۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱
کد مطلب : ۲۸۱۹۹
مدیر استانی حوزه های علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری:

تفکر اقتصادی مادران در پیشبرد اقتصاد مقاومتی موثر است

مدیر استانی حوزه های علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری گفت: اگر مادر خانواده به عنوان مدیر زندگی و خانواده تفکر اقتصادی داشته باشد و بتواند از حداقل درآمدها، حداکثر استفاده را داشته باشد این خانواده موفق است.
تفکر اقتصادی مادران در پیشبرد اقتصاد مقاومتی موثر است
حجت الاسلام والمسلمین یدالله رحمانی، مدیر استانی حوزه های علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با جهانبین نیوز، با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»، اظهار داشت: به یقین تحقق شعار امسال نیازمند وحدت و انسجام همه بخش های کشور است.

وی افزود: این نامگذاری نشان دهنده نگاه عمیق و مدبرانه مقام معظم رهبری به امور کشور است و تکلیف را بر همگان مشخص نمود.

این مدرس حوزه و دانشگاه با بیان این که حوزه و روحانیت نیز در عرصه تبلیغ با همه توان و ظرفیت خود در جهت تحقق رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب تلاش خواهد کرد، تصریح کرد: حوزه و روحانیت همواره ثابت کرده در تحقق منویات مقام معظم رهبری پیشگام بوده است.

رحمانی، مهم ترین رسالت حوزه های علمیه را تبلیغ اصول و ارزش های اسلامی و تبیین فرامین و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در جامعه دانست و ابراز داشت: به یقین اقدام و عمل در اقتصاد اسلامی به دلیل ضرورت آن در جامعه از اصول و ارزش ها در سال جاری است که پرداختن و تبلیغ آن برای حوزه های علمیه یک واجب شرعی است.

وی با اشاره به این که مبلغان دینی و روحانیت در منابر و خطابه های خود به حتم دغدغه های رهبری فرزانه انقلاب در حوزه اقتصاد مقاومتی را تبیین خواهند کرد، خاطرنشان کرد: روحانیت به عنوان مرجع فکری جامعه نقش بسیار مهمی در تبلیغ و تبیین سیاست های اقتصاد مقاومتی در جامعه خواهد داشت.

رحمانی در پاسخ به سؤالی درباره نقش حوزه های علمیه در اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: حوزه های علمیه با تبیین سبک زندگی اسلامی به مردم و ارشاد و کمک آن ها و سوق دادن مردم به پرهیز از اسراف می توانند نقش مؤثری در تحقق اقتصاد مقاومتی داشته باشند.

وی ادامه داد: وقتی سبک زندگی مشخص باشد و زندگی، زندگی اسلامی در خانواده ها باشد آن اقتصاد مقاومتی که مد نظر رهبر معظم انقلاب است دور از دسترس نیست.

مدیر استانی حوزه های علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی سختی های خاص خود را دارد و اگر خانواده اسراف نکند و هر فرد سبک زندگی اسلامی را رعایت کند می تواند در حد خود به تولید و اقتصاد کشور کمک کند.

این مقام مسmول با اشاره به این که تکامل جامعه در سایه حضور بانوان در کنار آقایان در عرصه های مختلف است، ابراز داشت: به یقین در تحقق شعار امسال خانواده حرف اول و آخر را می زند.

این مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه شعاری را که رهبر معظم انقلاب مطرح کرده است یک نظر شخصی نیست، بلکه نظری کاملا علمی، فنی، اجتماعی و فلسفی است که در عقبه این شعار خیلی مسائل را در برگرفته است، اظهار داشت: در جامعه ۸۰ میلیون نفری ایران، مدیریت خانه ها بر عهده خانم ها است و نقش آقایان در بیرون از خانواده است و مسأله اقتصاد هم یکی از مسائل مهم و اساسی در نظام جوامع بشری است.

رحمانی نقش مهم بانوان را در اقتصاد مقاومتی حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: اگر مادر خانواده به عنوان مدیر زندگی و خانواده تفکر اقتصادی داشته باشد و بتواند از حداقل درآمدها، حداکثر استفاده را داشته باشد این خانواده موفق است اما اگر مدیر خانوداده تفکر اقتصادی نداشته باشد و هزینه ها و خریدهای غیر ضروری داشته باشد، این خانواده محکوم به شکست است.

مدیر استانی حوزه های علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این که نقش طلاب و روحانیان زن در تحقق اقتصاد مقاومتی غیرقابل انکار است، افزود: طلاب و روحانیان خواهر می توانند الگوی کاملی برای سایر زنان جامعه در راستای مدیریت درست و اداره مطلوب امور اقتصادی زندگی باشند.

وی خاطرنشان کرد: تنظیم مطالبات مادی زندگی و تولید بیشتر و تعادل در مصرف و مخالفت با تجملات در جامعه می تواند مهم ترین رسالت طلاب خواهر در جهت تحقق شعار سال باشد که باید به آن توجه جدی شود.

رحمانی تاکید کرد: امروزه دفاع از کیان و حدود اقتصادی کشور و محافظت از منابع و سرمایه ها در مقابل تهاجم دشمن همچون دوران دفاع مقدس وظیفه همگانی است و به همین دلیل رهبری انقلاب فرمان تشکیل قرارگاه اقتصاد مقاومتی را صادر کردند.

انتهای پیام/1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۴۱:۲۸

26 Dec 2019