۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۰
کد مطلب : ۱۷۸۴۹
رئيس پارک علم و فناوري استان در نشست خبری 2/

راه‌اندازي آزمايشگاه بزرگ علمي چهارمحال و بختياري همزمان با هفته پژوهش

آزمايشگاه بزرگ علمي استان همزمان با هفته پژوهش در شهرکرد راه‌اندازی می‎شود.
راه‌اندازي آزمايشگاه بزرگ علمي چهارمحال و بختياري همزمان با هفته پژوهش
به گزارش جهان بین نیوز، به نقل از اسـاتيد بـرتـر، دکتر رحيم ابراهيمی صبح امروز در نشست با اصحاب رسانه و مطبوعات با اشاره به اينکه رشد علمي چهارمحال و بختياري از سرعت بالايي برخوردار شده است، گفت: هم اکنون در چهارمحال و بختياري شش شرکت و دو شرکت دانش بنيان دانش بنيان به ثبت رسيده است.

وي با اشاره به اهميت پارک‌هاي علم و فن‌آوري افزود: هم اکنون بيش از ۱۱۰ متقاضي ورود به پارک علم و فن آوري استان وجود دارد که از اين تعداد ۳۳ محصول پذيرفته شده و ۲۷۰ نفر هم به طور مستقيم و غيرمستقيم در حال فعاليت در رشته هاي مختلف هستند.

ابراهیمی از اختصاص تسهيلات تا سقف ۵۰۰ ميليون ريال براي طرح‌هايي که در اين مرکز علمي به ثبت مي رسند خبر داد و اظهار داشت: شرکت هاي دانش بنيان جديد و نوپايي که طرحشان از طريق دفتر معاونت علمي رئيس جمهوري تاييد مي‌شوند هم از سه تا ۵۰ ميلیارد ريال تسهيلات ويژه کم‌بهره برخوردار مي‌شوند.

رئيس پارک علم و فن آوري چهارمحال و بختياري با اشاره به ابلاغ سياست‌هاي کلي مقام معظم رهبري در اين مجموعه افزود: اين پارک در دو بند ابلاغي تلاش خود را در استان، بيشتر از هر چيزي خواهد نمود يکي از نکات مهم اين ابلاغ، افزايش نقش بخش هاي غير دولتي و ديگري، ارتقاي صرف وقف در حوزه علم و فن آوري است. از آنجا که اين نهاد، يک سازمان حاکميتي و دولتي است بايستي زيرساخت هاي وقف در زمينه هاي علمي بيشتر مورد توجه قرار گرفته شود.

وي با بيان اينکه در سال گذشته ۷۵۰ ميليون تومان به پارک علم و فن‌آوري استان تخصيص داده شد، افزود: به استان‌هاي قم، خوزستان، خراسان و هرمزگان نيز همين ميزان اعتبار تخصيص يافت.

ابراهيمي با بيان اينکه عمده فعاليت اين پارک با توجه به پتانسيل‎هاي موجود در استان است افزود: ۸۰درصد از فعاليت‎هاي اين سازمان در زمينه کشاورزي و باغداري، شيلات، گردشگري و محيط زيست، آب و صنايع وابسته، صنايع فلزي و گياهان دارويي است.

وی گفت: اعطاي تسهيلات و معرفي علم آفرينان به صندوق هاي حمايتي، بهره‌مندي از معافيت‌هاي مالياتي و گمرکي، استفاده از قانون ترک تشريفات در مناقصات، استفاده ارگان هاي دولتي از فن آفرينان با معرفي پارک علم و فن آوري، کمک هاي مالي و تجهيزاتي در نمايشگاه هاي ملي و بين‌المللي از جمله مزاياي و کارکردهاي پارک علم و فن‌آوري براي صاحبان محصولات است.

وي در زمينه طرح هاي در حال کار اين پارک به راه اندازي آزمايشگاه بزرگ علم و فن آوري در استان همزمان با هفته پژوهش و برپايي نمايشگاه فن بازار با هدف نمايش و فروش محصولات شرکت ها، اشاره کرد و بيان داشت: هم اکنون وزارت علوم تصميم به اخصاص اعتبار براي راه‌اندازي آزمايشگاه‌هاي علم و فن‌آوري دارد که با اين کار خدمت بزرگي در راستاي علم و توليد ايفا مي کند.

انتهاي پیام/ح/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۴۰:۳۹

12 Jan 2020