۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶
کد مطلب : ۳۳۶۳۴
مديرکل حفاظت محيط زيست چهارمحال و بختياري:

در نوروز، خريد و فروش گونه‌هاي جانوري حيات وحش ممنوع است

مديرکل حفاظت محيط زيست چهارمحال وبختیاری تاکید کرد: با توجه به نزديک شدن به ايام پاياني سال از خريد و فروش گونه‌هاي مختلف جانوري خودداري نموده و درصورت مشاهده مراتب را به سامانه تلفني 1540 منعکس کنند.
در نوروز، خريد و فروش گونه‌هاي جانوري حيات وحش ممنوع است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  بام ايران خبر؛ شهرام احمدي مدير کل محيط زيست چهار محال و بختياري با توجه به درپيش بودن روزهاي پاياني سال از برنامه اين اداره کل درخصوص برخورد قاطع و قانوني با عرضه کنندگان و فروشندگان گونه هاي جانوري حيات وحش دراستان گفت: متاسفانه عده‌اي افراد فرصت طلب و سودجو در کنار فروش ماهي قرمز، اقدام به عرضه و فروش غيرمجاز گونه هاي جانوري حيات وحش مانند؛ مار، مارمولک، سمندر، لاک پشت و... مي‌کنند.

وي افزود: با توجه به ممنوعيت نگهداري و خريد و فروش حيات وحش بر اساس مواد ۷ و ۱۰ قانون شکار و صيد، در صورت مشاهده هرگونه تخلف، ضمن ضبط حيوانات و رهاسازي آنها در طبيعت، با افراد خاطي بر اساس قوانين و مقررات به شدت برخورد مي‌شود.

مديرکل حفاظت محيط زيست استان اظهار داشت: ماموران يگان حفاظت محيط زيست استان در اين ايام نسبت به گشت و نظارت مستمر بر مراکز خريد و فروش ماهي قرمز و پرنده فروشي‌ها اقدام خواهند کرد.

وي از عموم مردم خواست: از خريد جانوران وحشي که عمدتا گونه‌هايي در خطر انقراض هستند اجتناب کنند و درصورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب راسريعا به سامانه تلفني ۱۵۴۰، يا شماره تلفن هاي ۳ و ۳۲۲۲۳۵۷۲ يا نزديکترين پاسگاه و اداره حفاظت محيط زيست اطلاع دهند.

احمدي در خصوص گشت‌هاي نوروزي حفاظت محيط زيست افزود: تمهيدات لازم جهت برقراري گشت هاي نوروزي پايش و حفاظت محيط زيست به صورت شبانه روزي در استان انديشيده شده و ماموران اجرايي ضمن راهنمايي مردم و بخصوص گردشگران، از بروز تخلفات زيست محيطي جلوگيري بعمل خواهند آورد

انتهاي پيام1022ج /۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۳۱:۰۶

16 Feb 2020