۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۲
کد مطلب : ۷۰۶۴

تو را به خدا سر خودتان کلاه بگذارید...؟

برای عیادت یکی از آشنایان رفته بودم بیمارستان که با موتور سیکلت تصادف کرده بود...
تو را به خدا  سر خودتان کلاه بگذارید...؟
برای عیادت یکی از آشنایان که با موتور سیکلت تصادف کرده بود به بیمارستان رفته بودم  بیچاره سر و صورت و چند جای دیگرش هم ضربه خورده بود، پلیس راهنمایی و رانندگی  علت را بی احتیاطی موتورسوار در حین رانندگی و نداشتن کلاه ایمنی اعلام کرده بود. بیمار را در بخش جراحی مغز و اعصاب بستری کرده بودند .
پس از چندی، جستجو و تفحص برای یافتن اتاق این بیمار نگاهم به بیماران بستری شده در این بخش افتاد که بیشتر آنان، تصادفی های با موتور سیکلت و وسوانح بودند.
این وضعیت را که دیدم یک حالت ضعف به من دست داد و خیلی از دیدن حالت این بیماران که بیشتر از سر ضربه خورده بودند خیلی ناراحت و متاثر شدم به طوری که وقتی از بیمارستان بیرون آمدم به هر موتور سیکلت سواری که می رسیدم جلویش را می خواستم بگیرم و برادران و با خواهش و تمنا بگویم تو را به خدا کلاه ایمنی بگذار و احتیاط کن!
ازآن جا که استفاده از موتورسیکلت کم مصرف و قابل دسترس تردر انجام امور داخل شهری است به همین خاطر مردم و به خصوص جوانان به این سو سوق پیدا کرده اند و در کنار انجام امور روزانه وسیله ای برای تفریح و ویراژهای خیابانی است.
متاسفانه هر وسیله ای که برای استفاده وارد جامعه ما شد فرهنگ استفاده از آن چند سال بعد در بین مردم مهندسی و انتشار پیدا می کند و این یکی از معظلات عدیده ای است که گریبانگیر جامعه ماست. همین موتور سیکلت، در هیچ جای کشور طریقه استفاده از این وسیله پرخطر به صورت مصوب و آموزشی اجرا نشده است و هر ساله چندین هزار نفر از جوانان ما را روانه بیمارستان و سردخانه می کند که در مقایسه با آمارسوانح موتوری درکشور های صنعتی،یعنی فاجعه انسانی! مگر فاجعه فقط زلزله و سیل و ... است پس باید از خودمان بپرسیم برای پیشگیری از این فاجعه چه کرده ایم؟
با همه این حال باید در بین خانواده ها استفاده از این وسیله مفید و در عین حال خطر زا فرهنگ سازی شود و برای سلامت و جان فرزندان خود اهمیت قائل شویم به قول معروف علاج واقعه را قبل از وقوع بایدکرد!
سید.ا.ن
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۲۳:۴۶

27 Dec 2019