۰
plusresetminus
احمدي‌نژاد: اگر آمريكا اسلحه را از روی ملت ایران بردارد، من خودم گفت‌وگو می‌کنم
به گزارش جهان بین نیوز،محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور در سخنراني خود در جمع راهپيمايان يوم‌الله 22 بهمن گفت: حرکت عظيم ملت ايران در سال 57 يک حرکت معمولي نيست، انقلاب اسلامي يک اقدام صرف سياسي و يا جابه جايي در قدرت و مهره‌ها و يا پيروزي يک حزب و يا يک قشر و يک طايفه نيست.

وي ادامه داد: انقلاب اسلامي يک تحول عظيم انساني براي ايجاد تغييرات اساسي در انديشه و عمل فردي و اجتماعي است که با هدايت يک مرد آسماني اتفاق افتاد.

رئيس قوه مجريه در ادامه با بيان اينکه انقلاب اسلامي بزرگترين حادثه اسلامي و انقلابي پس از رسول خاتم حضرت محمد مصطفي(ص) است که با فداکاري ملت و مردي خود ساخته و بزرگ امام (ره) به وقوع پيوست، اظهار داشت: اين انقلاب پس از سي و چهار سال همچنان زنده و با نشاط در افقي بالاتر به حرکت خود ادامه مي‌دهد.

رئيس جمهور با بيان اينکه بايد انقلاب و بستر آن را شناخت ادامه داد: انقلاب متعلق به انسان‌ و براي انسان‌ها بود و موضوع اصلي آفرينش انسان است، انسان پاکترين مخلوق است و همه جهان براي او خلق شده و همه حقيقت در وجود انسان به امانت گذاشته شده است.

وي ادامه داد: تحولات اجتماعي تابع تحولات انساني است و همه پيامبران آمده‌اند تا زندگي انسان را در سايه استقرار توحيد، عبوديت و عدالت شکوفا کنند، آمده‌اند تا خود انسان را به انسان بشناسانند، فطرت انسان‌ها يکي است و آن فطرت بايد شکوفا شود.

احمدي‌نژاد با بيان اينکه همه حقايق در فطرت انسان‌ها به امانت گذاشته شده است، گفت: همه اين عالم براي اين است که انسان کمال پيدا کند و جلوه جمال خدا در زمين شود، اين عالم براي آن است که انسان به سعادت و حيات طيبه در اين دنيا و زندگي جاويد برسد.

وي با بيان اينکه انقلاب اسلامي بيداري فطرت‌ها و حرکتي از عمق جان و انديشه ملت ايران و يک تحول بنيادين است گفت: انقلاب بيداري حقيقي و بازگشت به حقيقت اسلام و تلاش براي رهايي از هر قيد و بند اسارت آفرين است.

احمدي‌نژاد با بيان اينکه انقلاب اسلامي الگويي براي رسيدن به قله کمال تا جوار رحمت خداوند است، گفت: حرکت‌هاي انساني به ميزان عمق و خلوص خدايي بودن ماندگارتر و موثرتر و گسترده‌تر خواهد بود همانگونه که امام راحل فرمودند ملت ايران الهي شده است يعني تغييرات اساسي در انديشه و آرمان‌هاي ملت ايران به وجود آمده است.

وي با بيان اينکه انقلاب يک موجود زنده و بالنده است اظهار داشت: حرکت انقلاب از سال 57 و در ايران آغاز شده اما گستره آن در سراسر گيتي ادامه دارد.

رئيس‌جمهور با بيان اينکه انقلاب اسلامي يک حرکت تاريخي براي تکامل انسان است، گفت: هر کجا که انساني است انقلاب متعلق به اوست، انقلاب مرز جغرافيا، نژاد، زبان و طايفه ندارد و البته نقطه توقفي هم ندارد و حق اين بود که اين انقلاب عظيم جهاني از ايران و توسط ملت ايران، ملت توحيد، ملت عدالت، ملت فرهنگ، ملت صلح، ملت عشق وملت ايستادگي کليد بخورد و خوشبتانه پس از 34 سال هر فجري براي ملت ايران مبارک است.

احمدي‌نژاد با اشاره به دستاوردهاي انقلاب اسلامي ايران گفت: انقلاب براي احياي استقلال و عزت ملت ايران و همه ملت‌هاست .
وي ادامه داد: امروز بدترين دشمنان ايران هم اذعان دارند که جمهوري اسلامي ايران و ملت آن از مستقل‌ترين ملت‌ها بوده و احدي نمي‌تواند اراده خود را بر ايران تحميل کند.

رئيس جمهور کشورمان افزود: بالاترين هجمه نظامي سياسي دشمنان عليه ملت ايران با دفاع مظلومانه ملت کشورمان به رسوايي طراحان و عاملان آن انجاميده است.

احمدي‌نژاد تصريح کرد: سي و چهار سال فشارهاي گوناگون براي اينکه ملت‌مان را از پيشرفت باز دارند و استقلال کشورمان را مخدوش کنند عليه جمهوري اسلامي ايران اعمال شده اما ملت ما با هوشمندي و فداکاري شهيدان جانبازان، آزادگان به فصل طلايي و پر افتخار خود رسيده است.

رئيس جمهور کشورمان ادامه داد: امروز دشمنان انقلاب اسلامي در تلاشند با فشار هر روز افزون از پيشرفت کشورمان جلوگيري کنند اما نمي‌توانند به هدف شوم خود دست يابند.

وي ادامه داد: امروز نه تنها هيچ قدرتي نمي‌تواند به ايران مسئله‌اي را تحميل کند بلکه ملت ما از حقوق اساسي خود سر سوزني عقب‌نشيني نخواهد کرد.

احمدي‌نژاد افزود: تمام قدرت‌هاي استکباري در برابر عظمت ملت ايران شکست خورده است چرا که انقلاب براي احياي عزت ملت ايران است.

رئيس جمهور کشورمان اظهار داشت: دوره پيش از انقلاب دوره تحقير ملت ايران بود اما امروز ملت ما عزيزترين‌ ملت‌هاست چرا که انقلاب براي پيشرفت و آباد سازي کشور به وجود آمده است.

احمدي‌نژاد با اشاره به برخي دستاوردهاي انقلاب اسلامي افزود: قبل از انقلاب اسلامي 36 ميليون جمعيت داشتيم و 6 ميليون توليد بشکه‌هاي نفت با 5.5 ميليون صادرات اما امروز جمعيت دو برابر شده و درآمد سرانه ما از صادرات 5 برابر شده است.

وي ادامه داد: پيش از طلوع انقلاب اسلامي ظرفيت توليد سيمان کمتر از 7 ميليون بود و قبل از دولت نهم به 32 ميليون رسيد اما امروز بيش از 80 ميليون است.

رئيس جمهور کشورمان با اشاره به وضعيت صادرات در کشورمان اظهار داشت: صادرات اکنون به 12 ميليون رسيده و توليد فولاد به بيش از بيست ميليون تن رسيده و تا پايان سال نيز افزايش خواهد يافت.

وي ادامه داد: ظرفيت توليد پتروشيمي‌ها قبل از انقلاب بسيار ناچيز بود و امروز از مرز 56 ميليون تن گذشته است و همزمان با آن ظرفيت توليد برق که در اوايل انقلاب 7 هزار مگاوات بود تا پايان دولت به مرز 76 هزار مگاوات خواهد رسيد.

احمدي‌نژاد تصريح کرد: در اين دولت براي اولين بار تعداد واحدهاي مسکوني از تعداد خانوارها بيشتر شده و توليدات کشاورزي به 110 ميليون تن رسيده است، 20 هزار روستا و 900 شهر گاز طبيعي دارند و در 7-8 سال گذشته تعداد مدرسه‌ها معادل نيمي از مدارسي است که در 80 سال گذشته در کشور ساخته شده و ورزشگاه‌هاي ساخته شده بعد از انقلاب معادل تمامي ورزشگاه‌ها در کل کشور است.

وي تصريح کرد: توليد کتاب و توليد علمي  11 برابر متوسط رشد جهاني بوده و از نظر سرعت علمي مقام اول را در جهان داريم البته چند کار نو انجام شده که مي‌توان به توليد دارو نو ترکيب اشاره کرد.

رئيس جمهوري کشورمان با بيان اينکه هر چه روابط کشورها بيشتر مي‌شود مسائل پيچيده‌تر و مريضي‌ها بيشتر مي‌شود ،اظهار داشت: براي رفع مريضي‌هاي جديد نياز به داروهايي با پايه زيست فناوري بوديم البته اين داروها در بازارهاي جهاني بسيار گران بوده که در بعضي موارد يک گرم آن به اندازه يک ميليون دلار خريد و فروش مي‌شد و در قبل از انقلاب هم چنين تکنولوژي را نداشتيم و در قبل از دولت نهم 4 دارو و الان 29 داروي نو ترکيب را داريم.

احمدي‌نژاد درباره تکنولوژي سلول‌هاي بنيادين بيان داشت: کشور ما در بحث سلول‌هاي بنيادين،  کشوري برتر  به حساب مي‌آيد و اولين‌بار توسط دانشمندان ايراني موجود زنده به فضا پرتاب شد و سالم به زمين بازگشت که کليه اهل فن به خوبي مي‌دانند اين کار به معناي آن است که در ده‌ها رشته برجسته علمي دنيا حرکت کرده‌ايم چراكه موجود زنده با يک ضربه و يا فشار هوا دچار آسيب شده اما متخصصان ما اين کار را با موفقيت انجام داده‌اند.

احمدي‌نژاد درباره اين اقدام غرور آفرين چنين گفت: ساخت محفظه، سيستم راداري، سکوي پرتاب، چتر نجات و کليه لوازم مربوط به اين پرتاب موجود زنده توسط دانشمندان داخلي انجام شد البته بايد بگويم آثار زيستي در تمام طول پرتاب از جمله گرفتن ضربان قلب، فشار و حالات روحي و کارکرد اندام اصلي بدن توسط دانشمندان در طول اين اقدام بررسي شد.

وي درباره ساخته شدن هواپيماي نظامي جديد تاکيد کرد: همگان ديدند که پيشرفته‌ترين هواپيماي نظامي ساخته و رونمايي شد اما بايد بگويم اين هواپيما همه ويژگي بمب افکن و شکاري را داراست و مهندسي و ساخت و آماده پرواز کردن آن با متخصصان خودمان انجام شد.

رئيس جمهوري درباره قدرت ماهواره‌اي کشور اظهار داشت: در ساخت و پرتاب ماهواره جز چند کشور محدود دنيا هستيم که خودمان آن را ساخته و هدايت مي‌کنيم و بزودي ماهواره ايران در مدار 276 هزار کيلومتري قرار مي‌گيرد و از آسمان پيام‌هاي صلح و دوستي براي جهانيان مي‌فرستد.

وي در ادامه افزود: در همين دوره کوتاه 40 ميليون نفر سهام عدالت گرفتند که شناسايي و تامين سهام و واگذاري آنها همچنان در حال انجام است و در آينده‌اي نزديک اين تعداد به 45 ميليون نفر مي‌رسد و مردم مي‌توانند در بورس از آن استفاده کنند.

احمدي‌نژاد با بيان اينکه طبق اصل 44 واگذاري‌ها انجام شده بيان کرد: مرحله اول هدفمندي يارانه‌ها اجرا و کليه کشورها ايران را تحسين کردند و اين کار را به نام کشورمان ثبت شد البته بايد بگويم بعضي به دنبال مخدوش کردن اين اقدام بودند و همه فشارهاي اقتصادي را به خاطر هدفمندي يارانه‌ها مي‌دانستند اما هدفمندي يارانه‌ها راهي براي دور زدن تحريم‌هاي دشمن است و کار ديگرش کنترل مصرف سوخت است.

رئيس جمهور با بيان اينکه تعداد خودرو در کشور 2.5 برابر شده است، تصريح کرد: سال 85 روزانه 75 ميليون ليتر بنزين مصرف مي‌شد اما امروزه تعداد ماشين، موتور و مسافرت در کشور 2.5 برابر شده اما مصرف بنزين به 63 ميليون ليتر کاهش يافته و اگر روند سال 85 ادامه پيدا مي‌کرد امروزه 135ميليون ليتر بنزين مصرف مي‌شد که 17 ميليارد دلار هزينه به دولت تحميل مي‌کند که اين اقدام باعث حل شدن تحريم بنزين شد که البته اين مسائل در گازوئيل هم اجرا شد.

رئيس دولت دهم درباره قطع وابستگي بودجه دولت به درآمدهاي نفتي تاکيد کرد: صادرات غير نفتي قبل از انقلاب نيم ميليارد بود که قبل از دولت نهم به هفت ميليارد دلار رسيد و سال گذشته از 53 ميليارد دلار عبور کرد و اگر بداخلاقي‌ها نبود از 75 ميليارد دلار مي‌گذشت و مي‌توانستيم کشور را با درآمدهاي غير نفتي اداره کنيم.

رئيس جمهور در سخنراني خود در يوم الله 22 بهمن گفت: در تمام دولت‌ها و در تمام کلان شهرها ساخت مترو يک امر طبيعي و قانوني مردم است و به لطف خداوند ما توانستيم اين حق مردم را محقق کنيم با برنامه ريزي‌هاي هماهنگ توانستيم تلفات جاده‌اي را کاهش و راه‌هاي اصلي و جاده‌اي را 2.5 برابر نزديک‌تر کنيم و 60 درصد به جاده‌هاي کشور اضافه کنيم.

وي در مورد برنامه هسته‌اي کشورمان تصريح کرد: امروز ایران هسته‌یی شده و دشمنان ملت ما ناراحت هستند و به بهانه هسته‌یی شدن می‌خواهند مانع حرکت ملت ایران شوند، آنها در این رابطه انواع فشارها را وارد کرده‌اند، ولی ملت ایران به لطف خداوند و عنایت امام عصر(عج) و در یک مقاومت الهی و بی‌نظیر پیروز شد.

احمدي‌نژاد افزود: سران غربي اخيرا ادبيات خودشان را در قبال برنامه هسته‌اي عوض کردند و با ادبیات بهتری صحبت می‌کنند. می‌گویند می‌خواهیم گفت‌وگو کنیم. ما نیز می‌گوییم گفت‌وگو خیلی بهتر است از درگیری. ملت ایران همیشه اهل تفاهم بوده است، ولی گفت‌وگو دارای آدابی است و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، نمی‌شود یک اسلحه بالای سر ملت ایران نگه داشت و بعد بگویید، مذاکره کنید و انتظار مذاکره داشته باشید.


رئيس جمهور خاطر نشان کرد: به صراحت می‌گویم اصلاح گفتار و بیان لازم است، اما کافی نیست. اگر اسلحه را از روی ملت ایران بردارید، من خودم گفت‌وگو می‌کنم. گفت‌وگو نباید در سایه فشار بلكه بايد در سايه احترام و عدالت باشد.

وي تصريح کرد:‌ همه بايد مراقب باشيم مبادا عده‌اي خاص به مراکز تصميم گيري دسترسي داشته و توده مردم محروم باشند و نبايد به سيلي ظالمان و متجاوزين و دسترسي به بيت المال و محروميت جوانان رضايت داد.
رئيس جمهور ادامه داد: اعمال همه ما در برابر خداوند و ملت و ساير ملت‌ها بايد به گونه‌اي باشد تا همه به قدرت عدالت آفريني و استيفاي حقوق ملت اميدوار باشند و امروز همه مسئول صيانت از انقلاب هستيم چرا که حفظ پاکدستي تقوا و اجراي عدالت منجر به پيشرفت کشور مي‌شود.

احمدي‌نژاد با اشاره به فلسفه شکل گيري انقلاب اسلامي اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران و انقلاب براي تعيين عدالت و عزت و حقوق اساسي مردم آماده هستند چرا که همين محور وحدت ملي است و همه جامعه بايد با هم  براي صيانت از ارزش‌هاي انقلاب و حقوق ملت تلاش کنيم، اين پيمان ناگسستني ميان ما , ملت است چرا که دشمنان آرزوي شکست آن را به گور خواهند برد.

احمدي‌نژاد با اشاره به فشارهاي ناجوانمردانه دشمنان گفت: به واسطه فشار دشمنان مردم در مضيقه‌اند لذا مسئولان به طور شبانه روز براي برطرف کردن مشکلات در تلاش‌اند.

وي افزود: در فرصت مناسب در خصوص اقدامات دشمنان و کارهاي دولت براي خنثي سازي توضيح خواهم دادم چراکه آنان خواهان از هم پاشيدن شيرازه نظام‌اند به واسطه اين فشارها هستند.

احمدي‌نژاد با بيان اينکه همه بايد در حل مسائل مشارکت داشته باشند، گفت: همه بايد در حل مشکلات کمک و همراهي داشته باشند و مشکلات را از دوش مردم بردارند هر چند که با فشارهايي از داخل و خارج روبرو باشيم.

وي در ادامه با بيان اينکه در خصوص مسائل داخلي صحبت خواهد کرد اظهار داشت: به دليل تلخ نشدن شيريني 22 بهمن در اين خصوص صحبت نمي‌کنم اما بعدها به آن خواهم پرداخت و اين دولت اين افتخار را دارد تا تمام توان خود را مانند روز اول به کار مي‌گيرد.

احمدي‌نژاد با اشاره به انتخابات رياست جمهوري در سال آينده تصريح کرد: انتخاب حاکمان حق ملت است چرا که قانون اساسي به عنوان بالاترين ميثاق به صراحت در اصل‌هاي 6 و ده ‌ها اصل ديگر بر اين حق تاکيد داشته است.

 وي ادامه داد: حاکميت متعلق به مردم است و آنان حق دارند حاکمان را انتخاب کنند و کسي نبايد راي مردم را يک کاغذ يا عدد بشمارند چرا که آرا مردم تجميع اراده مردم بوده که از طريق منتخب ملت جاري مي‌شود.

رئيس جمهور با بيان اينکه بيشترين انتخابات در ايران برگزار شده است، اظهار داشت: به جهت ويژگي‌هاي انقلاب بيشترين انتخابات در جمهوري اسلامي برگزار شده و هميشه نظر جمعي بهترين بوده است.

وي ادامه داد: نبايد با کوته بيني تصور کرد که مي‌توان جاي مردم تصميم گرفت و اينکه نمي‌توان انتخابات را مهندسي کرد چرا که ملت راه خود را مي‌شناسد و به افراد مدعي نيازي ندارد.

وي تصريح کرد: در انتخابات بايد اخلاق رعايت شده و هر کس برنامه‌هاي خود را اعلام کند و از تخريب افراد خود داري شود چرا که خلاف اخلاق و قانون اساسي است.

احمدي‌نژاد با اشاره به فرمايش امام خميني (ره) مبني بر اينکه هيچ کس نمي‌تواند اراده خود را بر مردم تحميل نمايد گفت: مردم بهترين گزينه را انتخاب خواهند کرد و بايد به راي مردم احترام بگذارند زماني که مقام معظم رهبري و امام راحل مي‌گويند که من يک راي بيشتر ندارم سايرين بايد مراقب اعمال خود بوده و با اظهارات خود بهانه به دست دشمن ندهند.

رئيس جمهور در ادامه افزود: چنانچه 49 يا 50 ميليون نفر واجد شرايط انتخابات باشند و در اين انتخابات شرکت داشته باشند ديگر جايي براي فعاليت‌هاي انس و جن نخواهد بود.

وي با اشاره به اينکه حضور مردم در انتخابات 92 پرشور خواهد بود عنوان کرد: ملت ايران يک بار ديگر در خرداد 1392 عظمت و اراده و شکوه و هوشمندي خود را به جهانيان نشان خواهد داد و اين به فضل الهي محقق خواهد شد.


رییس‌جمهور در ادامه داد: جهان در حال تحول است و همه ملت‌ها و انسان‌ها ناراضی و ناراحتند که آرزوی‌های بشر در طول تاریخ محقق نشده است و ظلم و تبعیض همه‌گیر است، عده‌اي با طراحی‌های مدرن و پیچیده اقتصادی، روزانه از جیب‌ همه ملت‌ها، ثروت‌ها را غارت و به جیب خود سرازیر می‌کنند و با طراحی‌ فضا‌های رسانه‌ایی و به ظاهر فرهنگی اندیشه‌ها را نابود می‌کنند و شخصیت‌ها را در هم می‌شکنند.

وی اظهار داشت: مشکل اصلی جهان امروز، خلاء مدیریت صالح است در همه‌جا و به ویژه در مراکز اصلی مدیریت بین‌الملل این مشکل به وضوح خودش را نشان می‌دهد.

احمدي‌نژاد با تاکيد بر اينکه پايان راه استکبار جهاني است، اظهار داشت:‌ مستکبران و صهيونيست‌ها در بن بست بوده و پایان راه رسیده‌اند، تجربیات بشری که با شعار سعادت انسان جای باز کرده‌اند، همه شکست خورده‌اند. مارکسیسم رفته است و سرمایه‌داری نفس‌های آخر را می‌کشد.

وي افزود: اما در طول تاریخ عمر انسان، همه موجودیت انسان در زمستان ظلم، جهل و خرافه و استکبار سپری شده است اما هنوز حقیقت انسان ناشکفته و ناشناخته است؛ چرا که  آرزو‌ها بر باد رفت و چه استعدادهایی که ناشکفته پر پر شد، اما امروز یک مطالبه عمومی و انتظار عمومی در حال شکل‌گیری است، زیرا خداوند بهار را وعده داده است، یعنی آمدن کسی که پاک‌ترین، مومن‌ترین و عادل‌ترین و عاشق‌ترین به مردم است، کسي که از جنس نور الهي و کمال انساني است.

رییس‌جمهور تصریح کرد: پیروزی انقلاب عظیم اسلامی و استقرار جمهوری اسلامی و ولایت فقیه، برای تمهید مقدمات و حاکمیت او است و او خواهد آمد. بیاید همه با هم به استقبال بهار برویم.

رئيس قوه مجريه گفت: یاد امام و شهیدان را گرامی ‌می‌دارم و در برابر عظمت ملت و جانبازان و آزادگان و ایثارگران، سرتعظیم فرود می‌آورم از همه مردم اقشار مختلف، طوایف سراسر کشور، میهمان‌ها و رسانه‌ها که همه آمده‌اند سپاسگزارم.

وی در پایان گفت: گزارش‌ها می‌گوید تمام شهرها و روستاها مملو از انسان‌های پاک‌، خداجو و عاشق ارزش‌های الهی و مصمم است. از همه شما بخاطر خلق حماسه جاودانه دیگر سپاسگزارم.

وي سخنان خود را با شعار سه باره  زنده باد بهار به پايان رساند.(منبع :باشگاه خبر نگاران)  
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۰۵:۲۴

13 Feb 2020