۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۹
کد مطلب : ۱۸۸۸۴
نماینده ولی فقیه در استان:

انتشار برخی مطالب مخالف ارزشها در دانشگاه های استان/ چرا مسئولان بی توجه هستند

در یکی از مراکز دانشگاهی استان مطالب و نوشته هایی در میان دانشجویان توزیع شد که نه تنها هیچ گونه همخوانی باارزش ها و معروفات جامعه دینی ما نداشت بلکه به صورت صریح انقلاب، نظام ، امام ، ولایت فقیه وگروهای نظامی را زیر سوال برد
انتشار برخی مطالب مخالف ارزشها در دانشگاه های استان/ چرا مسئولان بی توجه هستند
به گزارش جهان بین نیوز، حجت‎الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در جلسه ستاد احیاء امر به معروف ونهی از منکر استان ضمن تسليت ايام سوگواري شهادت امام حسين(ع)، ماه محرم را ظرفیتی تنها متعلق به شخص امام حسین(ع) دانست و بر لزوم بهره گیری از این ظرفیت و فرصت ارزشمند تاکید کرد.

وی برپایی جلسات، اجتماعات، همایش ها و عزاداری ها با نام محرم و عاشورا را به برکت عنایت و توجهات الهی و امام حسین (ع) دانست و افزود: جلسات عزاداری و سوگواری در ماه محرم به برکت عنایت خاصه امام حسین (ع) شکل می گیرد و این ظرفیت عظیم هیچ گونه تعلقی به شخص و گروه خاص ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با بیان اینکه خدای متعال محبتی را از امام حسین(ع) در دل و جان قرار داده، که هرگز رو به سردی وخاموشی نمی رود، دل و جان تمام شیعیان ومحبان اسلام را کانون محبت، عشق و ارادات به محضر امام حسین(ع) دانست.

وی ضمن تاکید بر خدایی بودن این چنین عشق و محبتی به اهل بیت (ع) به ویژه امام حسین (ع) در دل وجان شیعیان، تصریح کرد: بکوشیم خودمان را به این دریای خروشان وصل کنیم و قطره ای بشویم از این دریا و در این چنین مقطعی نقش و وظیفه خود را به خوبی ایفا کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با مطلوب ارزیابی کردن برنامه های ستاد در دهه اول محرم، زنده نگه داشتن یاد و نام امربه معروف و نهی از منکر در اذهان را حداقل خروجی این تلاش ها و برنامه ها در این دهه دانست.

وی با اشاره به ترس و واهمه شدید دشمنان و بدخواهان نسبت به زنده ماندن این دو فریضه واجب الهی در جامعه، حادثه اخیر در اصفهان را نمونه بارز عمق کینه و بغض دشمنان نسبت به امربه معروف و نهی از منکر دانست.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با بیان اینکه دشمنان با ایجاد یک حادثه و جنایت موهوم و بی حساب کتاب فرصت و زمینه را برای نشان دادن عمق بغض وعداوت خود با این دو فریضه الهی فراهم کردند تصریح کرد: جبهه استکبار نه تنها نسبت به امربه معروف و نهی از منکر بلکه به اصل اسلام بغض و کینه ای عمیق دارد و امروز همگان، عمق این کینه و بغض دشمنان با اسلام را در طراحی نقشه های بی حساب و کتاب و وصل کردن آن به امربه معروف و نهی از منکر مشاهده می کنند.

وی ضمن بیان برخی از واقعیات امروز جامعه، بر لزوم واقع بینی و عدم غفلت نسبت به واقعیات موجود در جامعه تاکید کرد و گفت: واقعیات و شرایطی در جامعه وجود دارد که نباید از کنار آنها به راحتی گذشت و نسبت به آنها بی تفاوت و غافل بود.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام ضمن برشمردن برخی از واقعیات امروز جامعه، تلاش برای اسلام زدایی توسط دشمنان را یکی از واقعیات غیرقابل انکار و ملموس در جامعه دانست و بر لزوم رصد و بررسی و شناسایی دقیق نشانه ها این توطئه شوم تاکید کرد.

وی اسلام واقعی را اسلام برآمده از متن عاشورا و قیام امام حسین دانست و افزود: اسلامی که ما از آن سخن می گوییم نه آن اسلام آمریکایی سراسر سازش و تسلیم شده در برابر ظلم و ستم بلکه اسلام برآمده از عاشورا و مکتب امام حسین (ع) که در آن امربه معروف و نهی از منکر به خوبی زنده باشد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با بیان اینکه ما از اسلام و اصولی سخن می گوییم که سر اشرف مخلوقات عالم در آن عصر برای حفظ و پایداری آن به بالای نیزه ها رفته است، گفت: اسلام واقعی اسلامی است که امر به معروف ونهی از منکر در آن زنده باشد و امام حسین (ع) و اهل بیت ایشان نیز جان و هستی خود را برای زنده نگه داشتن چنین اصل ماندگاری فدا کردند.

وی با اشاره به دشمنی شدید دشمنان و بدخواهان با این چنین اسلامی، تصریح کرد: در حال حاضر دشمنان و بدخواهان به شدت به جان این اسلام افتادن و این یکی دیگر از واقعیات مهم امروز جامعه ما محسوب می شود.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با تاکید بر اینکه بر اجرای هر چه بیشتر این همایش ها و جلسات بیفزاید و از تبلیغات میدانی و خیابانی و دیوارنویسی ها با هدف زنده نگه داشتن امر به معروف و نهی از منکر غافل نشوید تصریح کرد: هر چه می توانید بر اجرای بیشتر این برنامه و اقدامات بیفزایید و به شرایط و وضعیت موجود اکتفا نکنید.

وی بر زنده نگه داشتن امربه معروف ونهی از منکر به صورت ویژه وخاص در ادارات، کارخانجات و دانشگاه ها تاکید کرد و افزود: از مدیران ومسئولان این مجموعه ها بخواهید با برپایی جلسات و برنامه های مختلف نه تنها برای کارکنان بلکه خانواده هایشان امربه معروف و نهی از منکر را در این نهادها زنده نگه دارند و ستاد نیز برنامه های آنان را مورد رصد و ارزیابی دقیق قرار بدهد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام بغض وکینه دشمنان و استکبار علیه اسلام را یادآور شد و این بغض و دشمنی اسلام ستیزان با اسلام را یکی از دغدغه ها و مسائل بسیار مهم و حساس امروز جامعه دانست.

وی اسلام را بزرگترین معروف و اسلام ستیزی را بزرگترین منکر امروز جامعه دانست و گفت: واقعه عاشورا و شهادت امام حسین (ع) نیز برای زنده نگه داشتن این دو اصل مهم به وجود آمد بنابراین ستاد احیاء امربه معروف باید حساسیت ها و توجهات جامعه در راستای حفظ و ایستادگی در پای این دو اصل مهم را بالا ببرد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با بیان اینکه نباید در برابر اسلام ستیزان و کسانی که معروفات را در جامعه کم رنگ می کنندساکت و بی تفاوت بود تصریح کرد: متاسفانه برخی ها بدون هیچ گونه نگرانی همیشه با نگاه خوشبینانه به وضعیت نگاه می کنند ومی گویند همه چیز خوب است ون ظام کار خود را انجام می دهد در حالی که تجربه گذشته به ما ثابت کرده است عدم حساست و دغدغه مندی نسبت به مسائل ضایعات و خسارات جبران ناپذیری را برای کشور به دنبال خواهد داشت.

وی تسامح و تساهل در گذشته را منجر به وقوع فتنه هایی بزرگ با هدف از میان برداشتن بزرگترین معروف یعنی نظام اسلامی و جایگزین کردن و بازگذاشتن میدان برای حاکم شدن استکبار و طاغوت در کشور دانست و از تلاش دوباره برخی ها برای حاکم کردن و بازگردادن روحیه تساهل و تسامح در جامعه هشدار داد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام از وقوع برخی نازیبایی ها وجهت گیری های غلط در فضاهای آموزشی و دانشگاه های استان انتقاد کرد و گفت: اگر ما مستمر و مداوم بر طبل دغدغه ها می کوبیم به این دلیل است که نمی خواهیم تجربه های ناخوشایند گذشته دوباره تکرار و تسامح و تساهل در امور حاکم شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه در یکی از مراکز دانشگاهی استان مطالب و نوشته هایی در میان دانشجویان توزیع شد که نه تنها هیچ گونه همخوانی باارزش ها و معروفات جامعه دینی ما نداشت بلکه به صورت صریح انقلاب، نظام ، امام ، ولایت فقیه وگروهای نظامی را زیر سوال برد، تخریب و وارونه جلوه دادن منافع و ارزش های ملی در بین دانشجویان و قشر جوان را مهمترین اهداف از این گونه اقدامات دانست.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با اشاره به اینکه در این مرقومه جایگاه امام راحل، رهبری و ولایت فقیه را در مقابل خلیفه الله کشورهای عربی قرار داده بود تصریح کرد: در این نوشته با صراحت اعلام کرده بود که شما امام و ولی امر مسلمین نگویید و قدرت نظامی نداسته باشید تا خلیفه الله و گروهای داعش نیز علیه شما و اسلام شکل نگیرد.

وی یکی دیگر از مسائل مطرح شده در این نوشته را استکبار ستیزی و مستکبر خواندن آمریکا توسط ایران به عنوان یکی از بزرگترین خطاها و اشتباهات نظام اسلامی عنوان کرد و گفت: در این نوشته شیعه تنها یک فرقه ای ناچیز همانند دیگر فرق معرفی شده و متاسفانه مطالبی در اختیار دانشجویان قرار گرفت که صریحا منافع اسلامی وملی را زیرسوال برده است.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام نتیجه این گونه اقدامات و فعالیت های در گذشته نظام را یادآور شد و گفت: برای نظام در گذشته این گونه شرایط و عرصه ها به وجود آمده و حتی کتاب هایی نوشته و پاسخ هایی داده شد اما در نهایت این اقدامات منجر به ایجاد فتنه ها و ضایعات ناگوار برای نظام شده است.

وی ایجاد یک فضای آزاد بدون هیچ گونه خط قرمز را هدف اصلی دشمن از انجام این اقدامات و نقشه های شوم دانست و خاطرنشان کرد: بغض و کینه دشمنان علیه معروفات نظام به معنای واقعی کلمه بر کسی پوشیده و مخفی نیست بر همین اساس دشمنان با این گونه اقدامات به دنبال تضعیف معروفات و تقویت منکرات در جامعه و قشر جوان هستند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با بیان اینکه متاسفانه برخی افراد آگاهانه و یا ناآگاهانه این تحرکات را تایید و حمایت کرده اند، عدم برخورد مناسب و به موقع با این تحرکات و انجام عزل و نصب ها نادرست را نشان از بی توجهی مسئولان نسبت به این اقدامات دانست.

وی حفظ و صیانت از اسلام به عنوان بزرگترین معروف و ایستادگی و مقابله با منکرات در جامعه را فرهنگ مطلوب و مورد تایید نظام اسلامی دانست و خواستار توجه و دغدغه مندی بیشتر مسئولان نسبت به حفظ معروفات و برخورد با منکرات آشکار و فاحش شد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام افزود: انتظار من از مسئولان استان آن است که دیگر شاهد وقوع این چنین اتفاقاتی نباشیم چرا که این اقدامات و مسائل نه تنها استان را به حاشیه و چالش می کشاند بلکه مسئولان را نیز زیر سوال خواهد برد و در آن زمان جمع کردن این مسائل و برخورد با آنها نیز مشکل خواهد شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۰۷:۲۰

18 Jan 2020