۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹
کد مطلب : ۳۹۴۹۴

دانشگاه شهرکرد در جمع پنج دانشگاه برتر کشور قرار گرفت

براساس رتبه‌بندی ملی دانشگاه‌های برتر کشور که ۲۰ خرداد ۹۷ منتشر شد، دانشگاه شهرکرد در حوزه علوم کشاورزی رتبه پنجم دانشگاه‌های برتر کشور را کسب کرد.
دانشگاه شهرکرد در جمع پنج دانشگاه برتر کشور قرار گرفت
به گزارش جهانبین نیوز؛ براساس رتبه‌بندی ملی دانشگاه‌های برتر کشور که ۲۰ خرداد ۹۷ منتشر شد، دانشگاه شهرکرد در حوزه علوم کشاورزی و براساس تمامی معیارها رتبه پنجم دانشگاه‌های برتر کشور را کسب کرد.

در این رتبه‌بندی دانشگاه شهرکرد در حوزه علوم کشاورزی براساس معیار تولید علم فنآورانه و نوآورانه رتبه دوم، براساس معیار فعالیت‌های اجتماعی رتبه پنجم و براساس معیار کیفیت تولید علم رتبه نهم و براساس معیار کمیت تولید علم رتبه دهم دانشگاه‌های برتر کشور را کسب کرد.

شایان ذکر است، برای این رتبه‌بندی ملی اولین بار داده‌های اسکوپوس (Scopus) مبنا قرار گرفته است و براساس فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه‌ها در پنج محور کمیت علم، کیفیت علم، تولید علم فناورانه و نوآورانه، فعالیت‌های اجتماعی، دیپلماسی علمی و کیفیت محتوای علم، ۸۹ دانشگاه کشور رتبه‌بندی شدند و این پنج محور از ۲۵ شاخص تشکیل شده‌اند و اطلاعات رتبه‌بندی بر اساس آن دسته از مقالات دانشگاه‌های کشور است که در مجلات و کنفرانس‌های نمایه‌شده در پایگاه استنادی اسکوپوس (Scopus) در دوره زمانی ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ منتشر شده‌اند.

به غیر از شاخص‌های رشد، برای هر شاخص متوسط فعالیت دانشگاه در همین دوره پنج ساله مبنای رتبه‌بندی قرار گرفت.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۲۹:۴۹

28 Dec 2019