۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۰
کد مطلب : ۹۴۱۳
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

مجموعه دانشگاه علمی و کاربردی باید زمینه هایی را برای تفکر، تحصیل، معنویت و رشد دانشجویان ایجاد کند

نماینده ولی فقیه در استان: امروز هشت هزار جوان در دانشگاه های علمی کاربردی استان تحصیل می کنند یعنی ۸ هزار ظرفیت و نیرو، باید زمینه هایی را برای تفکر، تحصیل، معنویت بوجود بیاورید تا جوان از نظر فرهنگی، اجتماعی و علمی به رشد برسد.
مجموعه دانشگاه علمی و کاربردی باید زمینه هایی را برای تفکر، تحصیل، معنویت و رشد دانشجویان ایجاد کند
به گزارش خبرنگار جهانبین از شهرکرد، حجت الاسلام محمد علی نکونام صبح امروز ۲۲ مهرماه ۹۲ در دیدار با کارکنان دانشگاه های علمی کاربردی استان گفت:هرکدام از ما باید از فرصت های پیش رو استفاده های متناسب با آن را داشته باشیم، این ماه که در ذی الحجه قرار داریم، در این ماه، روز عرفه و برکات آن و همچنین اعیاد آن مطرح است که همه اینها برای آن رابطه انسان با خداست. در هر جایی که هستیم بکوشیم برای دانشجویانمان، زمینه رابطه بادین، اخلاق ، مبدا و معاد را برقرار کنیم در حالی که به علم بها می دهیم از دین هم غافل نشویم که اگر فقط تلاش برای بالابردن علم باشد و دین نباشد کاری موثر صورت نداده ایم.

وی افزود: خداوند از خلقت ما هدفی دارد که آن هدف کاملا مشخص است، خداوند در قرآن می فرماید شما را آفریدیم برای اینکه با ما ارتباط بگیرید، اگر در زندگی به هدفی که خداوند از خلقت دارد نرسیم مثل این است که دانشگاهی را  با اهدافی که مد نظر خودمان است راه اندازی کنیم،سالها در آن مشغول کار شویم، اگر در پایان به آن هدفی که پیش بینی کرده ایم نرسیده باشیم در این صورت عمر و وقت و سرمایه مان هدر رفته است.
حجت الاسلام نکونام افزود:طبیعی است وقتی که بخواهیم ارتباط برقرار کنیم احتیاج به لوازم و اسبابی برای ایجاد ارتباط داریم که نباید از آن غافل شویم. چه لوازمی که باید شکل بگیرد و انجام بشود و چه لوازمی که باید از آن فاصله بگیریم،این لوازم برای همه ضروری است ولی برای ماها که در سنگر علم هستیم به مراتب مهمتر است چونکه ما گستراننده فرهنگ و علم هستیم.

حجت الاسلام نکونام در ادامه تصریح کرد: در مجموعه علمی و کاربردی تلاش می شود تا این دانشگاه، علم را در عرصه جامعه نهادینه کند و معاش و اقتصاد مردم را با علم آمیخته و به مردم عرضه کند. این هدف یک کارفرهنگی است ولی اگر این فرهنگ را با هدف اصلی خلقت که همان ارتباط با خدای متعال است گره نزنیم یک خسران است.

وی اضافه کرد: یکی از مشکلاتی که بشر با آن روبه رو است اقتصاد بدون ارتباط با خداست،در اقتصاد بدون ارتباط برقرار کردن با خداوند که هم کاپیتالیسم و هم سوسیالیست به آن دچار شده است، دستاورد آن جز بدبختی برای بشریت چیزی نداشته است. ممکن است توانسته باشند تعدادی را به آرامش از لحاظ مادی و اقتصادی رسانده باشند ولی این از هدف خلقت جداست.

امام جمعه شهرکرد ادامه داتد: وقتی ما معاش مردم را تامین کردیم باید ببینیم بایدها و نبایدهای هدف خلقت انجام گرفته است یانه، مشکلاتی که ما در جامعه داریم یک واقعیت است ولی آیا باید آن را رهاکنیم و ببینیم تهاجم فرهنگی کار خودش را انجام می دهد و بگذاریم راهش را ادامه بدهد؟ باید دغدغه هایمان را فراموش نکنیم، هرکدام از ما  وظیفه خود را بدانیم و انجام دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: دانشگاه ها چون با نسل جوان سروکار دارند، نسلی که آماده و مهیاست، در دوران تربیت پذیری و تاثیر پذیری است، که تاثیرگذاری بر روی آنها در دست شما نیروهای حاضر در دانشگاه هاست که خیلی می توانیم بر روی آنها اثر بگذارید.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۴:۰۳:۲۷

1 Jan 2020