۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۰:۱۹
کد مطلب : ۵۳۴۵

سردار شهید ید الله تاجی

در سال 1342 در روستاي شهيدپرور اشكفتك در خانواده اي مذهبي چشم به جهان گشود. تحصيلات ابتدائي و راهنمايي را در همان روستا سپري كرد و دوران دبيرستان را در دبيرستان شهيد بهشتي شهركرد گذراند.
سردار شهيد به نماز و واجبات ديني بسيار معتقد بود و بعضي شبها كه ما در خواب بوديم پاسي از شب را به راز و نياز با معبود خويش مي پرداخت و نماز شب را ادا مي نمود.
او در ابتداي انقلاب از مهره هاي اصلي در روستا و حتي در شهركرد بود و فعاليت هاي مخفيانه خود را ادامه داده تا در اواخر حكومت پهلوي فعاليت هاي خود را علني كرده تا پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي همچنان مبارزات خود را ادامه دادند.
با آغاز جنگ تحميلي عراق عليه ايران او هم به خيل صف رزمندگان اسلام پيوست و با دوستان زمان انقلاب شروع به جمع آوري نيرو براي جبهه هاي نبرد كرده و با نام مقدس بسيجي عازم جبهه ها شدند. ما او را در زمان انقلاب و بخصوص در زمان جتگ وي را خيلي كم مي ديديم و اغلب تا پاسي از شب گذشته به خانه مراجعت مي نمود. سردار شهيد در دو جبهه در جهاد بودند، يكي در جبهه علم و دانش ، كه مدتي را در حوزهاي علميه گذراندند و به قول رئيس حوزه علميه وقت اصفهان جناب آقاي نصر جزء يكي از بهترين طلاب آن حوزه بودند و همچنين با معدل هاي بالا دوران متوسطه را گذرانده و در آزمون سراسري 64-65 نيز در رشته رياضي و فيزيك مجاز به انتخاب رشته شدند، در جبهه ي نبرد نيز جزء فرماندهان نيروهاي بسيجي بودند ايشان همچنين جانشين گردان امام سجاد(ع) بودند. سرانجام اين مرد خستگي ناپذير در بهمن سال 1364 در عمليات والفجر 8 منطقه عملياتي فاو به درجه رفيع شهادت نائل آمدند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۰۶:۰۳

2 Jan 2020