۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵
کد مطلب : ۲۵۶۲۴
مدیرصنایع کشاورزی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری:

حمایت از کارخانه‌های رعایت کننده شعار «خوراک سالم، دام سالم، غذای سالم، انسان سالم»

مدیرصنایع کشاورزی جهادکشاورزی استان گفت: از کارخانه‌های خوراک دام،طیوروآبزیان که شعار «خوراک سالم، دام سالم، غذای سالم، انسان سالم» رارعایت کنند حمایت می‌شود
حمایت از کارخانه‌های رعایت کننده شعار «خوراک سالم، دام سالم، غذای سالم، انسان سالم»
به گزارش جهانبین نیوز مهندس طهمورث فتاحی افزود: اهمیت تولید در صنعت خوراک دام از آنجایی است که به‌صورت مستقیم در صنایع غذایی کشور تاثیرگذار است. به طوری‌که دامداران صنعتی به‌دلیل قیمت تمام شده پایین‌تر و نیز کیفیت تولید، خوراک دام مورد نیاز خود را تا حد امکان از تولیدکنندگان داخلی تامین می‌کنند. در این میان، بخش خصوصی با اجرای طرح‌های تحقیقاتی و علمی نباید اجازه دهد که مواد اولیه کم‌کیفیت در کارخانه‌های خوراک دام به‌عنوان پراهمیت‌ترین حلقه زنجیره تامین پروتئین مورد مصرف قرار گیرد.

وی،اظهارکرد:کارخانجات تولید خوراک دام، طیور و آبزیان استان با همین دیدگاه و الگو و با یک برنامه‌ریزی پنج‌ساله به‌دنبال افزایش کیفیت محصولات در کارخانه‌های خوراک می باشند تا بتوان در برنامه ششم توسعه حداقل ۱۰درصد از کل خوراک دام طیوروآبزیان تولیدی را صادر نمایند.

وی ،با اشاره به سیاست گزاری های دردست اجراء، از اقدامات پایش کارخانه‌های خوراک دام در سال جاری نیز خبر داد که باید مورد توجه مدیران واحدهای تولیدی سراسر استان قرار گیرد.

فتاحی بابیان اینکه ، اگرواحدهای تولیدی واقتصادی به واقعیت افزایش درجه رقابت توجه نکند توان رقابت درسطح کشور رانخواهند داشت افزود:درحال حاضرکشورهایی که در رده نخست جهان هستند، معمولا بهترین اقلام خوراکی را به کشورهای دیگر صادر می‌کنند.

مدیرصنایع کشاورزی جهادکشاورزی گفت :سرمایه انسانی، علمی و تکنولوژیکی که در کارخانه‌های تولیدی استان وجود دارد با اهمیت و قابل تقدیروتوجه است به‌گونه‌ای که حتی اگر صددرصد مواد اولیه واحدها وارداتی باشد با ظرفیت‌هایی که در کارخانه‌های خوراک دام طیوروآبزیان استان وجود دارد می‌توان ارزش‌افزوده بالایی ایجاد کرد .

قابل ذکراست:هم اکنون درکارخانجات تولید خوراک دام وطیور آبزیان حدود ۳۰۰ هزارتن محصول باکیفیت تولید می شود که علاوه بر تامین نیاز استان به ۲۴استان صادرات انجام می شود وکمتراز۵درصد آن به خارج ازکشور صادر می شود.


انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۳۴:۲۹

12 Feb 2020