۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸
کد مطلب : ۴۰۶۰۹
امام‌جمعه فارسان

كار امروز دشمن براى اغواى افكار عمومى تصويرسازى غلط مى ‏باشد

امام‌جمعه فارسان گفت: مهم‏ترين كار امروز دشمن براى اغواى افكار عمومى جهان و ايران تصويرسازى غلط مى‏باشد. نخبه جوان ما بايد در اين رويارويى سنگين، وظيفه خود را براى پيروزى و سرافرازى ايران انجام دهد.
كار امروز دشمن براى اغواى افكار عمومى تصويرسازى غلط مى ‏باشد
به گزارش جهانبین نیوز، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان گفت: صفر، شهادت «عمار ياسر» صحابى بزرگ پيامبر در جنگ صفين (37 ق)، عمار ياسر؛ يار با بصيرت اميرمومنان (ع) در مبارزه با فتنه‏ پاسخ گفتن به دعوت رسول خدا (ص) در شرايطى كه هنوز آن حضرت در موقعيتى نبودند كه به دليل كثرت ياران و همراهان از قدرت و جايگاه سياسى والايى برخوردار باشند و بتوانند به دليل اين جايگاه فضاى امنى را براى همراهان و ياران خود ايجاد نمايند و مشركان با تمام نيرو و توان خود سعى در خاموش نمودن اين نداى الهى بودند، فضيلتى است كه شمار اندكى از صحابه آن حضرت بدان مفتخر شدند.

وي تصريح کرد: ازجمله اين اصحابى كه داراى اين امتياز والا مى‏باشد و نشان از بصيرت، هدايت طلبي، فطرت خداجو، ايمان راسخ، مبارزه با طاغوت و شرك در سخت‏ترين شرايط و ولايتمدارى او است، جناب «عمار ياسر» است.

وي بيان داشت: نام او به دليل مجاهدت‏ها و فضايلى كه دارد كه مهم‏ترين آن بصيرت و ولايتمدارى و تبعيت از مسير سعادت و هدايت اهل‌بيت (ع) در شرايط نفاق و فتنه است، در تاريخ ماندگار شده است.

حجت والسلام والمسامين ملک پور افزود: خصوصيتى كه رهبر معظم انقلاب نيز در دوران حوادث فتنه سال ۸۸، با نام بردن از اين صحابى بزرگوار پيامبر با بكار بردن جمله «اَين عمار»، به جايگاه و خصوصيات فكرى و رفتارى و نقش ايشان در مبارزه با جنگ روانى معاويه درنبرد صفين اشاره نموده و با الگوبرداري از اين شخصيت به نقش نخبگان با بصيرت در تبيين حقايق در فضاى جامعه بود.

وي بيان داشت: موضوعى كه همچنان دشمن آن را در عمليات جنگ روانى خود مدنظر قرار داده و با نقشه‏ ها و برنامه ‏هاى مختلف سعى در اجراى اين راهبرد دارد.

وي به ديدار رهبر معظم انقلاب با نخبگان اشاره داشت و گفت: در دو سه روز گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامى در ديدار با نخبگان به چند توصيه مهم به‏عنوان مسؤوليت نخبگان در شرايط فعلى اشاره كردند.

امام‌جمعه فارسان به فهرست‌وار تصريح کرد: مراقبت براى غافل نشدن از مسؤوليت‏هاى خود در قبال مردم و كشور،غرق نشدن در فضاى تخصصى و بي‌توجهي به مسائل جامعه همچون استقلال، عدالت، پيشرفت و آسيب‏هاى اجتماعى،بالا بردن ارزش نخبگى با انجام امور مربوط به علم و تخصص در زير پرچم عدالت‌خواهي و استقلال و هويت ملى،احساس مسؤوليت نسبت به جنگ تحميلى اقتصادى، سياسى و امنيتى عليه ايران عزيز مي باشد.

وي اظهار داشت: مهم‏ترين كار امروز دشمن براى اغواى افكار عمومى جهان و ايران تصويرسازى غلط مى‏باشد. نخبه جوان ما بايد در اين رويارويى سنگين، وظيفه خود را براى پيروزى و سرافرازى ايران انجام دهد.

امام‌جمعه فارسان در پايان گفت: لذا وقتى ولايت‌فقيه امرى مثل توجه و نگاه به نخبگان را به‏عنوان يك فريضه برمي‌شمارد و براى مسئولان آن را امرى واجب مي‌شمارد؛ ناشى از اهميت بالاى اين موضوع دارد. ان شا الله اين توجه را در مسئولان ببينيم.

انتهاي پيام/590پ
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۳۳:۱۸

27 Dec 2019