۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸
کد مطلب : ۲۷۹۲۹
تاملي بر شعار سال 1395

«اقتصاد مقاومتي؛ اقدام و عمل» شاه کليد رفع مشکلات اقتصادي

دولت سياست هاي اقتصاد مقاومتي را از چارچوب بخش نامه ها و دستورها خارج کرده و به ميدان عمل آورد تا معجزه رونق و شکوفايي اقتصاد درکشور براي مردم قابل لمس باشد.
«اقتصاد مقاومتي؛ اقدام و عمل» شاه کليد رفع مشکلات اقتصادي
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کلار، حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در پيامي به‌مناسبت آغاز سال ۱۳۹۵ هجري شمسي، با تبريک سال نو و عيد نوروز به همه‌ی ايرانيان بخصوص خانواده‌هاي معظم شهيدان و ايثارگران، و با گراميداشت ياد شهيدان و امام بزرگوار، سال جديد را سال «اقتصاد مقاومتي؛ اقدام و عمل» نامگذاري کردند.

حضرت آيت الله خامنه اي «اقتصاد مقاومتي» را علاج مشکلات اقتصادي و پاسخ به مطالبات مردم خواندند و افزودند: با اقتصاد مقاومتي مي‌توان به جنگ بيکاري و رکود رفت، گراني را مهار کرد، در مقابل تهديدهاي دشمنان ايستادگي کرد و فرصتهاي بسياري براي کشور ايجاد و از آنها استفاده کرد.

رهبر انقلاب اسلامي شرط دستيابي به اين توفيقات را کار و تلاش بر مبناي اقتصاد مقاومتي دانستند و گفتند: گزارشهاي دولت نشان مي‌دهد که کارهاي وسيعي در اين زمينه صورت گرفته اما اين کارها، کارهايي مقدماتي و شامل بخشنامه‌ها و دستورها به دستگاههاي مختلف است.

ايشان وظيفه مسئولان را «اقدام عملي» در زمينه اقتصاد مقاومتي خواندند و تأکيد کردند: لازم است که اقدام و عمل کردن به برنامه‌هاي اقتصاد مقاومتي ادامه يابد و محصول کار «بر روي زمين» به مردم نشان داده شود.

حضرت آيت الله خامنه اي «اقتصاد مقاومتي؛ اقدام و عمل» را همچون راهي مستقيم و روشن به سمت رفع نيازهاي کشور دانستند و با تشکر از همه تلاشگران اين عرصه، افزودند: البته توقعي نيست که اين اقدام و عمل در ظرف يک سال همه مشکلات را حل کند اما اگر اقدام و عمل با برنامه ريزي درست همراه شود، يقيناً در پايان سال آثار و نشانه هاي آن قابل مشاهده خواهد بود.

****

تامل در انتخاب شعار سال از سوي مقام معظم رهبري و تاکيد بر "اقدام و عمل" در حوزه استفاده از ظرفيت هاي داخلي و تکيه بر توان ملي بيانگر آن است که اعتقاد و عمل به اقتصاد مقاومتي شاه کليد حل مشکلات اقتصادي کشور است.

بنابر اين مي طلبد دولت امسال در اولويت نخست کمر بسته و با تمام توان در اين حوزه وارد شود و سياست هاي اقتصاد مقاومتي را از چارچوب بخش نامه ها و دستورها خارج کرده و به ميدان عمل آورد تا معجزه رونق و شکوفايي اقتصاد درکشور براي مردم قابل لمس باشد.

دولت بايد با اقدام و عمل به برنامه هاي اقتصاد مقاومتي که نسخه شفا بخشي براي حل بحرانها و مشکلات کشور است بر اين مسئله دقت و اهتمام ويژه اي داشته باشد و براي عملي شدن برنامه هاي اقتصاد مقاومتي را در جامعه تبديل به يک باور عمومي نمايد.

مسئولان دولت بايد اعتقاد داشته باشند تقويت توليد داخلي، حل مشکل رکود، مهار گراني و رفع بيکاري در چارچوب سياست هاي اقتصاد مقاومتي محقق مي شود بر همين اساس تک تک مسئولان در جامعه بايد باور داشته باشند که حل مشکلات به واسطه اين نگاه محقق مي‌شود.

بناير اين لازم است دولت براي حل معزل بيکاري، شکوفايي اقتصاد و رونق کارخانه ها و کارگاه هاي توليدي که بخش بزرگي از آنها هم اکنون در تعطيلي به سر مي برند توجه خود را به سمت استفاده از ظرفيت هاي داخلي معطوف سازد و با اقدام و عمل به اين سياست هاي سازنده فرصت هاي بسياري را در کشور ايجاد کند و مشکل بيکاري و رکود را برطرف نمايد.

انتهاي پيام1022ج /۵۴۰ ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۱۵:۳۸

30 Dec 2019