۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳
کد مطلب : ۳۵۱۸۱

ادعاى حقوق بشرى آمريكا با اين‌‌همه فضاحت!

هفته دوم تيرماه (۶ تا ۱۲تير) در تاريخ جمهورى اسلامى ايران، هفته‌‌اى پرحادثه است، كه عمدتاً استكبار جهانى به رهبرى آمريكا نقش اصلى را در آن‌‌ها ايفا كرده است.
ادعاى حقوق بشرى آمريكا با اين‌‌همه فضاحت!
به گزارش جهان بین نیوز به نقل از خبرنگار سلام لردگان؛ هفته دوم تيرماه (۶ تا ۱۲تير) در تاريخ جمهورى اسلامى ايران، هفته‌‌اى پرحادثه است، كه عمدتاً استكبار جهانى به رهبرى آمريكا نقش اصلى را در آن‌‌ها ايفا كرده است، به اين منظور، اين هفته، هفته افشاى حقوق بشر آمريكايى نامگذارى شده است.دربازه زمانى  ۶ تا ۱۲ تيرماه به‌‌ ويژه در دهه ۱۳۶۰ به حوادث و رويدادهايى بر مى‌‌خوريم كه به‌‌دليل جناياتى كه چه به‌‌صورت مستقيم و چه با حمايت استكبار جهانى عليه مردم ايران صورت‌‌گرفته است.

در طول قرن هاي اخير اگر بخواهيم لطيفه هاي را تعريف کنيم که همگان سر شوق آيند و مدتي را هرچند کوتاه با آن شاد باشند، بايد پايبندي دولت ايالات متحده آمريکا به حقوق بشر را ذکر کرد چنانچه بخواهيم در اين خصوص ذکر مطلب داشته باشيم مصداق مثنوي هفتاد من خواهد شد.

در طول دوران معاصر ايران چه قبل از انقلاب و چه بعد از پيروزي انقلاب اين حقوق بشر چنان خود را نمايان ساخته که حافظه تاريخي ملت شريف ما پر است از اين حقوق ها آنجا که دولت قانوني و بر آمده از متن مردم با حمايت روحانيت را با کودتايي شبانه در 28 مرداد سال 1332 ساقط مي کند تا آنجا که هواپيماي مسافر بري ما را با بيش از 290 نفر سرنشين بي دفاع منحدم مي نمايد.

فاجعه هفتم تير، بمباران شيميايى سردشت، حمله به هواپيماى مسافربرى ايران و چندصد، مورد ديگر ازجمله جناياتى است كه هركدام ازآن‌‌ها به تنهايى آسودگى را از وجدان بشريت مى‌‌ربايد.

حمله به هواپيماى مسافرى ايرباس‌‌

از مهم‌‌ترين وقايع هفته دوم تيرماه كه استكبار جهانى به‌‌طور مستقيم دست به جنايت عليه مردم ايران زد، حمله موشكى ناو جنگى آمريكا به هواپيماى مسافربرى ايرباس ايرانى در آب‌‌هاى نيلگون خليج فارس در ۱۲ تيرماه ۱۳۶۷ برابر با سوم ژوئيه ۱۹۸۸ ميلادى است. اين حادثه لكه ننگى است كه در كنار ديگر جنايات آمريكا به‌‌خوبى‌‌صداقتى مقامات اين كشور را در زمينه حقوق بشر نشان مى‌‌دهد.

در اقدام تروريستى ۱۲ تير ۶۷، پرواز مسافربرى شماره ۶۵۵ شركت هواپيمايى ايران اير شناسه پروازى R655 از مبدأ بندرعباس به مقصد دبى، با شليك دو موشك كروز از ناو هواپيمابر يو.اس.اس.جك وينسنس متعلق به نيروى دريايى آمريكا بر فراز آب‌‌هاى نيلگون خليج فارس و در نزديكى جزيره «هنگام» در فضاى هوايى جمهورى اسلامى ايران مورد هدف قرار گرفت و سقوط كرد.در پى اين حمله تروريستى، همه ۲۹۰ سرنشين ايرباس ايرانى شامل ۱۵۶ مرد، ۵۳ زن، ۵۷ كودك ۲ تا ۱۲ ساله و ۸ كودك زير دو سال و ۴۲ نفر با مليت‌‌هاى يوگسلاو، پاكستانى، هندى، عربى و ۱۶ خدمه پروازى در دم جان باختند.
 
آري هنوز اين حقوق ساري و جاري است چرا که در گوشه گوشه اين کره خاکي دولتمردان آمريکا با بيانيه ها و دستورالعمل هايي که صادر مي کنند در حال بسط و توسعه آن هستند در همين روزهاي اخير شاهکار  حقوق بشري آنان را ديديم و ديديم که داعشيان زالو صفت چگونه با حمايت همين حقوق تا قلب ايران عزيزمان رخنه کردند، مي بينيم که حقوق بشر قرن 21 آمريکاي، مردم بي دفاع يمن، بحرين، سوريه، عراق، افغانستان، فلسطين و... را چگونه متنعم کرده است.

اخيراً هم در حقوقي بشري خود چنان سرمست و مسرو است که گويي تاکنون از خلقت آدم تا خاتم کسي چنين حقوقي را براي مردم وضع نکرده است.

چنانچه به اين موضوع به ديد شگرف بنگريم پي مي بريم که آمريکا همانگونه که امام راحل عزيمان فرمودند: «شيطان بزرگ است و از شيطان جزء از اين کار بر نمي آيد».

ولي يک نکته را نبايد فراموش کنيم و آن اينکه چنانچه در برابر اين حقوق بي بشر ساکت بنشينيم در جرم آنان شريک هستيم و اين کار نتيجه اي جزء پذيريش همه نکات حقوق بي بشري آمريکاي جنايتکار براي ما در پي نخواهد داشت.

انتهای پیام1026ج /630ل
مرجع : سایت خبری سلام لردگان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۸

ساعت:

۲۰:۱۴:۰۲

20 Feb 2020