۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۵
کد مطلب : ۴۵۴۴

شهید سیدعبداله حسینی

شهید سیدعبداله حسینی
تاریخ تولد:1328
محل تولد:فرادنبه
تاریخ شهادت:1364/4/13
محل شهادت:مریوان
مسئولیت:فرمانده گردان پشتیبانی جهاد سازندگی
سال 1328 شهر« فرادنبه» دراستان «چهارمحال وبختیاری» شاهد تولد کودکی مبارك از سلالة پيامبر(ص) بود. او كسي نبود جز «سيدعبدالله» كه در يك خانواده مذهبي چشم به جهان گشود و زير نظر پدري متدين و در دامان مادري مؤمنه پرورش يافت.
دوران كودكي را پشت سرگذاشت و بعد از اتمام تحصيلات ابتدايي به دلیل مشکلاتی که خانواده اش داشت، از ادامه تحصيل منصرف گرديد و به كارهاي فني روي آورد.هوش و ذكاوت بالاي وي موجب شد كه در شغل ساختمان و راه‌سازي که اوانتخاب کرده بود، سريعاً پيشرفت نمايد. توجه خاص او به فرايض ديني و رعايت مسائل شرعي زبانزد خاص و عام بود .به گونه‌اي كه به عنوان الگويي براي جوانان و همشهريان خود تبديل شده بود.همزمان با شروع انقلاب اسلامي در بسيج مردم محل عليه ستمگريهاي نظام منحوس پهلوي نقش مؤثري داشت و ساماندهي راهپيمائيها و تظاهرات عليه رژيم طاغوت، غالباً بر عهده اين شهيد بزرگوار بود. با توجه به مسئولیتی كه نسبت به انقلاب احساس مي‌كرد پس از تشكيل نهاد مقدس جهادسازندگي در سال 1358 به جمع جهادگران پيوست و با توجه به سوابق كاري در كميته عمران این نهاد در استان مشغول به كار گرديد و پس از مدت كوتاهي مسئوليت اين بخش را در جهاد استان برعهده گرفت.
با شروع جنگ تحميلي اين سيد وارسته درنگ را جايز نشمرد و براي ياري رساندن به رزمندگان دلير اسلام راهي جبهه‌ها گرديد. تمام قله های سربه فلك كشيده كردستان و مردم زحمت كشيده كرد و خطه‌هاي خونرنگ جنوب، خاطره ی رشادتها و ايثارگريهاي اين شهيد بزرگوار را در سينه خود به خاطر داشته و دارند.
به عنوان نمونه يكي از كارهاي خطير اين شهيد مسيريابي جادة بزرگ سيدالشهدا در جزاير مجنون بود كه بسياري انجام آنرا غيرممكن مي‌دانستند.
به دليل همين رشادتها به عنوان فرمانده گردان مهندسي رزمي تیپ44قمر بني هاشم(ع) برگزيده شد . اين مسئولیت وپست براي او كه به دنبال گمشدة خويش مي‌گشت، اموري بي‌ارزش بود.بعد از این عملیات بودکه به خانة خدا تشرف يافت وتوفیق راهيابي به مقام عندالهي را ازمعبودش دريافت نمود .پس از بازگشت از مراسم حج، مجدداً عاشقانه به جبهه‌ها شتافت و در تاريخ 13/4/64 به آرزوي ديرينه خود كه شهادت بود، رسيد .او در منطقة اورامانات از توابع كردستان به مولايش امام حسين(ع) اقتدا نمود و به خيل عظيم شهداي گرانقدر انقلاب اسلامي و جنگ تحميلي پيوست.  
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۲۲:۳۲

16 Jan 2020