۰
plusresetminus
بدون شک تحقق شعار سال راهی برای بی‌نیازی کشور و تقویت اقتصادی خواهد بود، پس همه با هم باید به حمایت از این مهم بپردازیم و اجازه ندهیم جوانان‌مان بیکار شده و پول‌مان به جیب تولیدکنندگان خارجی برود.
خرید کالای ایرانی مبارزه با حاکمیت سرمایه داری خارجی/ حمایت از تولید داخلی مصداق جهاد اقتصادی است
به گزارش جهانبین نیوز؛ در سال‌های اخیر بسیاری از کارخانه‌های بزرگ کشور تعطیل و از چرخه تولید خارج شدند، کارگران زیادی بیکار و بسیاری از تولیدکنندگان ورشکست شده و با مشکلات زیادی در این زمینه مواجه شدند.

وقتی کارخانه‌هایی چون ارج که سابقه‌ای طولانی در تولید لوازم خانگی داشته و در این سال‌ها کیفیت محصولات آن بر همگان آشکار شده بود و آن اعتمادی که یک واحد تولیدی باید در بین مردم کسب می‌کرد به دست آورده بود تعطیل شد، بسیاری این سوال در ذهن‌شان ایجاد شد که چرا کارخانه‌هایی با این سابقه درخشان به یکباره از چرخه تولید خارج می‌شوند؟


با حمایت از کالای ایرانی، از بیکاری جوانان‌مان جلوگیری می‌کنیم

واردات و قاچاق می‌تواند یکی از علل از چرخه خارج شدند واحدهای تولیدی داخلی باشد، اما در این بین نباید از استقبال مردم برای خرید این دست کالاها غافل شد، چون مردم ایران اگر بخواهند می‌توانند با خرید نکردن محصولات خارجی راه را بر ورود آن‌ها ببندند و اجازه ندهند هر روز بر تعداد بیکاران در کشور افزوده شده و ایران تبدیل به بازار فروشی برای کالاهای خارجی و تقویت اقتصادی کشورهای مبدا شود.

کالای ایرانی با همه کم و کاستی‌ها، ساخته دست فرزندان این سرزمین است

اگر ما از تعطیلی کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی و بیکاری جوانان‌مان گلایه داریم، خودمان باید دست به کار شویم و از امسال که رهبر معظم انقلاب آن را با عنوان "حمایت از کالای ایرانی" نام‌گذاری کردند، خرید کالای ایرانی را در برنامه خود قرار داده و بپذیریم کالای ایرانی با همه کم و کاستی‌ها، ساخته دست فرزندان این سرزمین است، ایرانیان باید با حمایت از تولیدات داخلی به تولیدکنندگان این فرصت را بدهند تا کاستی‌های محصولات‌شان را شناسایی و رفع کنند.

مصرف‌کنندگان به دنبال کیفیت بالا هستند/ قطعا از کالای ایرانی حمایت می‌کنیم

یکی از شهروندان شهرکردی در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: از بعضی از مارک‌های داخلی که امتحان‌شان را پس داده‌اند استفاده می‌کنم اما در مواقع خرید کالای ایرانی همواره این نگرانی وجود برایم دارد که آیا آن کیفیتی که مدنظرم است دارد یا خیر.

وی با اشاره به اینکه در خرید لباس و کفش همیشه کالای ایرانی در نظرم هست افزود: کفش‌های ایرانی قیمت‌شان کمی بالاست اما کیفیت خوب و قالب استانداردی دارند و به همین دلیل همیشه به سمت خرید کفش ایرانی می‌روم.

 

این شهروندان شهرکردی اضافه کرد: امروز برای خرید هدیه روز مرد و روز پدر به بازار آمده‌ام و از ابتدای خروج از خانه تصمیم گرفتم که جنس ایرانی خریداری کنم تا بتوانم کمکی در حمایت از کارگران کشورم داشته باشم.

وی بیان داشت: تولیدکنندگان این خواسته مصرف‌کنندگان را در نظر داشته باشند که ما به دنبال کالای با کیفیت هستیم و بیشتر تمایل به خرید اجناس ایرانی داریم پس اگر کیفیت تولیداتشان را بالا ببرند قطعا ما از کالای ایرانی استقبال خواهیم کرد.

مسئولان در حمایت از کالای ایرانی پیش‌قدم شوند

در این بین مسئولان نیز با حمایت از تولیدکنندگان و فراهم کردن امکانات لازم برای آشنایی تولیدکنندگان داخلی با روش‌های نوین تولید و بستن مبادی ورود کالای قاچاق و وارداتی می‌توانند در تحقق شعار سال نقش‌آفرین باشند.

فرهنگ‌سازی برای خرید کالای ایرانی باید ایجاد شود و مسئولان باید با پیش قدم شدن در استفاده از این تولیدات داخلی، مردم را تشویق به حمایت از کالاهای ایرانی کنند، چون اگر مردم ببینند همه به حمایت از تولیدکنندگان داخلی گام برداشته‌اند قطعا به میدان آمده و اجازه نمی‌دهند کارخانه‌ها و کارگاه‌های کشور هر روز ضعیف‌تر و غیرفعال‌تر شوند.

برای حمایت از کالای ایرانی، فقط ایرانی می‌فروشیم

امیر میرزاخانی یکی از فروشندگان چهارمحالی که در فروشگاه‌شان فقط اجناس ایرانی عرضه می‌کنند در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: ما در فروشگاه‌مان فقط اجناس ایرانی داریم چون این راهی است برای حمایت از کالاهای ایرانی.


وی ادامه داد: ما به دنبال آن هستیم که راه را بر ورود کالاهای غیرضروری و کالاهایی که خودمان در کشور فناوری تولید آن را داریم ببندیم و به همین دلیل در این فروشگاه علاوه‌بر عرضه کالای ایرانی اقدام به نصب جملاتی برای تشویق خانواده‌ها به خرید جنس ایران کرده و درواقع فرهنگ‌سازی را نیز سرلوحه کارمان قرار داده‌ایم.


میرزاخانی یادآور شد: برای تشویق مردم به خرید کالای ایرانی هیچ سودی به اجناس‌مان اضافه نکردیم و فقط هزینه جابجایی را اعمال کرده‌ایم.

به گزارش جهانبین نیوز؛ بدون شک تحقق شعار سال راهی برای بی‌نیازی کشور و تقویت اقتصادی خواهد بود، پس همه با هم باید به حمایت از این مهم بپردازیم و اجازه ندهیم جوانان‌مان بیکار شده و پول‌مان به جیب تولیدکنندگان خارجی برود.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۵۹:۱۸

27 Dec 2019