۰
plusresetminus
امام جمعه سامان ابراز کرد: اعطاي تسهيلات در حوزه اقتصاد مقاومتي گره گشا نخواهد بود بلکه بايد حمات از توليد کنندگان در زمينه اقتصاد مقاومتي صورت گيرد.
46 ماه گذشته اما هنوز برخی مسئولان چشم امید به آمریکا دوخته‌اند/مشکلات اساسي مردم با حاشيه‌سازي در سخنراني‌ها فراموش نمي‌شود
به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت الاسلام و المسلمين محسن ملک پور در گفت‌وگو با خبرنگار سامان ما ملک پور سال ۹۵ با عنوان اقتصادمقاومتي اقدام و عمل از طرف مقام معظم رهبري به عنوان راهبرد و نقشه راهي براي برون رفت از مشکلات و تنگناهاي اقتصادي و مقابله با توطئه هاي دشمنان به ويژه تحريم ها و تهديدات آمريکا مطرح شد، اظهار داشت: انتظار مي رفت مسئولان و مديران در همه سطوح آستين همت را بالا بزنند و از اين فرصت استفاده کنند.

ملک پور با اشاره به اينکه اما حالا که سال ۹۵ با همه فراز و نشيب ها و تلخی و شيريني هايش درحال تمام شدن است بايد مسؤولان پاسخ بدهند که چه کرده اند، افزود: بارها امام خامنه اي (مدظله العالي) تأکيد کرده اند اگر اقداماتي داشته ايد براي مردم گزارش کنيد تا فقط مردم اطلاعات و اخبار مربوط به حقوق هاي نجومي و وام هاي نجومي و رانت خواري و اختلاس ها را نشنوند و اين اقدامات در راستاي توليد، اشتغال و کارهاي انجام شده براي مردم اميدبخش باشد.

وي با بيان اينکه اقتصاد يک دانش است، بيان داشت: در اقتصاد مقاومتي بايد مولفه هايی همچون مبارزه با مفاسد اقتصادي، اصلاح عمومي مصرف (صرفه جويي)، مصرف کالايي ايراني، کم کردن وابستگي به نفت، تامين امنيت غذايي و دارويي و... مدنظر قرار گيرد.

در اقتصاد مقاومتي بايد تکيه بر ظرفيت‌ها و توانمندي هاي داخلي صورت باشد

حجت الالسلام ملک پور با اشاره به اينکه در راستاي اقتصاد مقاومتي بايد همت و کار جهادگونه صورت گيرد، عنوان کرد: در اقتصاد مقاومتي بايد تکيه بر ظرفيت‌ها و توانمندي هاي داخلي صورت باشد و در حوزه اقتصاد مقاومتي بحث گفتمان‌سازي و در راستاي اقتصاد مقاومتي صورت گيرد.

وي با بيان اينکه شهرستان سامان در راستاي اجراي طرح هاي اقتصاد مقاومتي داراي ظرفيت هاي فروان است، بيان داشت: با توجه به موقعيت شهرستان سامان نسبت به ساير شهرستان هاي استان انتظار مي رفت در شهرستان سامان بيش از اين در حوزه اقتصاد مقاومتي کار صورت گيرد.

ملک پور افزود: تنها اعطاي تسهيلات در حوزه اقتصاد مقاومتي گره‌گشا نخواهد بود بلکه بايد حمات از توليدکنندگان در زمينه اقتصاد مقاومتي صورت بگيرد.

امام جمعه شهر سامان با بيان اينکه در راستاي عمل به شعار مقام معظم رهبري در جهت اقتصاد مقاومتي در شهرستان بايد دستگاه هاي دولتي و غيردولتي با يکديگر هماهنگ باشند و اولويت سنجي در راستاي اقتصاد در شهرستان صورت گيرد، بيان داشت: نیاز است هماهنگي در اقتصاد مقاومتي صورت گيرد.

مسئولین به جای ارائه گزارش عملکرد در بحث شعار سال به گفتمان‌های شعاری روی آورده‌اند

ملک پور با بيان اينکه در حال حاضر مسولين کلي‌گويي در اين زمينه دارند و رو به گفتمان هاي شعاري آورده اند، بيان داشت: مسئولين به جاي پاسخ گويي در راستاي اقدامات در زمينه شعار سال رو به حاشيه‌سازي آورده اند و با اظهارات ساختارشکنانه و عجيب و غيرقابل انتظار فرافکني مي کنند.

امام جمعه شهر سامان با بيان اينکه مردم از مشکلات زيادي رنج مي برند، بيکاري و گراني و... در جامعه بسيار زياد شده است عنوان کرد: بعضي به جاي حل مشکلات مردم تمام هم و غمشان برجام شده و به جاي خودباوري هنوز چشمان‌شان به آمريکاي بي‌تعهد دوخته شده است.

حجت الاسلام ملک پور با بيان اينکه ۴۳ ماه گذشته است اما هنوز بعضي از مسئولين چشم به عمل کردن آمريکا به تعهدات دوخته اند، گفت: ديگر مسئولين بايد به فکر مردم و ظرفيت هاي داخلي باشند و اقتصاد مقاومتي رها شده و مردم تا چه زماني بايد تفکر غلط مسئولين را تحمل کنند.

ملک پور با بيان اينکه رئيس جمهور در اولين نشست خود بيان کردند که معيار اصلي تورم جيب مردم است نه بانک مرکزي اما امروزه تنها صحبت از دستگاه هاي دولتي است.

مردم وعده‌ها را فراموش نمي کنند و اين سخنان ساختارشکنانه را بي‌پاسخ نمي‌گذارند

وي با اشاره بر اينکه آقاي رئيس جمهور معيشت سخت تر شده و فقرا فقيرتر شده اند، گفت: دولتمردان براي رفع رکود، بيکاري و گراني، فکري بکنند و بدانند مشکلات اساسي مردم با حاشيه‌سازي در سخنراني ها فراموش نمي شود و مردم وعده‌ها را فراموش نمي کنند و اين سخنان ساختارشکنانه را بي‌پاسخ نمي‌گذارند.

انتهاي پيام1026ج /۶۰۱س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۰۷:۰۳

30 Dec 2019