۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸
کد مطلب : ۴۰۱۲۱
رئیس سازمان برنامه و بودجه چهارمحال و بختیاری:

افزایش سهم چهارمحال و بختیاری از بودجه‌های ملی/درخواست از نخبگان استانی برای اعلام نظر در مورد سند توسعه شهرستان‌ها

سند آمایش سرزمین به‌عنوان بالاترین سند توسعه برای هر استانی، با همکاری و تلاش مسؤولان این سازمان در چهارمحال و بختیاری آماده شده است.
افزایش سهم چهارمحال و بختیاری از بودجه‌های ملی/درخواست از نخبگان استانی برای اعلام نظر در مورد سند توسعه شهرستان‌ها
به گزارش جهانبین نیوز، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری در آیین تجلیل از خبرنکاران استان گفت: امسال بودجه کل کشور یک هزار و ۲۲۰ میلیارد تومان بوده است و از این مبلغ ۸۳۹ هزار میلیارد تومان بودجه کشوری و ۴۳۸ هزار میلیارد تومان منابع عمومی و اختصاصی است.

وی با بیان اینکه : از مجموع ۱۰ هزار میلیارد تومان بودجه هزینه های جاری کشور ۲۱۰ میلیارد تومان و از ردیف های ملی پیوست قانون بودجه کشور ۲۶۹ میلیارد تومان سهم چهارمحال و بختیاری است. ادامه داد: سهم استان از ردیف‌های ملی پیوست قانون بودجه کشور ۲۶۹ میلیارد تومان در سال ۹۷ است.

وفایی به تاکید بر اینکه چهارمحال و بختیاری ۱.۱ درصد جمعیت و یک درصد مساحت کشور را دارا است که قاعدتا باید به همین میزان هم بودجه داشته باشد، عنوان کرد: اما با پیگیری‌های صورت گرفته سهم استان از بودجه‌های مختلف بیش از این است.

وی به کاهش ۲۴ درصدی متوسط بودجه‌های ملی استان‌ها در سطح کشور اشاره و بیان کرد: این سهم برای چهارمحال و بختیاری ۲۶.۲ درصد رشد داشته است.

وفایی کاهش بودجه‌های ملی-استانی در کل کشور را ۱۱.۶ درصد عنوان و گفت: این میزان کاهش برای چهارمحال و بختیاری تنها ۱.۷ درصد بود.
رئیس سازمان مدیرت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه موفق شدیم در سال ۹۷ علاوه بر بودجه‌های مصوب ۹۰ میلیارد تومان اعتبار مازاد جذب کنیم، اضافه کرد: در اعتبارات هزینه‌ای مصوب و در بخش حقوق و مزایا شاهد رشد ۸ درصدی هستیم، این میزان رشد برای اعتبارات سایر برابر با ۱۶.۹ درصد و در مجموع حقوق و مزایا و سایر برابر با ۱۲.۲ درصد است.

وی با بیان اینکه در فصل منابع آب در کشور شاهد کاهش ۲۸ درصدی بودجه بودیم درحالی که در چهارمحال و بختیاری ۶.۲ درصد رشد ایجاد شد، افزود: در فصل آب و فاضلاب در کشور ۲۲ درصد کاهش ولی در استان ۵۲.۱۴ درصد رشد داشت.

وفایی تاکید کرد: ۳۵۴ میلیارد تومان اعتبارات تملک دارایی‌های استان در شورای برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری تصویب و توزیع شد، این اعتبارات نسبت به سال گذشته ۱۷ درصد کاهش داشته است.

وفایی با تاکید بر اینکه بی‌برنامگی، عدم تعهد و پایبندی به برنامه‌ها و عدم نظارت بر اجرای آن‌ها مهم‌ترین عامل کم‌برخورداری چهارمحال و بختیاری است، عنوان کرد: با این وضع اگر همه پول کشور را هم در استان جمع کنند هیچ کدام از مشکلات استان حل نمی‌شود.

رئیس سازمان مدیرت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: ارزیابی دستگاه‌های اجرایی در جشنواره شهید رجایی در قالب ۱۳ شاخص صورت گرفته که چهاردهم شهریورماه برگزار می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری در نهایت خاطرنشان کرد: اسناد مربوط به سند توسعه شهرستان‌های استان روی سایت این سازمان قرار دارد، از نخبگان استانی درخواست می‌شود تا این اسناد را مطالعه کرده و نظرات خود را به این سازمان ارائه دهند.

انتهای پیام/1024ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۴۴:۰۷

3 Jan 2020