعهده دارد. 

مهدي پرتوي، رئيس اداره امور قرآني استان، در اين ديدار گفت: يکي از دلايل مهم تشکيل جلسات کارشناسان قرآني در شهرستان‌ها، تعامل و هم‌فکري با ائمه جمعه هر شهرستان به عنوان پدر معنوي شهرستان است.

وي با اشاره به کسب رتبه شهرستان برتر در اجراي برنامه‌هاي قرآني ماه مبارک رمضان توسط شهرستان فارسان، گفت: قطعا يکي از دلايل کسب اين رتبه حمايت‌ها و هدايت‌گري‌هاي شخص شماست.

پرتوي با اشاره به کمبودهاي سخت‌افزاري موسسات قرآني سطح استان از امام جمعه فارسان خواست با راي‌زني با ادارات شهرستان تا حدت امکان برخي از اين کمبودها از ادارات تامين کند.

حجت‌الاسلام جمالي‌زاده در اين ديدار با تشکر از فعاليت‌هاي اداره امور قرآني استان در ترويج مفاهيم قرآني در سطح جامعه به نکاتي اشاره کرد و گفت: اگر اين نکات رعايت شود به نظر مي‌رسد فعاليت‌هاي قرآني از اثربخشي بيشتر و عميق‌تري برخوردار خواهد بود.

وي گفت: نکته اول اين که بايد به فکر ايجاد يک مرکز بزرگ و مجهز براي برنامه‌هاي قرآني باشيد، که همه فعاليت‌هاي قرآني اعم از آموزش و پژوهش در اين مکان انجام شود.

حجت‌الاسلام جمالي‌زاده ادامه داد: نکته دوم که بايد به آن توجه شود اين است که تا سرحد امکان موازي‌کاري‌ها در فعاليت‌هاي قرآني حذف شود و با فاصله گرفتن از روش‌هاي سنتي و تکراري، اجازه دهيم تا خلاقيت و نوآوري وارد عرصه آموزش قرآن شود.

امام جمعه فارسان افزود: مورد مهم ديگر قانونمند کردن کلاس‌هاي آموزش قرآن است که بايد مانند ديگر کلاس‌هاي علمي تابع قوانين خاص خود باشد و هر کس از راه رسيد نتواند کلاس تشکيل دهد و به اسم استاد قرآن يا مفسر مسائلي را به عنوان مسائل قرآني به خورد جامعه بدهد.

وي تاکيد کرد: دغدغه همه قرآني‌ها بايد نماز باشد و بايد به‌گونه‌اي عمل شود که برآيند برنامه‌هاي قرآني افزايش تعداد افراد نمازگزار و طولاني شدن صفوف افراد شرکت‌کننده در نمازهاي جمعه و جماعت باشد.

حجت‌الاسلام جمالي‌زاده بر تشکيل کلاس‌هاي قرآن در مسجد تاکيد کرد و گفت: زمان برگزاري اين کلاس‌ها به‌گونه‌اي برنامه‌ريزي شود که در انتهاي کلاس قرآن‌آموزان در نمازهاي جماعت شرکت کنند.

انتهای پیام1026ج /590پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۴۴:۵۴

26 Dec 2019