۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۲
کد مطلب : ۲۰۷۱۹
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

طلبه و آخوند بی تفاوت و خنثی نداریم/ کلام ولی فقیه، کلام پیامبر و ائمه اطهار است

حجه الاسلام سعیدی: ما طلبه و آخوند بی تفاوت و خنثی نداریم و همه طلاب ما باید در راستای معرفی صحیح انقلاب به مردم، همه تلاش خود را به کار بگیرند.
طلبه و آخوند بی تفاوت و خنثی نداریم/ کلام ولی فقیه، کلام پیامبر و ائمه اطهار است
به گزارش جهانبین نیوز، حجه الاسلام سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در جمع طلاب و ائمه جمعه و جماعت استان چهارمحال و بختیاری با تبریک ایام پیروزی انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر اظهار داشت: از نظر ما ولی فقیه کاملترین و شایسته ترین فرد پس از پیامبر و امامان برای هدایت و رهبری جامعه است.

وی با دعوت از همه طلاب و روحانیون برای تأسی گرفتن از رفتار و منش امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری به تبیین تشابهات میان ولی فقیه با پیامبر (ص) و ائمه اطهار (علیهم السلام) پرداخت و گفت: اولین زمینه تشابه میان ولی فقیه و امامان ما، حجیت و اعتبار است و به همان اندازه که مهر و حرف امام ارزش و اهمیت دارد؛ حرف ولی فقیه نیز دارای حجیت و اعتبار است.

وی دومین زمینه تشابه میان ولی فقیه و پیشوایان دینی را در رسالت و وظایف آنها دانست و اظهار داشت: همان وظایفی که بر عهده پیامبر و امامان است، در زمان غیبت، ولی فقیه نیز بر عهده دارد.

حجه الاسلام سعیدی سومین تشابه میان ولی فقیه و پیشوایان دینی را در تبعیت و پیروی دانست و تاکید کرد: همانطور که باید از پیشوایان دینی مان اطاعت امر کنیم؛ به همان اندازه نیز این تکلیف بر دوش ماست که از کلام و دستورات ولی فقیه اطاعت کنیم.


نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، زمینه دیگر تشابه میان ولی فقیه با پیامبر و ائمه اطهار را نحوه انتصاب برشمرد و گفت: پیامبران و امامان هر دو از سوی خدا برای هدایت و راهبری جامعه برگزیده می شوند و ولی فقیه نیز از سوی امام زمان که کلام او کلام خداست، انتخاب می شود و بنابراین مشروعیت لازم را برای زعامت و راهبری جامعه از سوی خداوند به دست می آورد.

حجه الاسلام سعیدی وظیفه مردم را بر اساس سنت الهی، پیروی از ولایت فقیه برشمرده و تصریح کرد: اگر مردمی از رهبرشان که کلام او با طی مراحل و درجاتی، همان حرف و کلام خداوند است؛ تبعیت کردند رستگار میشوند و از طوفانهای دنیا به سلامت گذر میکنند و الا سرنوشت شان به سرنوشت کسانی تبدیل میشود که در قرآن به عنوان عبرت برای دیگران مطرح شده اند.


وی افزود: در صورتی که حرکت مردم در راستای هدایت های ولی فقیه نباشد، حتی اگر نظر غالب مردم به سویی باشد، آن حرکت مشروعیت الهی لازم را ندارد و محکوم به شکست است و چنین مردمی طعم زیان بار انتخاب های خود را خواهند چشید.

وی در پایان خطاب به طلاب و روحانیون گفت: ما طلبه و آخوند بی تفاوت و خنثی نداریم و همه طلاب ما باید در راستای معرفی صحیح انقلاب به مردم همه تلاش خود را به کار بگیرند.

انتهای خبر/۱۰۲۴ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۲۱:۳۰

28 Dec 2019