۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۳:۱۰
کد مطلب : ۵۰۴۸

شهید عبد الرحیم غلامیان

شهید عبد الرحیم غلامیان
زندگی نامه
شهید عبدالرحیم غلامیان در روز 18 بهمن ماه 1342 شمسی مطابق با 22 ماه مبارک رمضان 1383 قمری در شهر نقنه دیده به جهان گشود.
در سال 1350 برای تحصیلات وارد مدرسه ابتدایی نقنه شد و بعد از گذراندن این دوره در سال 1355 برای ادامه تحصیلات در مدرسه راهنمایی نقنه که آن موقع استیجاری بود ثبت نام و با رشد فکری بیشتری و بینش صحیح آن دوره را که مصادف بود با حرکت عظیم مردمی به رهبری حضرت امام خمینی(ره) برای ریشه کن کردن نظام منحوس شاهنشاهی به پایان رسانید . شهید علاوه بر کتب درسی به مطالعه کتابهای تاریخی از جمله تاریخ اسلام علاقه خاصی داشت و همگام با مردم در راهپیمایی ها و جلسات و مبارزات بر علیه رژیم فعال بود . با پیروزی انقلاب اسلامی به عضویت بسیج مردمی در آمد و برای برقراری نظم و مبارزه با گروهک ها با سایر اعضاء مشغول شد . سپس در سال 1358 در هنرستان فنی و حرفه ای بروجن در رشته اتو مکانیک ثبت نام و مشغول ادامه تحصیل شد . در هنرستان همراه سایر دوستان با تشکیل انجمن اسلامی فعالیت خود را برای حراست از انقلاب اسلامی شروع کرد . شهید در تعطیلات تابستانی 1359 با عضویت نیمه وقت وارد سپاه پاسداران شد و فعالیت خود را با سایر دوستان در قالب ماموریت های محوله رسماً شروع کرد . و دوره های عمومی سپاه پاسداران (عقیدتی ،سیاسی،نظامی)را گذراند و در سال 1360 برای عملیات فتح المبین قصد اعزام به جبهه را داشت که با مخالفت فرماندهی وقت (آقای حاج حسین سلامی )مواجه شد و بعد از عملیات فتح المبین به جبهه اعزام و در مرحله دوم عملیات بیت المقدس (آزاد سازی خرمشهر)مجروح و به بیمارستان امین اصفهان اعزام گردید . وی پس از بهبودی با توجه به عقب افتادگی برنامه های درسی با سفارش سپاه پاسداران به آموزش و پرورش در امتحانات ثلث سوم شرکت نمود و آماده حضور در سال آخر دوره متوسطه گردید . پس از مدتی که از سال تحصیلی گذشت عملیات محرم پیش آمد و آن پیام مهم حضرت امام خمینی بعد از عملیات (از جوانان عزیز که می توانند اسلحه در دست بگیرند می خواهم به یاری برادران خود بشتابند تا آنها رفع خستگی کنند . تقریبا به این مضمون ) شهید بعد از شنیدن آن پیام و مشورت با دوستان کلاس را تعطیل و به جبهه شتافت . آن روزها مصادف بود با تاسیس تیپ مقدس44 قمربنی هاشم (ع) در پادگان دو کوهه ( فرماندهی سردار نصر و ریاست ستاد استاد زارع پور) در موقع ایجاد واحد تخریب تیپ نیروی داوطلب خواستند شهید عبد الرحیم غلامیان اولین داوطلب بود . پس از تشکیل واحد تخریب و اعزام به خط مقدم با سایر دوستان از جمله برادر جانباز مجتبی راستی کارشان را به طور جدی که مورد رضایت مسئولین بود پیش بردند و منطقه را برای عملیات والفجر مقدماتی آماده کردند .
شهید دو شب قبل ازعملیات آقا امام حسین (ع)را در خواب دید که جایگاه ابدی را به او نشان داده بود . فردای آن شب آقای حاج حسین همایونی بروجنی که آن موقع پیک رزمندگان بود به ایشان مراجعه و گفته بود :اگر نامه داری بده می خواهم بروم بروجن . شهید با تبسم به ایشان گفته بود حاجی من دیشب آقا امام حسین(ع) را در خواب دیدم و حتماً شهید می شوم .
شهید با شروع عملیات به عنوان راه گشای رزمندگان موانع و سیم خاردارهارا برطرف و خود نیز وارد رزم شد که در همان عملیات در تاریخ 18/11/1361 مصادف با سالگرد تولد شهید جاویدالاثر گردید . این مصیبت برای خانواده بسیار گران آمد نه به خاطر شهادت، برای اینکه سرنوشت او معلوم نبود بسیار ناراحت و سربه گریبان بودیم . مدتی گذشت تا نزدیک چهلم شد شبی آقا امام حسین (ع)را شفیع قرار دادم و از خدا خواستم تادر خواب وضعیت ایشان برایم روشن شود . در عالم خواب قبر او را در کنار ضریح شش گوشه آقا اباعبدالله به من نشان دادند او رازیارت کردم البته داستان خواب مفصل است که درردیف 3 بیان خواهد شد .
بنده با استناد به همین خواب بدون رضایت بنیاد شهید و رضایت نسبی سپاه پاسداران در تاریخ 5/1/1362 جلسه ای به عنوان چهلمین روز برگزار و در تاریخ سالگرد جلسه ای در روز جمعه با دعای ندبه ، مداحی و سخنرانی گرفته شد . در سال 1374 با تائید شهادت توسط ستاد معراج شهدا رسماً به خیل شهدا پیوست و مراسمی باشکوه در روز 26 ماه مبارک رمضان گرفته شد. لازم به ذکر است ایشان اولین مفقود الاثر این محل و تنها جاوید الاثری است که آثاری از جسم وی به دست نیامد که آرزوی دیرینه ی آن عزیز بود . از خصلت های نیکوی آن شهید این بود که همیشه یار موافق فقرا و زیر دستان بود و دوست نداشت جایی مطرح شود. او گم نام زیست و گم نام شهید شد. خلاصه ای است از زندگی شهید جاوید الاثر و سر گذشت مفقودیت تا تائید شهادت رسمی.!
خداوند ما را مدیون خون شهدا قرار ندهد و آنها را با شهدای صدر اسلام و کربلا مهشور گرداند.
روحش شاد و یادش گرامی باد. مصاحبه با پدر شهید، حاج محمد غلامیان زمستان 1387
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۳:۳۸:۱۰

2 Feb 2020