۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲
کد مطلب : ۳۹۶۷۴
فرماندار شهرستان فارسان:

تشکيل کميته هاي سلامت محلات در شهرستان فارسان

فرماندار شهرستان فارسان گفت: کميته‌هاي سلامت محلات براي مبارزه با آسيب‌هاي اجتماعي و مشارکت بيشتر مردم در بعد سلامت جامعه در شهرستان فارسان تشکيل شد.
تشکيل کميته هاي سلامت محلات در شهرستان فارسان
به گزارش جهانبین نیوز، مرداس طاهري فرماندار شهرستان فارسان در اولين مجمع سلامت که با حضور جمعي از خيرين شهرستان فارسان برگزار شد گفت: و مقرر شد کميته‌هاي سلامت محلات براي مبارزه با آسيب‌هاي اجتماعي و مشارکت بيشتر مردم در بعد سلامت جامعه در شهرستان تشکيل شود تا بتوانيم نشاط جامعه را افزايش دهيم و کاهش آسيب‌هاي اجتماعي را در پي داشته باشيم و بتوانيم سلامت جامعه را تضمين کنيم.

طاهري با بيان اينکه با توجه به تفاهم‌نامه‌اي که بين دو وزارتخانه (وزارت کشور و وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکي) منعقدشده است افزود: اين تفاهم‌نامه در راستاي نهادينه کردن بحث سلامت در همه حوزه‌ها با توجه به اسناد بالادستي است که وظايفي را براي شهرستان‌ها در نظر گرفته‌اند که با استفاده از توان همه دستگاه‌هاي مرتبط و بخش خصوصي انشاءا... بتوانيم در همه حوزه‌ها خصوصاٌ در بحث پيشگيري از آسيب‌ها و مسائل اجتماعي، تغذيه و بخش‌هايي که به‌نوعي با سلامت جامعه مرتبط است گام‌هاي خوبي برداريم.

وي گفت: بايد در راستاي تحقق اهداف نظام در حوزه سلامت، ادارات، سمن‌ها، تشکل‌ها، خيرين و مسئولين ارگان‌هاي مختلف باهم همگام شده و به‌طور سازمان‌يافته تلاش کنند. مسئله بهداشت و درمان ازجمله مسائل مهم حاکميتي مي‌باشد که در دين مبين اسلام نيز به‌طور خاص به آن توجه شده است و احاديث و روايات مختلفي درزمينه بهداشت و سلامت را مي‌توان مثال زد که مسائل بهداشتي در برخي جاها پا به‌پاي مسائل حاکميتي مطرح‌شده است چراکه اگر ما دچار  جامعه بيمار شويم  در همه زمينه‌ها در برابر دشمنان و کشورهاي ديگر دچار ضعف و گاهي اوقات شکست نيز خواهيم شد، لذا بايد به مسئله بهداشت نگاه ويژه‌اي کرد.

فرماندار شهرستان فارسان بيان داشت: سلامت تنها سلامت جسم نيست درصورتي‌که سلامتي چهار بُعد دارد، جسمي، رواني، اجتماعي و معنوي در اين خصوص مطالبي را بيان داشت و اين مطلب که همه ادارات و ارگان‌ها در بحث سلامت سهمي دارند و تنها وزارت بهداشت متولي امر سلامت نيست.

وي اظهار داشت: سلامت جزء مواردي است که با اهتمام مردم  و درگير نمودن خود آن‌ها مي‌توانيم به اهداف تعريف‌شده دست‌يابيم.

انتهاي پيام/590پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۹:۴۹:۵۹

28 Dec 2019