۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰
کد مطلب : ۳۶۲۹۹
در گفت‌وگو با زنگ خبر بيان شد

بافت 36 قالي جهت بازسازي عتبات عاليات در استان/بانوان با زدن گره به فرش ها عشق خود را به خاندان اهلبيت (ع) نشان دادند

مسئول طرح قالي بافي ستاد بازسازي عتبات عاليات در استان از بافت 36 قالي در چهارمحال و بختياري خبر داد و گفت: اين قالي‌ها به منظور بازسازي عتبات عاليات بافته مي‌‎شود
بافت 36 قالي جهت بازسازي عتبات عاليات در استان/بانوان با زدن گره به فرش ها عشق خود را به خاندان اهلبيت (ع) نشان دادند
به گزارش جهانبین نیوز؛ اکبر يوسفي مسئول طرح قالي بافي ستاد بازسازي عتبات عاليات در استان در حاشيه اختتامه کارگاه قالي بافي شهر بن در گفت‌وگو با خبرنگار زنگ خبر با بيان اينکه طرح قالي بافي از سال 95 در استان استارت زده شد اظهار کرد: اين طرح در مرحله نخست توسط کارشناسان استان مورد بررسي قرار گرفت و پس از بررسي‌هاي اوليه و کارشناسي  به تصويب رسيد و سپس اجرايي شد.

مسئول طرح قالي بافي ستاد بازسازي عتبات عاليات در استان عنوان کرد: با توجه به استقبال بي‎نظير مردم استان از اين طرح ستاد عتبات عاليات را بر آن داشت تا کارگاه‌هاي بيشتر را ايجاد کند تا جوابگوي استقبال مردم براي شرکت در اين طرح باشيم.

يوسفي با بيان اينکه تعداد کارگاه هاي قالي بافي در سطح استان به 24 کارگاه رسيده است افزود: بعضي از اين کارگاه ها در منازل افراد و بعضي ديگر در حسينيه هاي داير شده و هم اکنون 36 تخته فرش در سطح استان در حال تکميل و بافته شدن مي باشد.

وي با بيان اينکه درسطح شهرستان بن هفت کارگاه قالي بافي وجود دارد گفت: الحمدلله مردم شهرستان بن در اموراتي که مربوط به اهل البيت (ع) مي شود سنگ تمام گذاشته و در اين کارگاه ها تا کنون 13 تخته فرش آماده فروش مي باشد.

یوسفی افزود: ما اين آمادگي را داريم که در هرجايي از استان که مردم استقبال کنند و بافنده فرش وجود داشته باشد کارگاه هاي قالي بافي را راه اندازي کرده و ماييه قالي و دارقالي را تهيه و به آنها بدهيم.

وی خاطرنشان کرد: اين فرش هاي بافته شده در نمايشگاهي در جوار امامزاده دو معصوم شهرکرد به نمايش در آمده و به صورت تبرکي فروخته خواهد شد و هزينه فروش اين فرش ها  خرج ساختن صحن حضرت زينب (س) در کربلاي معلي خواهد شد.

يوسفي گفت: اگر کسي دار قالي بافي، وسايل قالي بافي و حتي منزلي دارد که مي شود مدتي از آنها استفاده کرد، در  اختيار  ستاد قرار داده تا بتوانيم کارگاه هاي بيشتري را پشتيباني کنيم.

وي از تداوم اين طرح در استان خبر داد و گفت: بسياري از خيرين به منظور آنکه اين قالي‌ها تبرک ابا عبدالحسين عليه السلام هستند آن‌ها را با قيمت بالاتر از هزينه واقعي خريداري مي‌کنند و مبلغ دريافتي از فروش اين قالي‌ها براي بازسازي عتبات عاليات استفاده مي‎شود.
 
عليبيگي مسئول کارگاه قالي بافي شهر بن در گفت و گو با خبرنگار زنگ خبر گفت : ما در روز 13 ارديبهشت ماه امسال بافت فرش ها را آغاز کرديم و مدت 4 ماه و 16 روز صرف بافتن اين فرش ها شد.

وي افزود: بانوان شهر بن با استقبال فراوان و روحيه بسيار بالا و در اين کارگاه حضور پيدا کرده و با زدن گره در بافت هر يک از اين فرش ها عشق خود را به خاندان اهلبيت (ع) نشان دادند.

وي با بيان اينکه تعداد قالي هاي موجود در اين کارگاه چهار قالي است افزود: براي بافت هر فرش به صورت روزانه هشت نفر، يک شيف چهار نفر در صبح و يک شيفت چهار نفره در بعدازظهر و جمعا در هر  شيف 16 نفر بافنده ثابت قالي داشتيم.

عليبيگي گفت: براي بافت اين چهار فرش 96 نفر بافنده ثابت حضور داشتند و 30 نفر هم بافنده رزرو وجود داشت تا در صورت لزوم از آنها استفاده شود.

وي بيان کرد: بانوان هر روز با وضو بر روي دار قالي ها ميرفتند و صبح ها با دعاي ندبه کار کارگاه آغاز و در طول روز زيارت عاشورا و دعاي توسل و صلوات خاصه چهارده معصوم خوانده مي شد.

وي ضمن اشاره به کرامات اهلبيت (ع) نسبت به ارادتمندان خود گفت: در طول بافت اين قالي ها خيلي از بانواني که حضور داشتند با زدن گره به اين قالي ها گره از زندگي خودشان باز کرده و حاجت هاي بسيار زيادي را گرفته و با وجود بيماري، در نوبت و شيفت خود با سلامت کامل در کارگاه حضور پيدا مي کردند.
 
انتهاي پيام1026ج/520ز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۴۹:۱۰

10 Jan 2020