۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴
کد مطلب : ۲۸۳۲۴
استاندار چهارمحال و بختياري:

پنهان نگه داشتن مشکلات اجتماعي برای جامعه يک معظل است

استاندار چهارمحال و بختياري گفت: پنهان نگه داشتن مسايل اجتماعي، اعتياد و مشکلات خانواده‌ها يک معظل در چهارمحال و بختياري است.
پنهان نگه داشتن مشکلات اجتماعي برای جامعه يک معظل است
به گزارش  جهانبین نیوز؛ به نقل از بام ايران خبر، قاسم سليماني دشتكي استاندار چهار محال و بختياري در نشست با محمد بيرجندي، مديركل توسعه مشاركت‌هاي مردمي و سازمان‌هاي مردم نهاد ستاد مبارزه با موادمخدر كشور گفت: پنهان نگهداشتن مسايل اجتماعي، اعتياد و مشكلات خانواده‌ها يك معضل در استان است.

وي تأكيد كرد: دليل پايين بودن استقبال معتادان از مراكز ترك اعتياد چهارمحال و بختياري به دليل قبح اجتماعي آن بوده و با فرهنگ‌سازي، در حال تغيير دادن اين نگرش در استان هستيم.

سليماني دشتكي افزود: با وجود اين مشكلات، واگذاري اين مركز به بخش خصوصي در چهارمحال و بختياري مشكلي را رفع نكرده و برخي از خانواده‌ها به دليل نداشتن توان مالي به مراكز ترك اعتياد مراجعه نكرده و واگذاري اين مركز به بخش خصوصي نيز مشكلات را افزايش مي‌دهد.

وي تصريح كرد: عملكرد دستگاه‌هاي متولي حوزه مبارزه با اعتياد در بخش‌هاي مختلف درمان، پيشگيري، مقابله و فرهنگ‌سازي در چهارمحال و بختياري مطلوب است.

استاندار چهارمحال و بختياري بيان داشت: نيروي انتظامي استان در افزايش كشفيات موادمخدر در كشور رتبه برتر را به خود اختصاص داده است.

وي اضافه كرد: با توجه به توسعه راه‌هاي چهارمحال و بختياري، گلوگاه‌هاي جديد باز شده و اين امر كشفيات موادمخدر را افزايش داده است.

سليماني دشتكي عنوان داشت: چهارمحال و بختياري بارانداز موادمخدر نيست و مسير ارتباطي حمل موادمخدر و قاچاق به استان‌هاي مركزي و غرب كشور محسوب مي‌شود.

مديركل توسعه مشاركت‌هاي مردمي و سازمان‌هاي مردم‌نهاد ستاد مبارزه با موادمخدر كشور نيز در اين نشست گفت: مراكز ماده ۱۶ در استان‌هايي كه آمار معتادان متهاجر و پرخطر كم باشد، به بخش خصوصي واگذار مي‌شود.

محمد بيرجندي اظهار كرد: چهارمحال و بختياري براساس آمار شيوع‌شناسي سال‌هاي گذشته از استان‌هاي كم‌آسيب و داراي رتبه پايين سوء مصرف موادمخدر در كشور است.

وي از هزينه بالاي مراكز ماده ۱۶ براي دولت خبر داد و يادآور شد: طبق ارزيابي‌هاي انجام شده و همچنين هزينه بالا، اين مراكز بازدهي مطلوبي نداشته است.

بيرجندي به بافت اجتماعي چهارمحال و بختياري اشاره و بيان كرد: افزايش فعاليت‌هاي اجتماعي و فعال ساختن سمن‌هاي مردم نهاد براي آگاهي‌سازي و فرهنگ‌سازي در حوزه مقابله و پيشگيري از مواد مخدر ار راهكارهايي بوده كه در اين استان بايد مورد استفاده قرار گيرد.

وي ادامه داد: بايد با فرهنگ‌سازي زمينه‌اي فراهم شود تا معتادان و بيماران داراي اعتياد، براي درمان اقدام كنند.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۱۷:۳۷

26 Dec 2019