۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹
کد مطلب : ۲۲۵۱۹

تلگراف: بدون کمک ایران نمی‌توان الرمادی را آزاد کرد

روزنامه تلگراف با اشاره به نقش ایران در آزادسازی شهر تکریت، نوشته است که اکنون هم بدون حمایت ایران نمی‌توان شهر الرمادی را از دست داعش آزاد کرد.
تلگراف: بدون کمک ایران نمی‌توان الرمادی را آزاد کرد
به گزارش جهانبین نیوز، روزنامه دیلی‌تلگراف روز سه‌شنبه در گزارشی پیرامون وضعیت شهر الرمادی و تلاش دولت عراق برای بازپس‌گیری این شهر، نوشته است که بدون کمک تهران امکان‌ آزادسازی این شهر وجود ندارد.

ریچارد اسپنسر نویسنده این گزارش نوشته است که بخش اعظم نیروهایی که امنیت شهر الرمادی، شهری که در مرکز منطقه‌ای تحت کنترل داعش قرار دارد، تأمین می‌کردند، نیروهای آموزش‌دیده توسط آمریکا بودند.

وی با اشاره به روند پیشروی داعش، که به گفته حاضران در شهر با استفاده از موقعیت پیش‌آمده به واسطه یک طوفان شن شکل گرفته، نوشته است که دولت عراق حالا برای آزادسازی شهر به نیروهای مردمی «حشد الشعبی» متوسل شده است.

اسپنسر نوشته است: «اینکه مبارزان حشد شعبی تاکنون در رمادی حضور نداشته‌اند، امری حساب‌شده و تحت فشار ایالات متحده بود

نویسنده این مطلب با اشاره به برنامه دولت عراق و نیروهای مردمی برای آغاز قریب‌الوقوع عملیات در الرمادی، نوشته است که حالا آمریکایی‌ها باید در اولویت‌های خود تجدید نظر کنند. وی مدعی شده است: «شکی وجود ندارد که حالا جت‌های آمریکایی به "نیروی هوایی ایران" بدل می‌شوند.»

وی در پایان نوشته است که اکنون «هم دولت عراق و هم آمریکایی‌ها به آن‌ها (ایرانی‌ها) نیاز دارند.»


انتهای پیام/۱۰۲۴ج
مرجع : فارس نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۳۴:۱۷

29 Dec 2019