۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵
کد مطلب : ۲۸۹۶۴
کلار گزارش مي دهد:

مشکلات آرامستان فرادنبه همچنان پا برجا است

مردم شهر فرادنبه از وضعيت نامناسب آرامستان اين شهر و مشکلاتي که همچنان با آن مواجه هستند گلايه دارند.
مشکلات آرامستان فرادنبه همچنان پا برجا است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کلار، روزهاي پنجشنبه سخن گفتن با اموات و درگذشتگان و طلب آمرزش ومغفرت براي آناني که ديگر درميان ما نيستند و دست شان از اين دنيا کوتاه شده سفارش شده است؛ مردم ما برحسب يک سنت، عصر پنجشنبه را با اموات خود سپري مي کنند.

وقتي وارد آرامستان مي شوي حس عجيبي، در درونت جاري مي شود؛ حس خاص، حس بودن، حس نبودن، حس خالي شدن؛ وقتي آرامش را دراينجا حس مي کني، بي اختيار دلت مي گيرد، دلت براي آناني که ديگر نيستند تنگ مي شود، آناني که دست شان از دنيا کوتاه شده و شما با خاطرات آنها زنده ايد؛ محال است وارداينجا شوي و آينده خود را نبيني، اين حکم الهي است وگريزي از آن نيست.

اينجا آرامستان فرادنبه است؛ مکاني براي اجتماع مردمي که عزيزي را در دل خاک آن به خدا سپرده اند. مردمي که روزهاي پنجشنبه به اين محل سر مي زنند، با مشکلاتي روبرو هستند که موجب اعتراض و انتقاد مردم اين شهر نسبت به مسئولين شده است.

يک شهروند فرادنبه اي در گفت و گو با کلار، گفت: آرامستان اين شهر فاقد سرويس بهداشتي است.

وی تصریح کرد: هنگامي که براي مناسبات و عزاداري ها افراد غريبه از شهرهاي ديگر وارد اين مکان مي شوند مشکلات دوچندان مي شود.

اين شهروند افزود: علفهاي هرز با رشد بي رويه بسياري از قبرها را پوشانده و به جز چند اصله درخت که آن هم به ندرت آبياري مي شوند چيزي در اين مکان به چشم نمي خورد.

وي افزود: در سايه کم توجهي مسئولان برخي از خانواده هايي که عزيراني در دل خاک دارند خود دست به کار شده و علفهاي هرزي که روي قبرها را پوشانده از بين مي برند.

وي ادامه داد: گاهي اوقات چوپانان گوسفندان خود را مهمان علفهاي روييده در محيط آرامستان مي کنند که از نظر شرعي هم شايسته و زيبنده نيست گوسفندان را در محيط آرامستان به چرا ببرند.

یکی ديگر از شهروندان فرادنبه نیز گفت: آرامستان اين شهر جدول بندي شده نيست برخي از رانندگان به دليل مشخص نبودن محدوده اين مکان خودروها را در محيط آرامستان پارک ميکنند.

وي ادامه داد: درختان آرامستان به جز تعداد اندکي آبياري نمي شوند و بخشي از درختان هم در اين مکان خشک شده و با مردگان همدرد شده اند.

"پايگاه خبري کلار" سال گذشته نيز در پي اعتراضات مردم نسبت به اين وضعيت ضمن انتشار گزارشي در اين خصوص، با رئيس شوراي شهر فرادنبه گفتگو کرد.


رئيس شوراي شهر فرادنبه در اين خصوص به کلار، گفته بود: ظرفيت آرامستان شهر فرادنبه تکميل شده و بايد به مکان ديگر که در نقشه جامع شهري تعيين شده انتقال يابد.

موسي شيراني با اشاره به برنامه ريزي و تهيه نقشه براي ساخت سرويس بهداشتي در مکان جديد، مي گفت: به محض انتقال آرامستان به مکان جديد، جدول گذاري را آغاز ميکنيم.

شيراني با بيان اين که در سال گذشته قسمتي از جدول گذاري در اين مکان انجام شد، افزود: به شرط تامين بودجه عمليات جدول گذاري را به اتمام مي رسانيم.

وي همچنين علت خشک شدن بخشي از درختان اين آرامستان را کاشت درختان با خاک مخروبه هاي ساختماني و دستي عنوان کرده بود.

شيراني با بيان اين که نسبت به پاکسازي آرامستان از علف هاي هرز اقدام خواهيم کرد، متذکر شده بود: مردم از رها کردن زباله در محيط آرامستان خودداري کنند.

اکنون پس از گذشت يک سال از انتشار گزارش پايگاه خبري تحليلي کلار، مشکلات آرامستان شهر فرادنبه همچنان پا برجاست و تنها تشديد اعتراض و انتقاد مردم اين شهر را به دنبال داشته است.

انتهاي پيام1022ج /۵۴۰ ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۰۰:۰۷

26 Dec 2019