۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۸
کد مطلب : ۳۳۳۸۱
در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری

اجرای طرح امثال و حکم نوروز در تابلوی اندیشه کودکان و نوجوانان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری از اجرای طرح امثال و حکم نوروز با اجرای نقش بر روی تابلوهای مقوایی و هفت سین‌های خلاق در مراکز فرهنگی هنری کانون استان خبر داد.
اجرای طرح امثال و حکم نوروز در تابلوی اندیشه کودکان و نوجوانان
فرزاد رحیمی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با جهانبین نیوز؛ از اجرای طرح امثال و حکم نوروز با اجرای نقش بر روی تابلوهای مقوایی و هفت سین‌های خلاق در مراکز فرهنگی هنری کانون استان خبر داد.

وی بیان داشت: در این طرح ضرب‌المثل‌های بهاری یا طنزهای بهاری توسط مربیان مراکز استان انتخاب و به دبیرخانه این طرح واقع در اداره کل کانون استان ارسال می‌شود و پس از تایید نهایی از سوی کارشناسان این اداره طرح ها در مراکز کانون به اجرا در می‌آیند.

رحیمی افزود: با توجه به ماهیت ادبی ضرب‌المثل‌ها در فرهنگ ایرانی ضرب‌المثل‌های انتخاب شده با توجه به وجه تسمیه آنها در فرهنگ و آداب و رسوم اقوام مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرند که قابلیت‌های تصویرسازی، ضرب‌المثل‌های بومی، داستان‌های محلی ازجمله شاخص‌های انتخابی این مثل‌ها است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: تهیه سبزه بهار توسط مرکز اردل و هفت سین‌های خلاق توسط مراکز فرهنگی هنری شماره ۲، شماره ۱، سامان و جونقان از برنامه‌های جنبی این طرح است.

وی یادآور شد: سالی كه نكوست از بهارش پیداست، بزك نمیر بهار میاد، كـُمبـُزه با خیار میاد، مثل ابر بهار، بعد از سی سال نوروز به شنبه افتاد و... از ضرب‌المثل‌های پیش‌بینی شده در این طرح به شمار می‌رود.

قرار است ۱۶ طرح از ضرب‌المثل‌های بهار در مقواهایی با ابعاد ۵۰ در ۷۰ با تکنیک‌های آزاد هنری به اجرا در آید و در جشن بهارانه کانون در فروردین ماه ۹۶ به صورت نمایشگاهی مورد بازدید مدعوین قرار گیرد.

گفتنی است این نمایشگاه از ۱۵ الی ۳۱ فروردین ماه نیز برای عموم در محل فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی کانون واقع در میدان ابوریحان جهت بازدید عموم برگزار می‌شود.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۹:۱۱:۱۸

8 Feb 2020