۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴
کد مطلب : ۳۲۷۸۹
امام جمعه بن در خطبه هاي نماز جمعه مطرح کرد

به مسئولين پيشنهاد ميکنيم که عينک سه بعدي را از روي چشمانشان بردارند.

امام جمعه شهر بن گفت:به مسئولين پيشنهاد ميکنيم که عينک سه بعدي را از روي چشمانشان بردارند تا يک کار کوچک را سه برابر يا 300برابر بزرگتر نبينند،مانند برجام.
به مسئولين پيشنهاد ميکنيم که عينک سه بعدي را از روي چشمانشان بردارند.
 به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  زنگ خبر، حجت السلام سيد حسن مير افضلي در خطبه هاي نماز عبادي سياسي جمعه اين هفته ضمن دعوت به تقوايي الهي گفت: خداوند تبارک و تعالي در قرآن کريم از گناهي عظيم و کبيره سخن ميگويد که نه تنها از شقاوت اخروي بلکه  دنيوي را هم به دنبال دارد،خداوند کسي را که اهل کذب باشد اهل دروغ گويي باشد ،دروغ عادت و راه او باشد ؛هدايت نمي کند.
وي افزود : در بعضي از اين تعابير کذب در کنار کفر ، در کنار تکذيب آيات قرآن آمده است،و براي ترک اين عمل ناپسند روايت ها و احاديث بسياري وجود دارد که اين عمل ناپسند بايد ترک شود.

شراب کليد همه شرارت ها است

خطيب جمعه بن گفت: امام محمد باقر (عليه السلام)ميفرمايند:خداوند براي شر قفل هاي متعددي ايجاد کرده است که شراب کليد همه اين قفل ها و  پستي هاست و کسي که از اين نجاست استفاده ميکند ،به مرور زمان عقلش از بين مي رود و اگر عقل از بين برود دنبال صفت هاي حيواني حرکت ميکند ،خيلي از اين مواد مخدر و روانگرداني که امروزه متاسفانه در بين جوانان توزيع  مي شو د و جوانان گرفتار اين مواد شده  اند ،عقل را زايل ميکند.

دروغ گويي از شراب خواري هم بدتر مي باشد

ميرافضلي افزود : ائمه در جايي ديگر ميفرمايند که : کذب از شراب هم بدتر و پست تر مي باشد،حضرت اميرالمومنين علي(عليه السلام)در حديثي مي فرمايند :صدق انسان را به سمت خوبي ها و نيکي ها سوق داده و انسان را به بهشت هدايت ميکنند.

وي گفت :کسي که مي خواهد رزق و روزيش زياد شود و مشکلات در زندگيش از بين برود دروغ نگويد،دروغ هم در همه جا صدق ميکند،در خانواده ،در مغازه ،در شغل،در بين دوستان،و حتي دروغ هاي شوخي هم جايز نيست و اينها بي برکتي در زندگي را مي آورد .

دروغ گويي به خاطر حفظ مقام

گاهي انسان به خاطر پست ومقام و جايگاهي که دارد انواع و اقسام دروغ ها را مردم تحويل ميدهد تا بتواند جايگاه خود را حفظ کند تا بتواند خودش را بيتشر در اين مقام نگه دارد و انساني که زياد دروغ ميگويد خداوند ظاهر زيبا را از او ميگيريد و ظاهرش هم مانند باطنش مي شود.
 
سوءاستفاده ي سياسي از آتش سوزي ساختمان پلاسکو

وي درخطبه هاي دوم نماز افزود : متاسفانه در روز گذشته آتش سوزي ساختمان پلاسکو تهران را داشتيم که ظاهرا بر اثر يک بي احتياطي و يک کم توجهي ، اين ساختمان دچار آتش سوزي مي شود و علي رغم خسارت هاي مالي ايجاد شده است متاسفانه تعدادي از هم وطنان ما دراين حادثه جان باختند و زخمي شدند که در صدر اين ها آتش نشان عزيز،فداکار وايثارگر کشورمان حضور داشتند که خودشان طعمه حريق شدند و گرفتار شدند.

وي گفت : در پي اين حادثه ي دردناک و عظيم مقام عظماي ولايت پيامي را صادر کردند و فرمودند:
حادثه­‌ي دردناک آتش­‌سوزي و فروريختگي ساختمان در مرکز شهر مايه­ اندوه و تأسف و نگراني عميق اينجانب است. شهامت و فداکاري آتش­‌نشاناني که در عمليات نجات مردم، خود دچار حادثه­‌ي خطير شده و در حال فداکاري متعهدانه به امتحاني دشوار گرفتار آمده­‌اند، دل را از تحسين و تمجيد و نيز از نگراني و اندوه، آکنده ميسازد.
در حال حاضر همه­‌ي تلاشها بايد براي نجات جان گرفتارشدگان جهت­‌دهي شود، رسيدگي به علل حادثه مسأله­‌ي بعدي است.
از همه مسئولان ميخواهم همانگونه که در اين چند ساعت، تلاش کرده­‌اند کار مجاهدانه­‌ي خود را ادامه دهند و وظيفه­‌ي فوري را بر هر حرف و حديثي مقدم بدارند خداوند کمک فرمايد. انشاءالله.
 
خطيب جمعه بن گفت:  متاسفانه در اين چنين مواقعي بعضي از افراد به جاي اينکه تمام توان خود را براي حل مسئله بکار ببرند،ميخواهند با سو استفاده از اين چنين مواردي يکديگر را تخريب و از اين مسائل استفاده سياسي بکنند ،در صورتي که در بررسي هاي انجام شده مشخص شد که علت آتش سوزي اين ساختمان اتصالي سيم برق در يکي از واحد هاي اين ساختمان بوده است ،و به لحاظ ضعف بنا دچار فرو ريختگي شد.

امروز يکي از اين مشکلات ما منافقين هستند

ميرافضلي در ادامه خطبه دوم افزود : در زمان رسول خدا(ص)آن گرفتاري که اسلام از دست منافقين داشت از دست کفار نداشت، امروز هم  مسلمانان مبتلا به دسته اي از منافقين هستند که کار مسلمانان با اين منافق ها مشکل تر شده است، يک دسته اي که در ظاهر ادعاي داشتن دين و اسلام را دارند و در ظاهر براي اسلام دعوت و در ظاهر براي اسلام قدم بر مي دارند ليکن زير پرده با اسلام مخالف اند،با اين ها کار بسيار مشکل است.


وي با اشاره به وجود منافقين داخلي، تشريح کرد:  امروز يکي از اين مشکلات ما منافقين هستند،امروز مردم ما کفار و دشمنان آمريکايي  را مي شناسند و اعتمادي به آمريکا ندارند،اما بعضي از اين منافقين که در داخل و خارج که با زبان دل سوزانه قدم جلو مي گذارند اين ها خيلي خطرناک هستندو احتمال دارد که مردم را دچار گمراهي بکنند.

ميرافضلي ادامه داد: امروز آن چه که مي تواند ما را نجات بدهد مقاومت است مقاومت نظامي يک نوع مقاومت است و مقاومت اقتصادي هم يک نوع مقاومت ديگر،اين که تمامي ما مصرف کننده باشيم،توليدات داخلي را مصرف نکنيم،اينکه به جوانان خودمان اعتماد نکنيم خطر است ؛جوانان ما بيکار شده اند و بيکاري هم به دنبال خود فساد مي آورد.

به مسئولين پيشنهاد ميکنيم که عينک سه بعدي را از روي چشمانشان بردارند.

خطيب جمعه بن گفت:   امروز يک عده معتقدند که برجام بطور کامل انجام شده است و اين مردم هستند که نابينا اند و نمي بينند برجام اتفاق افتاده است و مي گويند که بايد عينک بزنيد،ما مي گوييم شما عينک سه بعدي خود را برداريد،بعضي ها عينک سه بعدي مي زنندمثلا يک کار کوچک را سه برابر يا 300برابر مي بينند،شما ديد که گفتند ما اين برجام را اجرا مي کنيم و شرط اجرا اين است که اين ها از مقاومت از سوريه دست بردارند تا ما اجرا کنيم،دست برداشتن ازسوريه يعني خودکشي و خود زني،يعني اينکه سوريه را در اختيار ما بگذارند و ما نظامي هاي خود را در آنجا مستقر بکنيم و در افغانستان هم نفوذ داريم در عراق هم هستيم حلقه ي محاصره را تنگ بکنيم براي يک حضور راحت و جدي و اينکه راحت بتوانيم مرز ها را بي ثبات بکنيم.

امروز همه ي مردم دوست دارند تمامي تحريم ها برداشته شود

وي افزود : امروز همه ي مردم دوست دارند تمامي تحريم ها برداشته شود،مقام عظماي ولايت اولين کسي است که از سياست هاي هر دولت حمايت مي کند و در جاي خود انتقاد هم مي کند،چرا که در مواقعي مصالح يک نظام در خطر است و بايد انتقاد هم انجام شود و مردم نسبت به نظام، دولت و مسئولين وفادارند و آن ها را دوست دارند و اين گونه نيست که به دنبال گرفتن ايراد و اشکال باشند اما دارند مي بينند که جوانان بيکار شده اند و جامعه دچاريک سري مشکلات شده است،ما برجام را انجام داديم اما طرف مقابل چه کرد؟نبايد آثار اين را در زندگي ببينيم ؟گشايش اقتصادي اتفاق بيفتد؟ازدواج جوانان سهل بشود ؟اشتغال در جامعه به صورتي که ما آن را درک بکنيم صورت بگيرد ؟اين ها تماما امور مهم از جامعه ما هستند.


ميرافضلي در پايان افزود : امروز بيشتر مشاوران غربي دارند به آقاي ترامپ توصيه مي کنند که برجام را پاره نکن و فقط در يک سري موارد دوباره سخت گيري هايي را انجام بده اما چارچوب برجام را حفظ کن چرا؟چون اين برجام مطمئنا به نفع آمريکا است.
 
انتهاي پيام/520ز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۱۱:۱۹

9 Jan 2020