۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۴
کد مطلب : ۲۱۲۵۹
حجت الاسلام نکونام در خطبه های نمازجمعه این هفته شهرکرد:

پیروزی در مذاکرات هسته ای با حمایت و مطالبه جدی شما مردم محقق می شود

نکونام گفت: همه ما باید با رصد دقیق مذاکرات و حمایت از رهبری و مواضع او اجازه ندهیم افراد داخلی ای که دچار ضعف و سستی اراده هستند، گول وعده های دروغین دشمنان را خورده و کشور آر از پیشرفت باز بدارند.
پیروزی در مذاکرات هسته ای با حمایت و مطالبه جدی شما مردم محقق می شود
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز، حجت‌الاسلام نکونام نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرکرد با توصیه مردم به رعایت تقوای الهی، همگان را به رعایت احکام و قوانین الهی و توجه به دین خدا دعوت کرد و فرارسیدن ایام شهادت بانوی دوعالم فاطمه زهرا (سلام الله علیها) را به همه شیعیان و پیروان آن حضرت تسلیت و تعزیت گفت.

نکونام سپس به تفسیر آیاتی از سوره توبه پرداخت و بیان داشت: از آیات این سوره چند نکته استنباط می شود و می توان این سوره  را به نامه ای از سوی خدای متعال تشبیه کرد که خداوند در آن برائت و بیزاری خود و رسولش را از معاهده بسته شده با مشرکین اعلام می کند.

وی گفت: در این آیات چند نکته مورد توجه قرار گرفته است. اول اینکه اصولا عهد و توافقنامه با کفار و مشرکین رد می شود. چون آنان به هیچ وجه به پیمانشان وفادار نبوده و خیانت می کنند. لذا شما هم این عهد و پیمان و توافق را بشکنید و به عهدتان پایبند نباشید.

دوم اینکه کفار و مشرکین به هیچ وجه نمی توانند در برابر خداوند عرض اندام و قدرت نمایی کنند لذا از این آیات فهمیده می شود که مؤمنین نباید به هیچ وجه ترسی از کفار به دل خود راه دهند. زیرا خداوند قادر همیشه پشتیبان مؤمنین خواهد بود. و سومین نکته این که سنت خداوند متعال این است که کفار همواره مورد تحقیر قرار بگیرند و بنابراین مؤمنین هرگز اجازه ندهند که کفار بر آنها عزت پیدا کنند.

حجت الاسلام محمدعلی نکونام در آغاز دومین خطبه نماز جمعه این هفته شهرکرد به حدیثی از امام باقر (ع) اشاره نمودند که از قول پیامبر اکرم (صلوات الله علیه) می فرمایند: "خدا مؤمنی که جهادگر در راه خدا و مطیع ولی خدا باشد را در روز قیامت در محضر پیامبر (ص) محشور می فرماید".

وی ادامه داد: لذا همه ما باید مطیع حضرت حجت (عج) و جانشین برحق او امام خامنه ای باشیم.

ایشان با اشاره به ارزش والای شهدا، به ورود دو شهید والامقام به استان چهارمحال و بختیاری و شهدای فرهنگی بخصوص شهید خداکرم رجب پور اشاره کرد و گفت: شهدا با عمل صالحشان سفره معنوی پربرکتی را برای ما گسترده اند و دل های ما را تسخیر کرده اند.

نکونام با تأکید بر مقام رفیع شهدا افزود: تجلیل از شهدا و زنده نگه داشتن یاد شهدا موجب سلامت جامعه خواهد شد.

امام جمعه شهرکرد با تقدیر از برگزاری یادواره شهدا گفت: مسئولین استان بهتر است به جای برگزاری کنسرت هایی که مضامین و موسیقی های مبتذل غربی در آنها ترویج می شود، مراسماتی همچون یادواره شهدا که موجب زنده شدن اجتماع و انتشار فضای معنویت در جامعه می شود را در اولویت کاری خود قرار دهند.

حجت الاسلام نکونام به تقارن عید نوروز با ایام فاطمیه اشاره و به رعایت حرمت این ایام تأکید نموده و بیان داشت: مردم مراقب باشند در این ایام که ائمه اطهار علیهم السلام غمگین و محزون هستند، فضای شادی نوروز را بر فضای غم انگیز فاطمیه غالب نکنند و احترام این روزهای عزیز را حفظ کرده و فضای متعادلی را میان نوروز و ایام فاطمیه بوجود آورند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با یادآوری ۱۵ اسفند؛ سالروز درختکاری، به حفظ پاکی محیط زیست تأکید کرد و از مردم خواست نه فقط در این روز بلکه در تمام ایام سال محیط زیست خود را اعم از زمین و هوا و طبیعت سالم و تمیز نگه دارند.

امام جمعه شهرکرد مذاکرات اتمی فیمابین ایران و آمریکا را مورد توجه خود قرار داده و عنوان کرد: از آنجایی که این مذاکرات به مرحله ای حساس رسیده است باید به چند نکته اساسی توجه کنیم و آن این که همواره خودمان را در جریان دقیق مذاکرات قرار دهیم و مسئولین امر نیز هرگز به دل خود ضعف راه ندهند.

وی به مطالب طرح شده در نشریات غربی که در آن به قدرت و موضع قوی ایران و رهبری آن تأکید کرده اند اشاره کرد و نقل از آنها بیان داشت: دوران کنونی دوران قدرت نمایی ایران در منطقه است. ایران اکنون از حالت تدافعی اول انقلاب خود خارج شده است و این به هیچ وجه قابل انکار نیست و در مذاکرات هسته ای رهبر ایران در قوی ترین موضع قرار گرفته است.

نکونام اذعان داشت: بنابراین همه ما باید با رصد دقیق مذاکرات و حمایت از رهبری و مواضع او اجازه ندهیم افراد داخلی ای که دچار ضعف و سستی اراده هستند، گول وعده های دروغین دشمنان ما را خورده و کشور آر از پیشرفت باز بدارند. و این می‌تواند با حمایت و مطالبه جدی شما مردم محقق شود و انشالله ملت ما با ایستادگی و صبر به پیروزی خواهد رسید.

انتهای خبر/۱۰۲۴ ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۳۳:۱۱

17 Jan 2020