۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹
کد مطلب : ۲۵۶۷۹
در چهارمحال و بختیاری:

تفاهم‌نامه همکاری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و حفاظت محیط زیست اجرا می‌شود

در جلسه سه جانبه بین نمایندگان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی استان، اقدامات عملی لازم جهت اجرایی شدن تفاهم‌نامه اندیشیده و اجرایی خواهد شد.
تفاهم‌نامه همکاری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و حفاظت محیط زیست اجرا می‌شود
به گزارش جهانبین نیوز، جلسه‌ای با حضور نمایندگان دفتر نخبگان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، حفاظت محیط زیست استان و منابع طبیعی استان برگزار شد.

در این جلسه پس از بررسی مفاد تفاهم‌نامه منعقد شده بین وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و حفاظت محیط زیست کشور، ضمن بحث و بررسی اقدامات عملی لازم جهت اجرایی شدن آن اندیشیده شد و طرفین بر استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود درچارچوب وظایف ذاتی و قانونی تاکید نمودند.

شهرام احمدی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در این جلسه گفت: بهبود و توسعه کمی و کیفی همکاری‌های علمی، پژوهشی، فناوری، آموزشی، حفاظتی و اجرایی در حوزه حفاظت محیط زیست از مهم‌ترین اهداف این تفاهم‌نامه است.

احمدی با اشاره به تعامل و همکاری درجهت استفاده و بهره‌گیری از تجهیزات نوین جهت تشخیص و کنترل مخاطرات و بحران‌های زیست محیطی در سطح استان گفت: استفاده از دانش نوین جهت طراحی، تولید، عرضه و ارائه خدمات در زمینه‌های اطفاءحریق، شناورهای هدایتی، پهبادها، آزمایشگاه سیار، مدیریت پسماند و تکمیل پروسه‌های پایش زیست محیطی برخطر (آنلاین)، همچنین استفاده از سامانه‌های سنجش از دور جزو برنامه‌های مورد نظر قرارگرفته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تعامل درجهت مکان یابی صحیح و اجرای طرح جامع مدیریت محیط زیستی در صنایع دفاعی را مهم‌ترین خدمات مشاوره‌ای از سوی این اداره کل و سازمان به آن وزارتخانه عنوان نمود.

شهرام احمدی اجرای موادی از قانون برنامه پنجم توسعه را از دیگر موارد این تفاهم‌نامه مطرح، و تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین مباحث مغفول مانده در این تعاملات بین بخشی در گذشته، همکاری در جهت آموزش، تنویر افکار عمومی و ارتقای دانش محیط زیستی است. احمدی ابرزا امیدواری کرد که پس از این جلسه با استفاده از ظرفیت‌های کارشناسی، اقدامات عملی مشترک در راستای ارتقاء دانش زیست‌محیطی در آن مجموعه دفاعی صورت پذیرد.

انتهای پیام/۱۰۲۸ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۱۸:۰۳

13 Feb 2020